Is dit normaal?

Discussie in 'Miskraam' gestart door RoAn1981, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Vorige week dinsdag hebben we te horen gekregen dat de zwangerschap voor de 2e keer mis is gelopen: het hartje klopte niet meer bij 7,5 week. Ik sta op de planning om morgen gecurreteerd te worden omdat er niets los leek te komen, maar sinds gister heb ik bloedverlies. Gister een beetje bruinig, klein beetje krampen. Sinds een paar uur lig ik dubbel van de pijn, maar het bloedverlies wordt niet heel veel meer. Ik ben wel aan de diarree, en ik kan geen prettige houding vinden. Ik heb twee paracetamol geslikt, maar het helpt helemaal niets. Ik had vanochtend het zh gebeld om te zeggen dat ik bloedverlies heb, en nu mag ik morgen eerst op de poli komen om te zien of de curretage nog nodig is. Maar ik heb nu zo'n ontzettende pijn, is dit normaal?
    En wat kan ik tegen doen om het dragelijk te maken? Ik heb een kruik op mijn buik liggen maar dat helpt niet echt veel. Ik heb geprobeerd te slapen maar de pijn is zo aanwezig dat dat niet lukt. Ik ben me ervan bewust dat mijn lichaam aan het werk is het vruchtje uit te stoten en dat dat moet gebeuren, maar wat kan ik doen om de pijn een beetje te verlichten?

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Erg verdrietig meid. Maar dat is inderdaad het afstoten, lijkt me.
    Ik had 2 dagen bruin bloedverlies, toen ik vrij plotseling heel heftige krampen in onderbuik kreeg. Precies zoals een wee voelt, alleen dan aanhoudend, continue erg pijnlijk. Heeft 3 uur geduurd, heb huilend krom gelegen in bed (met paracetamol, ibuprofen en warme kruik), omdat het zo'n pijn deed. Ik heb ook gezucht en af en toe wat gepuft omdat dat prettig voelde. De pijn is me erg tegengevallen, had ik niet verwacht. Heb de hele dag in bed in foetushouding doorgebracht.

Daarna bleef een zeurend beurs gevoel over en waren de buikkrampen ongeveer zoals een stevige ongi-kramp (vervelend maar toch goed te hebben). Een klein beetje rood-donker bloedverlies dat nog een weekje heeft geduurd. Uiteindelijk was de miskraam met weinig bloedverlies, nog niet eens een derde van wat ik gewend ben bij een menstruatie. Dat kan dus.

Veel sterkte!

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja, had ik tijdens mijn eerste MK ook erg last van. Veel krampen en inderdaad een warme kruik op je buik, dat helpt!

Sterkte meid, hopelijk is het snel voorbij en kun je (weer) gaan verwerken...

Liefs!

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He meid!

Ik heb 5 van die "episodes" overleefd met Feminax. Daar zweer ik echt bij... Ben nu vandaag 4 weken zwanger en ga gelijk weer een voorraadje aanleggen voor als het binnen dagen of weken weer misloopt.

Het scheelt echt minimaal de helft van de pijn als je dat spul slikt.

Succes en sterkte en ik hoop dat het gauw loskomt!

Liefs BB

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Ja helaas is die pijn normaal. Ik slik extra ibuprofen of naproxen, kruikje erbij en helemaal opgerold in bed... Voor een gedeelte is het ook accepteren dat je pijn lijdt in plaats van ertegen te vechten, maar dat is niet makkelijk.
    Aan de positieve kant: dit is de pijn van het losmaken van het vruchtje, echt de afstoting... als dat klaar is, zal je beginnen te bloeden, maar gaat de pijn ook weg.
    Sterkte!

6. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ha Roan,

Ik heb niet veel pijn gehad, maar wat ik van verhalen van anderen begrijp is het zeker wel normaal en kan het flink zeer doen.

Neem de tip van BB ter harte en installeer jezelf op de bank met gerookte zalm, wijn en kaasjes. Sterkte meid!

Betty, we kennen elkaar nog uit het vlindertjes van mei topic. Ik hoop zo voor je dat het nu goed gaat met begeleiding uit Gendt! Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, ik duim voor je.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hoi meiden,
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb denk ik in totaal zo'n 3,5 uur radeloos van de pijn rondgesjouwd in huis, toen opeens de pijn wegtrok. Toen ik naar de wc liep, viel het vruchtje zo uit me...Ik heb het zh gebeld, omdat ik morgen ingepland stond voor die curretage, en mijn eigen gyn had dienst dus ik mocht meteen langskomen. Jammer genoeg kreeg ik de onderzoeken door een co-assistent die er nog weinig kaas van had gegeten, dus de echo, het onderzoek met de eendenbek en het voelen van de baarmoedermond duurden in mijn optiek nodeloos lang, waardoor ik nu weer enorm zeurende buikpijn heb. Maargoed.
    De baarmoedermond was al gesloten, het vruchtje weg. Ze zagen nog wel wat bloed, maar als het bloeden gewoon gaat afnemen in de komende uren, gaan ze ervan uit dat de miskraam compleet is. Ik moet sowiezo volgende week dinsdag terug voor controle.
    Ik vond dit een hele nare ervaring, maar ben toch ook blij dat mijn lichaam haar werk doet...Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina