eetschema 6mnd bij een kindjes die niet zo veel wegen.

Discussie in 'Voeding' gestart door jinx, 28 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hoi meiden.

ik vraag me af hoe jullie schema is bij jullie kleintje die niet zo veel weegt.
    tara weegt 5,5 kilo en krijgt nog 5 voedingen waarvan 2 x 135 en 3x 165.we geven haar nu ook een groente hap en ik begin volgende week met de fruithap..ik merk wel dat ze steeds meer tijd tussen de fles laat zitten en ben dus benieuwd of ze niet naar een fles minder moet.

liefs linda

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit schema staat hieronder...zij is echter wel wat zwaarder met haar 8 kilo..

8 uur fles 210cc+7
    9.30 fruit
    13.00 fles 180cc+6
    tussen door slokjes drinken en halve liga/rijstewafel
    17.00 warme hap met als toetje biogarde of yogurt (was eerst 4 maanden potje groente en 180 cc fles+6)
    paar slokjes diksap
    21.30 210cc+7 en 2 scheppen nutrix..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter was rond die leeftijd 5,9 kilo.
    Ze kreeg toen borst op verzoek (wisselde tussen de 5 en de 10 voedingen per dag), ze had wel ongeveer vaste tijden, maar ook vaak dagen dat ze meer wilde. Uit de fles nam ze per keer ongeveer 80cc.
    Bijvoeding kreeg ze een maand later ongeveer.

4. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    maar zou je al wel met dat gewicht en niet zo heel veel cc per fles dan al wel naar een andere voeding mogen?als ik haar namelijk elke x om de 4 uur geef drinkt ze zowiezo niet alles op want ze vraagt dan ook niet om de voeding.

5. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    wat bedoel je met andere voeding jinx? bijvoeding? of opvolgmelk?

bij opvolgmelk is het zo dat je max maar 600cc mag geven...

6. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ja foutje ik bedoel een voeding minder

gr linda

7. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ze zou rustig 4 voedingen van 150+5 mogen proberen hoor!

Wellicht krijgt ze nu te vaak aangeboden waardoor ze vol is en gene honger heeft en daarom haar flesjes niet goed leeg drinkt...:)

Proberen kan altijd!

8. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ja dat dacht ik dus ook!alleen is het zo dat ze ook niet altijd de 5x150 pakt maar ook wel is 2x135,maar ja dat is denk ik omdat ze te vaal aangeboden krijgt.
    ik ga het toch maar is proberen denk ik!

9. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat is de enige manier om erachter te komen hoe het gaat ;)

volg gewoon je gevoel hierin!
    succes!

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Het is volgens mij minimaal 110 ml en maximaal 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Dat zou bij haar 605 a 825 ml zijn.

Als je 4 flesjes van 150+5 geeft, zal ze misschien wel vrijwel alles willen opdrinken?
    Ik weet niet hoe laat ze wakker wordt, maar als je om 07.00 de eerste fles geeft, dan zou je daarna rond 12.00 en 17.00 en 22.00 de andere flesjes kunnen geven. En dan rond 10.00 een fruithapje en rond 15.00 een groentehapje?

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier oo keen ukje :)

anne woog laatste weging 5700gr en was 60cm lang
    (2 weken terug ongeveer)

maar sinds we hier aan d eopvolgmelk zitten is elk schema zoek

ze drinkt per fles meestal 180+6
    (en volgens mij mogen ze van opvolgmelk ruim meer dan 160.. gezien de verpakking ook gewoon aanraad om 4-5 keer 180+6 te geven.)

op dagen dat het fruit/groentehapje goed valt zitten we op 3 flessen zoals onderstaand:
    06.00 180+6
    8.30 (of iets later) ong. 1 stuks fruit
    13.00 180+6
    16.30 1 portie groente afgemeten naar het standaardpotje waar ze altijd uit eet.. niet naar gewicht dus (maar vaak is het ong. 150gr)
    en dan ngo een "nachtfles" om
    20.00 180+6 + nutrix

valt het fruit wat minder.. qua buikvulling
    dan drinkt ze het liefst nog een flesje bij sochtends
    en eet ze smiddags rond 2 uur nog een fles
    (die van 13.00 hoeft ze dan mestal niet)
    dus dan zitten we op een fles extra

en voor de groente geldt hetzelfde.. krijgt ze dat niet op. dan wil ze vaak toch graag nog een beetje melk
    waarbij wij aanhouden dat de verhouding groente die ze niet eet.. in melkverhouding in een fles krijgt
    dus als ze ong. de helft eet.. krijgt ze maar een halve fles

maarja.. zoals ik zei.. het eetritme is hier een beetje zoek sinds we aan de opvolgmelk en het fruit zitten
    dus het is nog wel erg "op verzoek" ondanks dat ze geen BV meer krijgt

Zijn er eigenlijk meer mama's die flesvoeding gewoon niet echt op de klok doen?
    Merk namelijk hier dat anne dr bioklokje het prima doet... en we dus echt neit op de tijd hoeven letten omdat ze zelf prima snapt wanneer ze wil eten.

Alleen dat fruit geven we op standaardtijden.. maar das gewoon uit practicalities
    Groente die strak om half 5 gegeven word is zegmaar absoluut zo'n "honger-moment" dat ze zelf aangeeft.

Deel Deze Pagina