Wat mogen ze afhouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    De beslagvrijevoet is (in beginsel) toch 90% van de terzake dienende Algemene Bijstandswetnorm?

Loonbeslag is echt geen pretje en ik zou dit echt proberen te vermijden!

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Volgens mij is dat inderdaad zo.
    Ik heb wel meegemaakt in mijn werk dat een gezin met veel kinderen en 1 inkomen moest rondkomen van dit bedrag. :(
    Terecht of niet, maar wel zielig!

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Heb je bij de berekening ook rekening gehouden met de rente en de incassokosten??

Je kunt gewoon googlen wat ze in mogen houden en eerlijk gezegd denk ik wel dat dat zelfs meer is als € 75,00

Eigenlijk vind ik gewoon dat als je die € 75,- kunt missen dat je het dan beter kan betalen, des te eerder ben je er vanaf en als je minder gaat betalen dan zul je uiteindelijk duurder uit zijn ivm rentes.

4. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Ah oke, dan heb ik dat ook verkeerd begrepen.

@ TS: Ik denk dat als jij denkt dat zij fout zit, zou ik eerst als ik jouw was een vraag neerleggen bij de rechtswinkel of andere adviserende bureau's om te kijken wat je kans is dat je de zaak zou kunnen winnen. Anders heb je straks voor niks de bijkomende kosten van de rechtszaak op je hals gehaald en dat is dan ook weer zonde van het geld.

Een heel vervelende situatie is dit en ik hoop dat het geluk hierin aan jouw zijde is!! Succes ermee in ieder geval.

5. Female

Female Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd wel ontzettend bizar dat mensen zomaar dingen typen als ´zou je dan wel aan een kindje beginnen´. :(
    Je kent TS niet, hun financien niet etc. etc. Hoe kun je dat nou zeggen?
    Daar kan je toch niet over oordelen?
    Dat doet toch pijn?!
    TS Zegt zelfs dat er voldoende inkomsten zijn, en dat het er vooral om gaat dat ze vind dat dat bedrijf fout zit, en dat nu aan het uitzoeken is.

(En dan nog, zeker in het begin, een kindje hoeft helemaal geen duizenden euro's te kosten. 2e hands spulletjes, BV geven, later zelf hapjes maken... Een relaxed en stabiel gezin en een hoop liefde is toch 1000 x belangrijker?!)

Ik reageer mss wat fel, sorry, maar het stuit me wel een beetje tegen de borst :)

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Female: Ik denk dat je er altijd wel rekening mee moet houden dat het niet altijd loopt zoals je hoopt en dat de kosten hierdoor ook veel hoger kunnen komen. Als de bv niet lukt en je moet HA voeding gaan geven om maar een voorbeeld te geven. Deze speling moet je denk ik wel hebben. Maar liefde is wel het belangrijkste hoor! En volgens mij gaat het voor TS helemaal niet op dat er geen geld is om een kindje te krijgen. Ze is alleen niet helemaal duidelijk geweest in het begin en dan kan je zulke reacties hier wel verwachten.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nou ik heb dit ook een keer met dit zelfde bedrijf gehad maar vanuit belgië dan , en dit was ook ten onrechte, want het was een van een adres waar wij nooit hadden gewoont!!!
    Maar onze oude huurbaas van het apartement wat wij hiervoor huurden, en daar was bij de firma ( stroom en televisie) wat verkeerd gelopen.
    En totdat die mensen geen brief schreven dat het over hun ging, moesten we volgens het incassobureau toch betalen!
    het mooiste was ik had bewijzen dat ik nooit in die gemeente was ingeschreven geweest!
    Nee zonder brief van die mensen.
    Is toch te gek?!?!?!

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Nouja, als €25 extra missen per maand echt teveel is dan zet ik eerlijk gezegd inderdaad mijn twijfels bij het feit of het op dat moment wel het juiste moment is voor het proberen te vervullen van je kinderwens.
    Ook al kun je veel tweedehands krijgen en bv geven, tweedehands luiers lijkt mij geen optie en ook kinderopvang is niet gratis.
    Natuurlijk is liefde het aller aller aller belangrijkste maar ik vind dat je ook niet te licht moet denken over de financiele aspecten wat het krijgen van kinderen betreft in de huidige samenleving. Er komen gewoon ontzettend veel kosten bij kijken die je niet had verwacht.

En het lijkt mij dat als jij vindt dat het ten onrechte is dat je niets betaald en de rechtzaak afwacht. Maar als iemand aangeeft wel €50 per maand te willen betalen dan lijkt het mij niet waarschijnlijk dat het ten onrechte is.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek van TS gesloten.
    Elmo

Deel Deze Pagina