Werkgever betaalt minder uit

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door gaab27, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Hallo,

Ik heb nu voor het eerst mijn zwangerschapsuitkering ontvangen alleen het is 400 euro minder dan mijn laatst verdiende loon voor dat mijn verlof in ging.

Mijn werkgever zegt dat ze kijken na een periode van 6 maanden en daarvan het gemiddelde krijg ik uitbetaald.
    Maar het UWV heeft mijn dagloon berekent over 1 maand!

Nu ontvangt mijn werkgever dus meer uitkering voor mij dan dat ze daadwerkelijk naar mij overmaken!

Dat kunnen ze toch niet maken?
    Wat kan ik doen zodat ik toch gewoon krijg waar ik wettelijk recht op heb?

Alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Gaab27,
    Als je werkgever geen duidelijkheid heeft over de hoogte van de Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) die ze voor jou ontvangen kan je ze wijzen op de toekenningsbrief hiervan.
    Deze heeft de werkgever ook ontvangen.

Als dit geen duidelijkheid geeft dan kan de werkgever contact opnemen met de werkgeverstelefoon van UWV (0900-9295)
    De medewerker kan dan zorgen dat er duidelijkheid gegeven wordt.

Het klopt dat de hoogte van de uitkering berekend wordt aan de hand van je inkomen één maand of vier weken voorafgaand aan je verlof.
    Het gaat dan om de laatste volledige loonperiode.
    Kom je er samen met je werkgever op deze manier niet uit, dan kan je schriftelijk aan UWV melden dat je de uitkering graag rechtstreeks wilt ontvangen.

Actuele informatie over de hoogte van de WAZO vind je hier.

Ik hoop dat je er samen met je werkgever uitkomt en wens je een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,
    Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina