Hallo meiden, Ik zit met n probleem, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wij hebben n zoontje van 10 weken. Hij doet het erg goed, hij zit nu al rond de 6.2kg. We zijn sinds vorige week over gegaan van 6 voedingen naar 5 voedingen van ongeveer 180 cc. Nu zagen de voedingen er n week lang zo uit: 05.00uur 09.00uur 13.00uur 17.00uur 21.00uur Hij dronk alle flessen goed op en sliep dan ongeveer rond 22.00/22.30 uur tot 5.00uur en daarna weer van 5.30uur tot 8.30 uur. Dit ging erg goed, tot hij 3 dagen geleden ineens tot 6.30 uur doorsliep, toen sliep ie na die fles weer van 7.30 uur tot 10.30 uur en ben ik de flessen weer naar 21.00uur gaan toewerken, dit was ook goed te doen. Tot hij vanochtend ineens tot 7.30uur doorsliep. Nu weten we niet echt wat we moeten doen, 5 voedingen aanhouden en er minder tijd tussen laten, of 4 voedingen met toch 4 uur ertussen? We willen in ieder geval die 21.00uur erin houden, want daarvoor slaapt ie niet echt en als we de laatste voeding om 23.00uur doen zitten we de hele avond hem bezig te houden. Nu kunnen we morgen pas het consultatiebureau bellen, maar daar houden ze zich toch n beetje aan n standaard en ieder kind is anders, dus ben toch wel benieuwd naar de mening van andere moeders. Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!
Wat zo uitkomt Of minder tijd tussen de voedingen laten of een keer 4 flessen geven. Ik zou neigen naar het eerste.
Ik zou gaan voeden op verzoek en kijken wanneer hij komt voor een fles. Zo zie je snel genoeg wat hij een lekker ritme vindt en of hij genoeg heeft aan 5 of 4 flessen. Hier ook altijd op verzoek gevoed en hebben nooit dit soort problemen gehad omdat hij het altijd zelf regelde. Ook maakte ik me soms druk als hij later wakker werd s'ochtends maar op de dag haalde hij het toch ergens weer in door er minder uur tussen te laten. suc6