Wie heeft haar moeder op jonge leeftijd verloren? Wat had je graag van je moeder willen hebben? We hebben veel foto's als herinneringen. Ook hebben we voor allebei een email gemaakt, waar ik mailtjes naar stuur. Wilde ook video's opnemen. Wat kan ik nog meer voor ze doen? Ik heb geen idee. Ze zijn nu 4 en 6 en ik ben opgegeven door de artsen. Bedankt!
Oh meid nee! Wat een verschrikkelijk nieuws! Weet even niet wat te zeggen, sorry! Ik wil je graag een digitale knuffel geven! En op je vraag; Ms een boodschap voor de speciale gelegenheden in het leven in de vorm van een video boodschap of brief bij bv: naar middelbare school gaan, 18-jarige leeftijd, huwelijk.
Mijn moeder is plotseling overleden toen ik 14 was... Een stuk ouder dus als jouw kinderen! Ik heb geen filmpjes van mijn moeder helaas, en op vakantiefoto's na, heel weinig foto's. Dit mis ik nu! Verder heb ik een mooi sieraad van haar gekregen wat mij erg dierbaar is! Verder: heel veel sterkte de komende tijd!
Wat ontzettend vreselijk moet deze tijd voor jullie zijn!! Heel veel sterkte toegewenst voor jullie en familie , ik weet niet wat ik moet zeggen. Er bestaan van die boeken zoals 'Mama vertel eens'. Daar kun je op googelen. Dat zijn boeken met heel veel vragen waar je dan antwoord op kunt geven zoals bijvoorbeeld wat was je eerste sport, waar ging je het liefst naar toe op vakantie, welk vak haatte je op school etc. Een herinneringsboek dat hen kan helpen op latere leeftijd met verwerking.
Oh lieverd, de tranen biggelen over mijn wangen. Wat verschrikkelijk en wat oneerlijk, je hebt zó hard gevochten. 😪 Ik heb als jong meisje mijn moeder verloren, ook aan kanker. Achteraf had ik gewild dat er meer filmpjes/video's met en van haar waren. Ik wilde de klank van haar stem niet kwijtraken, haar manier van lopen, het geluid van haar lach en ga zo maar door. En ja, natuurlijk foto's...héél veel foto's. Met lijstjes die je zelf hebt uitgezocht! Fotoboeken die je zelf hebt uitgezocht! En ik weet niet of je dat al hebt, een mooi sieraard. Een persoonlijk sieraad, bij voorkeur wat je zelf al hebt gedragen of nog kunt dragen. Ik draag dagelijks twee diamanten ringen van mijn moeder, die zijn sinds mijn achttiende eigenlijk niet meer afgeweest. En ik heb ook nog andere sieraden van haar die ik koester en weer zal doorgeven aan mijn dochter. En misschien een mooi meubel stuk (bijzondere stoel bvb) die aan jou herinnert. Ik sleep ook twee bepaalde meubelstukken die van mijn moeder waren de wereld over. De emails die je schrijft zijn van onschatbare waarde en brieven, schrijf ook brieven. Schrijf je meisjes uiteraard hoeveel je van ze houdt, maar wat ik bvb graag had gehad waren adviezen hoe om te gaan met bepaalde moeilijke situaties. Als klein meisje (pesten bvb), als puber alle problemen met vriendjes maar ook de leuke dingen, later als ze eventueel trouwen en eventueel hun eigen kindjes krijgen. Schrijf wat je voor hen hoopt, je dromen voor je meisjes en wat voor mama en oma je voor hen had willen zijn. Schrijf persoonlijke dingen, heel simpel maar wat ik erg mis. Gewoon dingen zoals je lievelings kleur, je favoriete muziek, je hobby's hoe je zelf als meisje en jonge vrouw was. Ach zoveel eigenlijk.....Misschien nog wel fijner om dat (deels) ook als video dagboek voor hen op te nemen, zodat ze je stem horen en jou zien. En voor de rest heb je hen al de twee meest belangrijke cadeau's gegeven die je maar kunt bedenken. Je grootste onvoorwaardelijke liefde voor je meisjes zullen ze altijd met hen meedragen en ook de herinnering en wetenschap hoe verschrikkelijk hard je hebt gevochten om bij hen te mogen blijven en hen te zien opgroeien. 💞 Lieve dappere schat, ik wens je nog zoveel mogelijk mooie momenten toe met je meisjes, man en overige dierbaren. Je mag mij altijd een pb sturen als je een luistered oor nodig hebt of nog dingen wilt vragen. 😘
Je kunt ook op Amazon dit soort dingen bestellen: Letters to My Baby: Write Now. Read Later. Treasure Forever.: Lea Redmond: 9781452132952: Amazon.com: Books
Je trouwjurk, trouwring, sieraad wat je altijd om hebt. Zoals iemand zei; opschrijven hoe jij ze zou helpen in een situatie. Heel veel sterkte maar ook veel plezier met alle momenten die jullie nog samen hebben!
Jouw geur! Parfum die je vaak gebruikt misschien? Mensen hebben de sterkste associatie/herinnering aan geuren. Wat een vreselijk nieuws!!!!! Heel veel sterkte voor jou en je familie!
je kunt van kleren een knuffelbeer laten maken, misschien is dat fijn voor ze om die bij zich in bed te houden. Daar zou je eventueel ook je parfum op kunnen spuiten. Ik wens je veel kracht de komende tijd.
Ik heb mijn vader verloren, was al wel veel ouder, maar wat ik gemist heb, was zijn aanwezigheid bij de meest bijzondere momenten zoals mijn trouwdag. Misschien inderdaad een video maken speciaal voor als ze ooit gaan trouwen. Ik wil je/jullie in ieder geval heel veel sterkte en kracht toewensen in deze zware tijd. Wat oneerlijk! Ik Brand een kaarsje voor je.
Wat vreselijk!!! Ik zou een mooie ring kopen met een diamantje die ze krijgen op hun 18de verjaardag en hierin jou naam gegraveerd. Ik wil je heel veel sterkte toewensen!
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Heb je verhalen hier voorbij zien komen en altijd gehoopt dat je beter zou worden.. Wat verschrikkelijk dit Ik sluit me aan bij Nikki qua spullen en dingetjes. Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat het genieten van elkaar nog enigszins lukt.. Knuffel!
Allereerst natuurlijk ontzettend veel sterkte om verder te gaan met dit nieuws en ik wens jouw en je gezin alle kracht toe de komende tijd! Er staan hierboven al heel veel goede dingen opgenoemd, maar een cd opnemen met jouw favoriete muziek zodat ze daar ook later naar kunnen luisteren, heel veel foto's van jou alleen, met hun samen, als gezin, mooi as sieraad voor later misschien, (als je gecremeerd wordt) maar vergeet ook niet wat moois na te laten aan je man, ook hij gaat je moeten missen! Nogmaals heel veel sterkte!
Dit inderdaad, je kunt ook een quilt/deken laten maken, ze kunnen zelfs foto's ed erin verwerken. Google maar op 'memorial quilts'. Zie voorbeeld: Memorial Quilts | Memory Quilts | Jelly Bean Quilts
Wat vreselijk voor je, echt een nachtmerrie. Mijn moeder is ook aan kanker overleden toen ik 6 was. De videobanden zijn heel waardevol. Nikki88 omschrijft eigenlijk alles wat ik aan tips heb plus wat toevoegingen: brieven voor de speciale dagen waarbij je je moeder mist (huwelijksdag, eindexamen, zwangerschap, geboorte) Verder inderdaad schrijven over wat je hun gunt en voor hen hoopt maar juist ook over jezelf wie je bent hoe je leven ging. Ik merk dat ik vanaf de leeftijd van 18 me steeds afvraag of ik op m'n moeder lijk, of ze dat ook zo zou doen. en daaraan gekoppeld: alles over je eigen zwangerschappen? Mijn vader weet daar niets van en ik miste toen ik zwanger was echt mijn moeder daarin. Als laatste zou ik een mooi sieraad kiezen. Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte en kracht gewenst. Wat moet dit onbeschrijflijk moeilijk zijn. Hartverscheurend. Er zijn al zoveel tips gegeven, ik heb geen aanvullingen meer. Behalve misschien -maar ik denk dat je dat ook al wel doet- vergeet niet ook in het NU te leven. Naast alle tastbare herinneringen die je ze kunt meegeven, zijn hun eigen herinneringen ook van onschatbare waarde. Knuffel, speel, lach met ze. Doe alles wat je nog kunt samen. De gewone 'alledaagse' dingen. Misschien als je conditie het toelaat kun je ook nog dingen doen die een extra bijzondere herinnering kunne worden. Ik wens jullie veel kracht toe en een liefdevolle kring van mensen om jullie heen!
Oh wat verschrikkelijk :'( Heb niet veel tips voor je buiten wat al genoemd is, maar misschien is het een idee om naast de 'serieuze' video's ook ook video's te maken waarin je hun favoriete boeken voorleest. Heb dit ooit voorbij zien komen, en is me altijd bijgebleven. Verder weet ik het zo ook niet.. Ik wil jou en je familie heel veel sterkte en kracht toewensen..
Jeetje wat vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte de komende tijd. Verder heb ik niet echt tips en weet ook verder niet zo goed wat te zeggen.