toen we gister de eerste echo hadden zei die vrouw datz e ons over 9 weken zou zien bij de 20 weken echo, dus gelijk een afspraak gemaakt voor half november. nou hoorde ik later dat t misschien niet evrgoed werd, maar als ze automatisch zeggen tot over 9 weken, dan neem ik toch aan dat dat normaal is en vergoed word??!!
Ik zou het even navragen bij je zorgverzekeraar, als het goed is wordt de 20wk echo door iedere verzekeraar vergoed.
Klopt. Ik heb mijn verzekeraar een mail gestuurd en heb als antwoord dit terug gehad: "In uw mail informeert u naar de vergoeding van de 20 weken echo. De 20 weken echo bij een zwangerschap, ter controle op diverse ziektes, wordt door CZ vergoedt mits het door een erkende verloskundige wordt gedaan. Heeft u nog vragen of opmerkingen, dan vernemen wij die graag." En 25 oktober krijgen wij onze 20 weken echo.
Volgens mij wordt het wel vergoed, het kan wel zijn dat je eerst moet voorschieten en dat je het dan nog moet declareren bij je verzekering. Ik zit bij het Zilveren Kruis, en moet het wel ff voorschieten. Gewoon even bellen naar je verzekering of het echobureau, meestal weten hun het ook wel! Succes, en alvast heel veel plezier gewenst over 9 weken!