Hoihoi, Sinds oktober 2009 zijn wij bezig voor een 2de kindje. Ik heb PCO en zwanger worden op een normale manier is voor ons niet mogelijk. Ons 1e kindje ging eigenlijk best snel en ik reageerde de 3de cyclus op 150mg Clomid en het was meteen raak. Ons wondertje! Nu gaat het minder gemakkelijk. Na 16 rondes (waarvan 6 keer IUI), en 1 operatie in dec 2010 gaan wij een stap verder. In oktober 2011 zijn wij begonnen met IVF. De 1e poging was positief op 5 december maar liep uit op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Op 13 december (6 weken zwanger) is ons ukkie bij ons weg gehaald d.m.v. een kijkoperatie. De linker eileider is gelukkig gespaard gebleven. Nu 6 weken later weer op gesprek geweest bij onze gynaecoloog en we mogen vanavond weer beginnen met de pil. Het nieuwe schema met de startdatum wordt van de week opgestuurd. Ik hoop hier lotgenoten te vinden om wat mee te kletsen en ervaringen uit te wisselen. Gr Noekie
Hoi Noekie, Wij waren ook in behandeling in Rijnstate/UMCU, momenteel ff niet aangezien ons wondertje nu net 3 maandjes is. Ooit willen wij wel voor een 2e gaan, maar nu nog ff niet. Kan ook nog niet ivm keizersnee. Wel frustrerend dat het nu voor de 2e zolang duurt bij jullie. Op onze 1e hebben wij bijna 4 jaar gewacht, dus weet hoe je je voelt. Sterkte met alles en als je vragen hebt oid dan hoor ik het wel. Gr. Lindinha
Heb jij 6 x icsi gehad? Allemaal vergoed of ook zelf betaald? Wij hebben nog 2 kansen die vergoed zullen worden en dat maakt mij toch erg onzeker.
Al onze ICSI-pogingen zijn vergoed, doordat het UMCU tot 2x toe een fout bij ons heeft gemaakt waardoor wij in totaal 4 cryos zijn verloren. Alleen de ICSI-behandeling die wij in Dusseldorf hebben gedaan hebben we zelf betaald. Waar ben je verzekerd? VGZ had voorheen bij het meest uitgebreide pakket een mogelijkheid om de 4e behandeling te vergoeden. Mar geen idee of dat nu nog steeds zo is.
Ik ben verzekerd bij de Menzis. Ik heb al op hun site gekeken. Ik moet vooraf een aanvraag indienen met een medische toelichting. Hoe was Dusseldorf dan? Ben jij doorgestuurd vanuit Rijnstate? Sorry voor de vele vragen... Vandaag weer erg teleurgesteld door rijnstate ivm de nieuwe startdatum. Ze hadden mij beloofd (10 jan) meteen in te plannen voor de 2de poging. Nu waren ze dat vergeten te doen en nu is er geen plek in het umcu. Alles loopt daar langs elkaar heen en iedereen geeft elkaar te schuld. Ik kan nu pas 27 febr beginnen met spuiten en dan kom ik in de problemen met de wachtweken...
Dat is balen zeg! Ik zou daar ook echt heel boos over worden. Ik was op zich wel tevreden over rijnstate hoor en heb goede ervaringen met de gyns, vooral dr. B. vinden wij een topper! Wij waren niet doorgestuurd via rijnstate naar DD, zijn op eigen iniatief gegaan, wel icm rijnstate. Hebbenn de echos in rijnstate gedaan en de punctie en tp in DD. Ik zou niet nog een keer naar DD gaan, het is daar vrij druk, arts heeft niet altijd veel tijd voor je en de alternatieve behandelingen die ze daar doen (en niet in NL doen) hebben voor ons niet dat gebracht waar we op hoopten. Uiteindelijk via "normale" behandeling in NL zwanger geworden. Overwegen jullie om naar DD te gaan dan?
