Wat moeten we met onze poes?

Discussie in 'De lounge' gestart door Johannal, 5 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De kat van mijn broer doet het ook zo...en die is dus dement.
    beestje kan er ws niks aan doen, maar laat haar onderzoeken.
    Anders kan je er mss altijd nog een oudere dame blij mee maken?

Mijn ouders hebben hun kat naar een verzorgingshuis gebracht naar een lieve dame die de hele dag met de kat knuffelt. Die mw wlde erg graag een kat maar geen jonkie meer en had geen geld om een kat uit het asiel te halen.
    In overleg met familie van die mw is de kat van mijn ouders bij die mw komen wonen.

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Allereerst bedankt dat jullie me proberen te helpen zag een beetje op tegen evt. negatieve reacties. Maar fijn dat jullie je kunnen inleven in mijn situatie (je hoeft het niet eens met me te zijn hoor maar nou ja gewoon wel fijn zoals het nu is)

En fijn dat er meer meiden zijn die hun poes/kat soms eventjes flink zat zijn.

Mermaid ik moest echt even lachen om je reactie, fijn om te lezen en inderdaad ik heb soms ook echt zoiets van moet ik je dan nu aardig vinden zeker?!! (en gefeliciteerd met Tobin) ben benieuwd of het na je tweede kindje nog erger is geworden?

Bri jij ook bedankt voor je fijne reactie, iedereen natuurlijk bedankt!

Annedore ik heb de tip van Feliway opgeschreven. Ik ga het nu eerst proberen met QT en haar weer op een meer positieve manier te benaderen (ze heeft d'r eerste knuffel/aai al gehad:)) en anders zullen we het eens met de dierenarts bespreken.

3. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Hier 8 poezen en twee honden die regelmatig vervelend gedrag vertonen sinds mijn vorige zwangerschap. Ik heb het als volgt aangepakt en het werkt.
    Minimaliseer de irritatie punten voor jezelf. Nu ik weer zwanger ben, irriteer ik me erg vaak aan maar weet waar het vandaan komt. Zo stofzuigen wij iedere dag, heb ik een dyson handstofzuiger aangeschaft voor tussendoor.. (de annimal pro) De bank etc. Mijn katten krijgen een volle bak eten (iams) en er gaat zo'n 20 kilo per maand door. (duur!!!) De honden krijgen ook goed voer. Mijn tuin is groot en de eerste 20 meter is afgezet waardoor ze alleen in de tuin kunnen blijven maar wel dag en nacht mochten ze hiervoor kiezen. Ik laat de katten niet meer boven komen waardoor de bovenverdieping huisdier en haarvrij is. Ze hebben ook voldoende ruimte beneden in huis, de tuin of de schuur waar de kattenbakken staan. (geen direct ruik en zichtbare rommel, gebruik de kristallen trouwens, die nemen urine meteen op en minimaliseren geurtjes. Hoopjes er alleen uitscheppen en verschonen wanneer de kristallen verzadigd zijn) Helaas ook een paar buitenplassers en poepers hier...Poep ruimen we iedere dag op met een broodzakje, verder allemaal tegels en sierstenen (waartussen de planten groeien.) 1 keer per week gooi ik een paar gieters water met biotex groen door de tuin, dit breekt het eiwit af wat de geur veroorzaakt. Dekentjes, mandjes gaan ook 1 keer per week in de wasmachine en in de avond wanneer mijn dochter op bed ligt komen ze bij ons op de bank. De in de nek kruiper hier ga ik vaak borstelen met een zachte borstel, dit is een goed alternatief. (is een vorm van genegenheid uit de kittentijd zoeken, zachte borstel voelt als wassen van moederpoes en stilt die honger ook) leg een kleedje eronder want het stampen met de voetjes gaat wel gewoon door.
    Tja, verder roep ik ze wel eens bij me voor wat extra. Een paar zijn gek op vanilleyoghurt, tomatendoep, vis. Als ik dit eet, roep ik wanneer ik klaar ben de liefhebber erbij die krijgt nog een restje.
    Je kan je irriteren en je kan oplossend te werk gaan. Een gestreste kat die slecht voer krijgt (weet niet hoelang je nu iams voert maar duurt zeker 6 weken eer het dier erop is ingesteld) en zich verveelt verhaart ook meer! Hoop dat je wat kan met mijn verhaal en probeer vooral ook de lieve dingen te zien, blijkbaar ziet hij jullie wel graag!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Johanna: Dank voor de felicitatie! Nee, het is hier niet erger geworden voor zover ik dat nu al zou kunnen merken. Ik hoop ook niet dat dat nog gaat komen, want dan krijg ik echt een zenuwinzinking van dat beest ;);).

5. me83

me83 Niet meer actief

het elek kattenluik is een idee.. ook makkelijker als je zelf geen tijd hebt om de deur open en dicht te doen.. denk idd ook dat het met je kindje te maken hebt. geef genoeg aandacht en negeer het slechte.. als jij toch elke keer wat geeft als ze mauwt of deur steeds open en dicht doet krijgt ze haar zin.. dus probeert ze je op die manier uit te melken zeg maar.. ze komt er wel overheen als je maar volhoud.. tis net als een hond hoor wat dat aan gaat.je kan ze dingetjes gewoon aanleren.. succes en hopelijk kom je snel tot een oplossing met je kat(wees blij dat ze niet je hele huis onderpiest,dat deed de mijne wel als ze niet naarbuiten kon)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

De kat van mijn schoonzus deed precies hetzelfde. Die had een tumor in haar kop, en hebben ze in laten slapen.

Die kat mauwde ook echt de godganse dag, om gestoord van te worden!

7. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Is ze trouwens geholpen?
    En idd zou het best eens kunnen komen door en de zwangerschap en dat er een kleine rond loopt. Toch een beetje jaloezie.

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Wauw Tonka die zachte borstel ga ik eens proberen..! de rest doen we ook al wel ongeveer hetzelfde als jij alleen als ik haar wil weren van de boven verdieping??? oef ze heeft een lange adem qua miauwen .... Nu slapen we heel 'gestrest' met onze voeten onder de deken en de deken er ook nog onderdoor gevouwen :) en die emmers met biotex groen ga ik ook doen. Bedankt voor je tips.

Me83 ik heb al heel vaak het idee dat we haar slechte gedrag negeren maar zoals mermaid ook al zegt ze is een enorme volhouden (gaat rustig 30 min door). Maar ik ben inderdaad blij dat ze niet mijn huis volpiest of de bank kapot krabt oid.

en ja ze is geholpen

9. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ze krijgt nu een week of zes Iams normaal
    daarvoor kreeg ze Eukenuba Light (is eigenlijk hetzelfde komt uit dezelfde fabriek - heb er ooit nog eens gewerkt op mkt kantoor)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik dacht ook aan iets medisch, maar je zegt dat ze net door de da is gecheckt.

Ik ga mee met bammetje: het is jaloezie. En ik snap dat je dat gepor in je buik nu niet leuk vindt, maar het vergelijken met een aanranding gaat wel ver zeg! Je kan die kat ook op de grond zetten of even spelen met zo'n stom veertje aan zo'n stokje. Stuiterballen ook helemaal leuk. Misschien moet je anders toch maar een ander goed huisje voor haar zoeken.
    Hoe gaat het tussen je zoontje en de kat? Zet je haar dan apart?

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de 1 op 1 tijd.... ik heb twee katten die wel dan wel niet zin hebben in de welbekende visjes aan stengeltjes.... maar een dierenlaser (meestal bij een dierenwinkel wel te krijgen) of de wuppies/welpies/wurmpies van de ah zijn helemaal geweldig!! Ook een knikker (al is dat met een kleine misschien minder) een stuiterbal, een pingpongbal of een kurk worden door mijn dikbilkatten zeer gewaardeerd....

Dus misschien heb je wel iets aan deze tip..

Tonka bedankt voor de opmerking met biotex... na mijn vakantie had ik een zeer onaangename verrassing.. de kattensit was te laat thuis om een urinevlek te verwijderen uit onze houten vloer.... dat stuk vloer moeten we helaas als verloren beschouwen.... maar met jou opmerking kan ik proberen mijn huiskamer in ieder geval weer beter te laten ruiken...(Dat doen ze alleen als ze trouwens ontevreden zijn... volgende keer een andere kattensit)

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    #32 Johannal, 5 jul 2011
    Laatst bewerkt: 5 jul 2011
    Het gepor in mijn buik vergelijk ik niet met aanranding. Het tegen me opklimmen en in mijn nek willen likken en tegen me aan duwen en in mijn (tja hoe zeg je dat?) te dichtbij komen/ in mijn haptonomische ruimte ervaar ik als onprettig en omdat ik in eerdere berichten al posste dat ik het niet goed weet te omschrijven gebruikte ik later HALVE aanranding met schaamte smiley om aan te geven dat ik het als onprettig ervaar en ze te dichtbij komt. Als ze op schoot ligt of tegen mijn buik aan (wat ik ook al eerder schreef) vind ik dat juist wel fijn (afgezien van dr nagels) maar goed ze word een soort van (net iets te?)opgewonden en daardoor niet fijn en opdringerig...

snap je?

en tussen mijn zoontje en de kat gaat het eigenlijk heel goed! Hij mag best dichtbij komen. Ze heeft nog nooit naar hem uitgehaald en kan veel van hem hebben. Ze is natuurlijk wel sneller dus als ze geen zin heeft smeert ze hem gewoon. Als we allemaal samen zijn dan helpen we mijn zoontje met aaien want die fijne motoriek heeft hij nog niet en dan wordt het soms slaan en dat is zielig.

Overigens wel een vraag want als ik haar steeds wegzet als ze zo opdringering is dan voelt het voor haar toch ook weer als afwijzing... tja ik doe het wel hoor haar wegzetten enz. Nu aai ik haar gewoon als ze niet bij me op schoot ligt. Maar poeh het is soms echt overdreven heftig :$ ze bespringt me bijna weet geen maat :D

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Misschien ruik jij nu wel lekker ofzo?

Ik heb weleens gehoord dat de dierenarts zg. stekkers heeft met feromonen die de kat rustig maken. Misschien is dat wat?

Maar je hebt dit gedrag ook met honden; die gaan rijen op knuffels enzo, heel irritant!

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    hahaha nou misschien wel ik was bij honden ook vaak de 'sjaak' :( en niet alleen als ik ongesteld ben:) maar inmiddels blijf ik bij honden uit de buurt ik ben er een beetje bang van geworden...

15. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Dit is ook het eerste wat ik dacht:)
    Heb zelf ook katten en het vrouwtje doet dit nu ook,beetje meer aandacht en voila probleem opgelost.
    Succes met Tommie,hoop dat het allemaal goed komt;)

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dit klopt precies deed mijn kat ook

17. me83

me83 Niet meer actief

zw schap trekt wel dieren aan.. dus daarom miss dat ie zo in je probeert te kruipen.. vorige week toen ik nog soort van zwanger was zeg maar.. was mijn kater heel erg aan het mauwen(hij is doof en hoort zichzelf niet dus je kan begrijpen dat ie heel hard krijst)en wilde steeds op schoot en koppies geven.de poezen gingen gewoon pontificaal bovenop me zitten.. ze ruiken het gewoon,, denk dat de hormonen erg aantrekkelijk zijn.. vriendin van me was hier een tijdje terug toen ging die helemaal aan haar sabbelen en bijten en proberen te rijen.. sommige mensen ruiken voor een dier nou eenmaal onweerstaanbaar hahahah

miss op sommige plekjes in mandje enzo wat catnip doen? en dan niet qua speelgoed maar echt die groene dingetjes.. dan kunnen ze daarin rollen ipv jou daarvoor te gebruiken..

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Och my oh my... ;)

Als je ergens sinnige beesten hebt...

Wij hebben ook zoiets gehad met een kat, we hadden haar toen ze een half jaar was met haar zusje uit het asiel gehaald. Dat zusje was echt een superleuk dier en zij was erg schichtig. (we kregen ze toen ik al zwanger was). Voor ons hadden ze een paar maanden bij een verstandelijk gehandicapte jongen gewoond.
    Helaas werd het zusje aangreden en omdat ze haar kaak op 4 plaatsen had gebroken moesten we haar laten inslapen. Daarna begon Julie dus echt gestoord te worden... Precies dat gedrag wat jullie kat ook heeft. Nou echt we schaamden ons kapot zo debiel deed ze. Maar toen ze de kinderen ging aanvallen en het eten zo uit de handen trok met bek of poot was voor ons wel de maat vol...
    We werkten allebei wel en waren dan ook de hele dag van huis, dus op 3 van de 7 dagen was ze dan alleen. Dan liep ze gewoon de hele dag in de tuin rond te miauwen... pas als we thuis waren werd ze enigzins rustig... Wij konden, ook met spelen haar niet de aandacht geven die ze nodig had en hebben toen een gezin gezocht waar ze dat wel konden. Een lief stel heeft haar opgehaald. Zij zat altijd thuis en kon haar wel die aandacht geven...

Een andere kat van ons is weggelopen toen Meike werd geboren (De oudste twee zijn 7 en 9 jaar ouder) Ik vond dat erg jammer want het was echt mijn kat zegmaar... maar ja, hij wilde die aandacht niet delen... Hij is een paar huizen verderop gaan wonen en kwam zo af en toe nog even kijken ;).

En katten worden inderdaad wel oud... 1 kat (Die nb ook nog verstoten was...) is wel 21 geworden, een andere kat hadden we uit het asiel gehaald toen hij al ouder was dan 14 (daarna kunnen ze het blijkbaar niet meer zien) Hij is helaas aangereden toen hij 5 jaar bij ons was...

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Denk ook verveling, maar anders de DA vragen of het ook ergens anders aan kan leggen. hij kan wel een check up hebben gehad maar die is kort en niet echt uitgebreid, heb je toen ook uitgelegd hoe hij/zij zich gedraagt?
    Ik zou niet nog 1 erbij nemen als je je nu al o.a. stoort aan de haren en het gemiauw.

hoop dat dit nog goed gaat komen..........................

20. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Wij hebben 2 katten, het vrouwtje is heel rustig niets mee te doen. Het mannetje... is ook nogal een zeur:D. Hij mauwt graag de hele dag, en hij heeft echt heeeelemaal niks.
    Ik snap je dus wel af en toe word je er gewoon helemaal moedeloos van. Daardoor kan het ook zijn dat je toch wat meer een afkeer van het beestje krijgt.
    Ik merk bij onze kater dat als ik er geirriteerd van raak en dus nogal kortaf word dat hij dan juist erger gaat miauwen.
    Hoe moeilijk het dus ook kan zijn, probeer je dr overheen te zetten en juist wat 'liever' tegen je kat te doen. Maak ook elke dag even een half uurtje vrij om even lekker te kroelen.

En ook hier wil onze kater continue in en uit... Als ik net weer zit wil hij er weer in of uit. Meestal laat ik de deur op een kiertje staan, meneer kan dan prima zelf de deur open maken.
    Je moet het een beetje zien als actie en reactie. Hoe jij reageert op je kat, lokt van haar ook weer een reactie op jou/jullie uit.

Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina