hallo, ik werk standaard onregelmatig onder cao ggz, dit verschilt elke maand. ORT van bijv de maand juni ontvang in bij salaris juli. stel ik ga half september met verlof, dan berkenen ze mijn uitkering aan de hand van salaris augustus, dat wil dan dus zeggen dat de gewerkte ORT van juli daarbij zit? of is het zo dat ze een gemiddelde berekenen van afgelopen 3 maanden? alvast bedankt voor het antwoord
Beste Lentebloem, Voor het berekenen van de hoogte van je Zwangerschaps- en bevallingsuitkering gaan we uit van het inkomen één maand of vier weken voor je verlof. Het gaat hierbij om de laatste volledige periode. Als jij half september met verlof gaat en je krijgt per maand je salaris betaald. Dan gaan we uit van de inkomsten die op je loonstrook van augustus staan. Als hier de ORT van juli op staat wordt dit meegenomen in de berekening. Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap en alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare