Ik ben als tiener heel vaak naar het Gardameer geweest. Bardolino was onze favoriete plek. We zijn wel eens naar venetië geweest vanuit daar dus het is wel te doen geloof ik. Verder stopen wij ook elke vakantie 1 x bij Gardaland (maar ik was als jongste ook al tiener) en Caneva (waterpretpark, zou mijn hartje breken als het er niet meer is). Maar die laatste is echt leuker met grotere kinderen die zichzelf goed kunnen redden in het water. Verder gingen we ook vaak een stukje rijden om het meer en stopten waar het leuk leek.
Wij zijn vorig jaar na 7 jaar weer naar het gardameer geweest en vonden het weer super. Dit jaar gaan wij weer. zelf vind ik Venetië niet de moeite waard. Verona is leuk, Bardolino en Lazise daar heb je een speeltuin/ draaimolen voor je door de poort heen gaat erg leuk voor de kids. Gardaland zou ik niet doen met kleine kinderen het is erg duur en weinig voor kleine kinderen. Je hebt ook Leolandia (als ik het goed schrijf) dat is wel een stukje rijden maar schijnt leuker voor kleine kinderen te zijn. De dierentuin is heel mooi erg veel natuur maar wel een veel klimmen en afdalen. Voor ons met een buggy en rolstoel was het eigenlijk niet te doen. Je kunt er ook doorheen met je auto maar alle dieren lopen los ( geloof zelfs de leeuwen) dus het is maar net wat je leuk vindt. parc natura viva heet het. De grote winkelcentrums ( grand afi, il Leone, grande mela) zijn wel leuk om doorheen te wandelen zeker op een warme dag maar niet op zaterdag want dan is het mega druk. Auchan zit ook in de buurt met winkels er omheen. Pechera vind ik alleen leuk voor de markt en in garda kun je lekker eten aan het water. Dit was het wel haha. Wij gaan dit jaar naar sealife en leolandia en desenzano. Wij gaan trouwens de laatste twee weken van mei.
Venetië prima te doen wij zijn paar jaar geleden vanaf bardolino camping lag daar met auto naar Venetië geweest ik vond echt fantastisch ook tocht met de gondel. Maar wijzijn kinderloos dus stadjes die al genoemd zijn hebben wij ook bezocht en wij vonden dat echt de moeite waard
Wij gaan ook naar Altomincio, 3 weken in augustus. Leuke tips worden er hier gegeven. Venetië lijkt me door het water en de bootjes/ gondels juist erg leuk om met kinderen naar toe te gaan. Shoppen is hier niet zo populair 😀 Over Gardaland: wat verstaan jullie onder kleine kinderen? Mijn dochters zijn als wij op vakantie gaan bijna 8 en 5. Is Gardaland dan leuk of zijn mijn meiden nog te klein?
Misschien iemand een tip voor een leuk waterpark aan het gardameer? Maar niet Caneva... Liefst ook voor wat kleinere kinderen leuk... Leeftijd, 3,7 en 8...
Wij zaten op Camping Bella Italia in Peschiera del Garda. Camping is erg groot, met veel waterplezier. Veel zwembaden en allerlei speeltuintje en een natte speeltuin. Ook wij vonden het veel te heet, rond 38 graden, om wat te ondernemen. We hebben fietsen gehuurd en zijn gaan fietsen smorgens een keer. Met de boot het meer over is voor kinderen altijd geweldig. En MonteBaldo moet je echt een keer op. ZOnder kinderen zijn we die met de gondel omhoog gegaan en daarna naar beneden gelopen. Maar dat is met kleine kinderen echt geen optie.