Wij overwegen dat inderdaad ja. Ons probleem ligt bij de innesteling en daar kunnen ze hier niets verder aan doen. Ik mag zelfs niet 3 x daags 2 caps Utrogestan gaan gebruiken... 1ste poging liep ook uit op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In Utrecht hadden wij er geen goed gevoel over. Ze waren kil en onvriendelijk tegen ons. We moesten er maar vanuit gaan dat er geen cryo's zullen ontstaan was de mededeling bij het terugplaatsen. En daar moesten we het maar mee doen. Ze gaven ons ook geen enkele informatie over de kwaliteit van de embryo's. Dus dat houdt dan in dat wij nog maar 2 pogingen over hebben. Betalen voor ons is op dit moment geen optie. Dr B. is op zich wel aardig maar wijkt niet graag af van zijn werkwijze. Maar ben vooral pissig over die startdatum. Ik heb morgen een telefonisch consult met de verpleegkundige. En ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Hoe weet je dat het probleem ligt bij de innesteling? En als de 1e behandeling (helaas) geeindigd is in een bbz, dan ligt het toch niet aan de innesteling? Hij heeft toen immers toch ingenesteld, alleen op de verkeerde plaats. Of zie ik dat verkeerd? Jammer dat jullie niet zo'n goede ervaring hebben met utrecht, wij zijn ook niet meer wild enthousiast over ze maar kunnen er wel mee overweg. Komt misschien ook omdat iedereen daar weet wie wij zijn en wat er gebeurd is, misschien dat ze daardoor extra aardig doen... Uit een soort van schuldgevoel... Nee geen idee hoor... Oh en ons gaven ze eigenlijk altijd info over de rest vd emmies, hoeveel cellig ze waren etc en hoeveel ze er gingen invriezen etc. Ik vond het echt een gehannes in DD, vooral omdat het best ver is, en als je alle echo's ook in DD wil doen, dan rij je dus voor 5 minuten echo ruim een uur heen en een uur terug. En ze zijn erg commercieel... Overal voor betalen, voor de behandeling, cryos invriezen, bloed prikken, narcose (contant betalen) etc. Wij zijn uiteindelijk weer terug gegaan naar Rijnstate en UMCU. Maar uiteraard ieder zn ding en ervaringen. Bij ons stond dr. B. Wel open voor andere spuitschema's, heb zelf gevraagd of ik het korte spuitschema mocht doen zoals ze in DD ook doen, vond ie prima. Maar misschien omdat wij al zoveel behandelingen gedaan hebben zonder resultaat dat hij ook wel iets anders wilde proberen. Had je zelf een idee dan hoe je het zou willen doen?
Het had zich niet genesteld in de eileider. Het was al ingekapseld en ze konden het er zo uit halen. Baarmoederslijmvlies is altijd erg dun en maar net aan de norm van 6 mm. In Doetinchem werd toen al gezegd dat daar het probleem zou liggen. Al blijft het altijd gissen hoor...dat weet ik ook wel. Maar er zijn wel technieken of extra medicatie die daar wat aan kunnen mee helpen. Hij heeft wel een korter schema gemaakt qua opbouwen. Ik mag nu al op dag 5 komen voor een echo. Ik heb ook PCO en ze zijn altijd bang dat ik overstimulatie krijg al is dit nog nooit gebeurd en reageer ik altijd zeer traag op de hormonen. Bij de IUI was ik meestal 1,5 maand aan het spuiten met Puregon en dan had ik nog maar 1 eitje en een slecht baarmoederslijmvlies. Had jij ook Lucrin en Gonal? En hoelang moest jij spuiten voor dat de punctie kon doorgaan? Ik hoor straks wel wat ze te melden hebben en denk wel dat ik ga wachten met starten. Ik wil gewoon niet in die 2 stress weken uitkomen. Ik denk dat dat niet ten goede komt voor de innesteling.
Ja ik gebruikte ook altijd Lucrin en Gonal, ik moet alleen ff denken of dat de laatste keer ook zo was of dat ik toen iets anders gebruikt heb.... hmmmm weet het niet meer zo goed... heb toen wel ipv Ovitrelle de Pregnyl gespoten. Maar heb in totaal maar 2-3 weken gespoten, volgens het korte schema. Weet niet meer exact hoe en wat (jeetje nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan vergeten na zoveel jaren er mee bezig te zijn geweest). Volgens mij gebruikte ik ook 2x2 capsules Utrogestan. Maar als jij denkt dat je met 3x2 beter bms krijgt, zou ik het gewoon proberen als ik jou was. Elk ziekenhuis hanteert weer andere richtlijnen. Volgens mij zeggen ze in DD ook 3x2 capsules. Ik ben toen meer met vitamines gaan doen. Heb toen bloed laten prikken op vit. D, B12. Kwam een verlaagde waarde uit (maar volgens het ziekenhuis nog niet te laag, ik vond zelf van wel) en ik ben toen op eigen initiatief vitamines bij gaan slikken... e voila... zegt natuurlijk niets over het feit dat dit de magic rule is voor ons ofzo, maar toch... ga het voor een 2e zeker weer doen! Succes straks, ben benieuwd wat ze zeggen. Heb je gesprek met gyn of verpleegkundige?
Verpleegkundige. Ik ben nu ook aan de Vitamine c 1000mg, tarwekiemolie, supradyn forte. Mijn man ook hoge dosering vitamines en tarwekiemolie. Ik ben nu ook bij de acupunctuur geweest en zij gaat mij ook tijdens de behandeling helpen. Dus heb daar al aardig wat veranderingen in gebracht ja en energie ingestoken. Maar als ik nu 3 maanden moet wachten heeft dat nu ook nog geen zin gehad. Ik kan natuurlijk ook nog 1 behandeling bij rijnstate doen en mij alvast aanmelden voor nijmegen en Dusseldorf voor een gesprek.
Nokie volgens mij heeft Dusseldorf voor het intakegesprek wel een wachtlijst van een paar maanden dus ik denk dat nu aanmelden zowieso verstandig is als je wil overstappen. Als je mee wil kletsen er is hier ook nog een topic van allemaal IVF/ICSI meiden die voor een brusje gaan. Staat ergens tussen de vruchtbaarheidsbehandelingen topics, ik klets daar ook. Ik loop ook in UMCU icm Meander Amersfoort. Ik vind ze eigenlijk altijd wel erg vriendelijk in Utrecht. Wij moesten wel zelf vragen naar de kwaliteit van onze emmy, maar verder vond ik ze prima. Wat rot dat ze je zo laat hebben ingepland en dat je geen goed gevoel bij je ziekenhuizen hebt. Misschien dat inderdaad DD je zou kunnen helpen, ik heb verder geen ervaring met DD. Wij hebben 6 IUI behandelingen gedaan in Amersfoort daarna een IVF in UMCU en een ICSI in het UMCU, uit de ICSI is onze dochter ontstaan. Wij beginnen volgende week met spuiten voor een brusje. Succes en sterkte!
Ik heb zojuist met de verpleegkundige van Rijnstate gebeld. Koppies staan weer de goede kant uit. Ik mag 2 weken eerder beginnen met spuiten en kom dan ook niet in de problemen op mijn werk en met mijn 2 stress weken. Het was inderdaad langs elkaar heen gegaan en er was één iemand uitgevallen en die plek heb ik nu. Erg vriendelijk en begripvol was ze. Voelde weer goed en ben enorm opgelucht. Ik mocht en heb alles kunnen vragen wat ik wou.
Kijk dat is mooi! Blij dat het toch nog is geregeld! Hoezo zou je in de knoei komen met je stressweken dan?
Ik ben penningmeester van een vereniging en wij organiseren begin april een groot concours van 3 dagen (paardensport). In de 2 weken daarvoor alle voorbereiding van het kasgeld, prijzen enveloppen en het opbouwen van het terrein. Het geeft elke jaar veel stress. Laat naar bed, gewoon werken en alle vrije uurtjes zitten dan in het voorbereiden. Ik krijg dan niet de rust die ik nodig heb. En de dagen dat het mis kan gaan (14 dagen na punctie) valt precies in dat weekend. Tenminste als het volgens schema loopt. Nu 2 weken eerder beginnen en dan kom ik hopelijk wel goed uit.