Diclofenac bij HSG

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lisa26, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Ik had even een snelle vraag. Ik heb vanmiddag een HSG en moest vanochtend twee pillen Azitromycine slikken. Na een uur kreeg ik enorme krampen in mijn maag en werd ik misselijk. Ik heb de kliniek gebeld waar ik onder behandeling ben en zij raadde mij aan om een paracetamol te nemen.

Nou zit ik alleen met de diclofenac die ik nog moet nemen voor vanmiddag. De krampen in mijn maag zijn nog steeds niet weg en er werd mij aangeraden om dan in plaats van de diclofenac 2 paracetamols te nemen. Nu ben ik alleen heel bang dat dat niet zal helpen en zit ik eraan te denken om toch de diclofenac te nemen, maar daar staat weer op dat je het niet mag nemen bij maagklachten.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? En wat heb jij toen gedaan?

2. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Geen diclo nemen, zooooooo slecht!

3. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Maar is de hsg dan wel te doen?

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Bij mij was ie zelf met diclofinac niet te doen haha
    maar ik had niet de andere pillen gehad die jij wel heb gekregen.

Ik zou ook alleen de paracetamol nemen.
    Bij mij deed het vreselijk pijn maar dat was echt maar 2minuten
    voordat je in de gaten heb dat je pijn heb, is het alweer voorbij

daarnaast zijn er ook heeeel veel meiden die eigenlijk helemaal geen last hebben gehad

Succes vanmiddag!

5. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ik heb de punkies op paracetamol gedaan ( ICSI) en dat was een hel! Maar goed, buiten dat het gewoon bijzonder slecht spul is b
    Ijst het erg lang in je lichaam zitten en zelfs de vruchtbaarheid wordt erdoor minder werd mij verteld. Krijg je misschien voor het onderzoek nog wat van de gyn? Succes!

6. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    @ Staffie84 oh, daar gaat mijn hoop dat de diclofenac het wel op zou lossen ;). Ik hoop echt dat het mee gaat vallen.

@Tonka als je vruchtbaarheid erdoor aangetast wordt, wil ik het niet nemen natuurlijk. Maar zouden ze dat dan wel voorschrijven als dat kan gebeuren? Ik krijg verder niks meer.

Misschien toch maar gewoon paracetamol.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou de diclo nemen. Vond het zelfs MET een hel...

8. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    succes vanmiddag ik heb toen geen pijnstillers gehad ... maar bij mij is het toen ook nie door gegaan ... ik had zon naare arts dat ik zei van basta jij mag mij daar niet onderzoeken ... dus heb ik na paar maanden zon kijk operatie gehad en daarna ook diclofinac gekregen ter pijnbestrijding en ontsteking remmend .. je kan het vergelijken met ibrufen .. en als het schadelijk was voor de vruchtbaarheid zou toen mijn gyn het niet voor hebben geschreven ;) ... sterkte en succes straks .. de pijn is perpersoon verschillend want iedereen heeft een andere pijngrens ..... maar iig sterkte en heel veel succes vanaf deze kant .. wees niet bang laat het op je af komen dan komt het goed ... xxx

9. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    diclofenac is niet bepaald bevorderlijk voor de maag, en al helemaal niet als je al maagklachten hebt. in dit geval het advies van de kliniek opvolgen. houd je taai, komt helemaal goed met de hsg. zet hem op!

10. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik heb Diclo genomen voor de Hsg en had voor de napijn Aleve Feminax tegen menstruatiekramp.
    Ik vond de Hsg goed te doen hoor, heb achteraf ook nergens last van gehad.

In jouw geval zou ik aanhouden wat je door het ziekenhuis aangeraden is.
    Sterkte!

11. Lisa26

Lisa26 Lid

8 aug 2011
    66
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Heb uiteindelijk 2 keer een paracetamol genomen. Het was niet fijn, maar ook niet verschrikkelijk en gelukkig was alles goed :).

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Fijn dat het meeviel meis!
    En de wetenschap dat alles goed is maakte het de moeite vast waard toch?
    Nu lekker bijkomen en je laten vertroetelen :D

Deel Deze Pagina