Hey allemaal ik heb een vraag, ik geef nu al 13 weken borstvoeding aan mijn zoontje, en nu heeft de gyn na 7 weken mij een recept gegeven voor de Cerazette pil die zou ik verantwoord kunnen slikken in combinatie met de bv, met 7 weken ben ik ongesteld geworden, maar nu 6 weken later nog steeds niet, dus ik weet niet of dat aan de pil kan liggen de bv of iets anders omdat de pil zo licht is.......maar die kans zo minimaal zijn met die 5 keer gemeenschap die ik heb gehad met mijn partner en ik heb de pil iedere dag op het zelfde tijdstip in genomen groetjes Ramona
Ik heb m ook gebruikt en er werd direct door de VK bij vermeld dat je niet per sé hoeft te vloeien met Cerazette. Je hebt ook geen onttrekkingsbloedingen ofzo omdat je geen stopweek hebt. Dus je kunt gewoon op de gekste moment wat vloeien, hoeft niet, kan ook wel heftiger zijn.... Bij mij was het zo dat ik m ongeveer 9 maanden heb geslikt en ik heb geloof ik vier keer gevloeid ofzo, waarvan één keer redelijk heftig twee weken lang. Andere keren eigenlijk maar twee of drie dagen. Mocht je het niet vertrouwen doe dan gewoon een zwangerschapstest. Heb ik afgelopen oktober ook gedaan omdat ik het niet vertrouwde... en ik was helaas niet zo trouw met innemen. Maar negatieve test!
Ik heb deze pil ook geprobeerd, maar bij mij was het juist andersom: ik bleef gewoon bijna 4 weken ongesteld!!! Ben er dus ook na een maand mee gestopt. In principe zou hij gewoon moeten werken als je hem op je juiste manier hebt ingenomen. Ik zou zeggen: doe een testje dan heb je meer zekerheid en blijf hem wel doorslikken als de test negatief was want anders raakt je lichaam wel heel erg in de war en zou je juist zwanger kunnen worden.
Ik ben ongeveer 4 weken na de bevalling met cerazette begonnen. Nadat het vloeien van de bevalling over was ben ik tot nu toe nog niet weer ongesteld geweest. IK heb 3 mnd na de bevalling voor de zekerheid een testje gedaan en was niet zwanger (gelukkig).
geef ook nog steeds borstvoeding, en gebruik cerazette. Heb tot nu toe nog geen menstruatie gehad. Ook niet voordat ik hem ben begonnen te gebruiken (6 weken na ks). Is ook vrij normaal hoor, volgens mij. Als je je ongerust maakt, zou ik gewoon een test doen, voor je eigen gemoedsrust.
Ik slik hem nog steeds en ben in al die tijd nog maar 1x ongesteld geweest. Ben overigens inmiddels wel gestopt met borstvoeding, maar heb nog 2 strippen liggen dus slik m nog ff door...