Mijn ziektewetuitkering stopt per 17-08 mij is verteld dat ik dan nog tot 17-09 betaald krijg (maand uitloop) klopt dit? Plus ik ben ziek uit dienst gegaan ivm zwangerschap dus nog geen uitkering gehad heb ik daar nu als nog recht op?
Beste Lottie, Je hebt te horen gekregen dat je Ziektewet-uitkering stopt en wilt graag weten tot wanneer je de uitkering krijgt. Stopt je Ziektewet na een eerstejaarsbeoordeling? Dan klopt het dat je Ziektewet nog een maand doorloopt. Als je zeker wilt weten wat de einddatum is, dan kun je de beëindigingsbrief terugvinden onder Mijn UWV op uwv.nl. Mocht dit niet lukken, dan kun je UWV Telefoon bellen op 0900-9294. Dan kan mijn collega het voor je nakijken. Via internet kan ik niet in je dossier om dit te doen voor je. Als je tijdens je ziekte bij je werkgever uit dienst bent gegaan, kun je alsnog WW aanvragen vanaf de dag dat je Ziektewet stopt. Dit kun je vanaf een maand van te voren doen. De WW-aanvraag vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare