Hallo meiden, Wij willen in september 10 dagen/ 2 weekjes weg. Gewoon lekker ultra all inclusive. Bijkomen van drukke tijden. Ik had dus in mijn hoofd om naar Turkije o.i.d te gaan, maar nu gaf manlief vandaag aan dat de gezondheidszorg daar niet erg goed is. Zijn collega is op vakantie geweest en Turkije, zijn kindje werd ziek, en er was geen (goed) ziekenhuis in de buurt. :-S Dat wil ik toch ook niet mee maken. Echter, ik wil ook niet ontzettend veel geld uitgeven. (euro of 600pp is wat ik in gedachten had) Iemand ervaringen en of ideeën?
Ik heb zelf in Turkije in het ziekenhuis gelegen en werd daar een stuk sneller geholpen en serieuzer genomen dan wat ik in Nederlandse ziekenhuizen heb meegemaakt, dus wat dat betreft maak ik me daar geen zorgen meer over mocht ik daar nog eens heen willen. In Europa zit je wat medische zorg betreft al snel goed.
canarische eilanden! naseizoen red je wel voor dat geld! Even ronssnuffelen op internet! www.sunweb.nl is goedkoop enheeft leuke reisjes! Verder denk ik,d at het wel meevalt hoor kwa gezondheidszorg in turkije! De inwoners van Turkije moeten ook gewoon naar een ziekenhuis als ze ziek zijn, en worden ook gewoon geholpen! kus miek
wij gaan wel naar Turkije in oktober. Voor 600 euro pp en dan all inculsive moet je haast wel naar Turkije en dan redt je net 8 dagen, of je moet iets minder luxe doen
Ik ben het helemaal met jou eens, ik ben ook in een Turks ziekenhuis geweest, en werd daar nog beter en netter behandeld dan hier in het ziekenhuis, ze kunnen er hier nog een puntje aan zuigen ! En ja als je bv schepijs gaat eten wat de hele dag in de zon heeft gestaan dan vraag je er zelf een beetje om, dus gewoon opletten met wat je eet dan is er verder niets aan de hand ... Turkije is lekker goedkoop, altijd lekkr weer, gezellige mensen wat wil je nog meer ... Griekenland is ook leuk, wij gaan 31 augustus 12 daagies naar Kos, ook een echte aanrader
Turkeije moet je eigenlijk wel DKTP prik en hep A. Denk daaraan of je het risico wilt nemen om daar heen te gaan zonder prikken of laat je ukkie inenten daarvoor.
Als je in Turkije naar een prive ziekenhuis gaat dan krijg jij gewoon de beste zorg hoor. Ik heb een jaar in Turkije gewoond en ja voor de mensen die er wonen is de zorg slecht omdat ze het niet kunnen betalen en moeten ze dus naar de overheids ziekenhuizen. Ik zou lekker naar Turkije gaan maar wel maatregelen nemen wat betreft inentingen voor je kindje.
Nee verplicht is inenten nooit. Oke in somiige landen wel gele koorts, anders kom je het land niet in. Maar feit is dat hepA voorkomt in Turkije. Ze geven wel het advies je in te laten enten voor hepA.
wij laten ons wel inenten en Ymke ook. Weet nog niet of ze ook hep-B krijgt, maar wel hep-A en een extra DKTP. Krijg je allemaal vergoed bij aanvullende verzekering!
turkije is goed te doen hoor voor 600 pp en dan 2 weken hebben wij ook gedaan lekker all inn super deluxe hotel alles erop en eraan wat wil je nog meer ik heb me eigen wel laten inenten maar alyisa niet. Want die had het niet nodig... ik ben er nu vooor de 5e keer geweest en al paar keer mee gemaakt dat iemand naar het ziekenhuis moest en vond het daar perfect. Je krijgt alleen standaard een infuus daar maar als je dat niet wilt zeg je het gewoon! maar ik zal turkiej aanraden
Waarom had je Alysia niet laten enten op hep A? Hep B krijg je volgens mij alleen in de gezondheidszorg.
hbe het nagevraagd aan de doker en het CB het hoefde niet omdat ze nog jong was en dus niet veel zal doen. Ze raden het ook alleen aan als je veel uitstapjes doet. Dus veel weg gaat de natuur en alles in. Ze zeiden dat het echt niet nodig was. Dus ben er vanuit gegaan dat het goed was zo... en het is perfect gegaan.
Raar hoor, volgens mij kan een kind het net zo goed krijgen als wij. Het gaat nl om besmet eten. Het heeft mi dus niets mee te maken of ze veel doet. Als vlees al niet goed doorbakken is ( besmet vlees dan he) of sla niet goed gewassen kan ze het ook gewoon krijgen.
ja inderdaad raar! bijd de 4 maanden hoefden het niet want dronk ze toch alleen haar eigen melk maar nu heeft ze wel eten daar op.. Wel goed opgelet wat ze at maar ze hadden gezegd dat het echt niet hoefde heb het expres dt jaar weer na gevraagd echt waar... vind wel raar nou als ik voglend jaar gaat laat ik ze gewoon inenten dan dan maar liever een prikje teveel dan te weinig en er gebeurt wat! bedankt voor de tip dan maar...
Sorry maar dit is de domste opmerking die een dokter ooit heeft gegeven. EEn tip laat je kindje aub inenten , de kinderen in Turkije worden er zelfs voor ingeeint en niet voor niks.
ik vindd het echt schandalig als ik eht hier zo lees.. moet over 2 weken naar het CB en ga het gelijk aankaarten! want ik had verwacht dat het echt niet hoefde dus... ja hun hebben er verstand van ik tenslotte niet! en als ik het hier zo lees/... pff kan er woest om worden.. is dan wel niks gebeurt maar toch! bedankt voor het zeggen in ieder geval volgende keer krijgt alysia een inenting ervoor!
Ik wil je niet ongerust maken, maar je weet niet of er niets gebeurt is. Ze kan nu al wel geinfecteerd zijn met hepA. Je kan voor de zekerheid bloed laten prikken. Als je 2 hepA prikken krijgt binnen 2 jaar geloof ik, dan is hij voor 13 jaar geldig/houdbaar. Maar als het mijn kleine meid betrof zou ik toch even bloed laten testen. Gewoon om zeker te weten dat ze geen hepA heeft opgelopen. ( die kans is heel erg klein dat ze heeft, maar toch)
nou ik ga het zeker laten doen... want pfff schrik er toch wel van... echt naar gewoon denk ik dat ik een goed advies krijg nou niet dus.. ben gewoon woest erom! zelf heb ik inderdaad wel de prik gehad voor 10 jaar gelig nu omdat ik toch bijna elk jaar in turkije kom... bedankt voor de info nogmaals...