Wat neem je altijd mee op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door luca75, 2 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Wij hebben van die tassen die precies in de auto passen. Een grote voor C, een grote voor mij en een grote voor de kinderen. Vol is vol maar ik ben best goed in inpakken geworden. Dit jaar dus geen strandlakens maar op advies van @Magnolia29 hammamdoeken :D Ik kan niet eens geloven dat die me bij m’n favoriete winkel nooit uit mezelf zijn opgevallen :roflmao:
    Tussen de kinderen in staat een krat met eten voor onderweg en in elk vak van de autodeur zit een fles Spa. Aan de hoofdsteunen van C en mij zit een tablet zodat de kindjes tablet kunnen kijken.
    In de tas van de kinderen zit een voorleesboek en knutselspullen. Knuffels in hun zitje. Tasje met speelgoed bij hun voetjes evenals een kleine prullenbak ;)
    In de laatste tas die precies in de auto past, zit de airfryer, vuilniszakken, pedaalemmer zakken, stroop (ik heb het er nog nooit zien liggen €0,99 de fles), poedersuiker, koffiecupjes, m’n scherpe vleesmes, kippensoep voor Ies, rijstwafels (€3 een pak daar :eek:), zoute ballen, toch maar een Franse stekker, wasmiddel en alle opladers.
    We gaan elk jaar naar Zuid Frankrijk met de auto. Huis daar. Met zwembad. Handdoeken zijn er al evenals beddengoed.

Vero0504 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Tekenpen, desinfect (gewoon in een mini ehbo setje) en met mn dochter pleisterspray, sinds mn vader ten val kwam ook zwaluwstaartjes.

Bril noodreparatieset gaat ook standaard mee, is maar een klein metalen blikje dus bij bijv. uitje heb ik m ook bij me. Mn man ziet amper wat zonder bril.

3. Wollig

Wollig Bekend lid

25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Mijn dochter werd dit jaar opeens wagenziek... dus iets daarvoor. Op de terugweg simpel een grote beker bij de hand gehouden en bij de volgende parkeerplaats omgespoeld.

4. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Kleding, toiletartikelen, oude washandjes en vermaak voor de kinderen (lnuffel, boek, tablet, tekenspullen etc).
    Zou niet weten waarom ik meer mee zou slepen. En het zou toch niet in een Aygo passen:roflmao:

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Geld en paspoort :roflmao:

Serieus, voor de rest ben ik alles al wel eens vergeten en dat kun je gewoon kopen op je bestemming.

Amy32 vindt dit leuk.
  6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Same here :). Zijn weleens wezen skiën zonder skibroek, strandlakens heb ik een keer weg moeten gooien op het vliegveld omdat bagage te zwaar was....Altijd nog goed gekomen

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Paradontax tandpasta.
    Mijn tandvlees begint meteen te steigeren van gewone tandpasta.
    Ooit een keer vergeten en toen in Frankrijk stad en land afgezocht.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Wij reizen dit jaar met de rugzak, dus eigenlijk geen plek voor grote strand handdoeken.
    Het is dus goed bevallen, zo’n hammamdoek?
    Ik heb ze hier thuis, maar altijd gebruikt voor bij het zwembad, nooit op het strand…

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    En medicijnen;)

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ja!

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Die logistieke uitdaging herken ik. We hebben de keuze uit sirion en cuore...helaas ook een buggy...dat is een pijnlijk ruimteverlies maar zonder zie ik t echt niet zitten. Nu nog een popup tent, deryan tent, slaapspullen, stepje (opvouwbaar, dat gaat wel lukken), campingbedje (dient als box) en de kleding en toilet spullen...als dat gaat passen ben ik tetris expert level.

12. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.211
    1.753
    113
    Vrouw
    Mijn kussen
    Of mijn kussenhoes van optidee

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Mijn eigen kussen, en ja ook in het vliegtuig :) alleen dit jaar heb ik een nieuw kussen en die is te groot. Dus ik neem mijn oude kussen mee.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zelfs dat. Mijn vader was op vakantie in Istanbul zijn hartmedicatie vergeten en die konden we daar ook gewoon ophalen in de apotheek.

15. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Ik neem altijd heel veel mee in reisapotheek. Heb geen zin om daar te zoeken en heb al regelmatig gehad dat we 's nachts iets nodig hadden...

Medicijntas
    Suprimal
    Vitaminepillen
    Fucidin
    Paracetamol tablet + zetpil
    Ibuprofen
    Xylo kind + volwassen
    Loperamide
    After bite
    Nestosyl
    Deet
    Anti Muggenspul Kind
    Fluconazol
    Microlax
    Tekentang
    Thermometer
    Hydrocortison creme
    Mebendazol
    Desloratadine
    Rennies
    Betadine
    Likdoornpleisters
    Pleisters
    Ehbo doosje

16. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Wij nemen altijd veel mee. Maar wat we nooit vergeten is een elektrische vliegenmepper en als er geen airco is nemen we 2 ventilatoren mee.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Oh dat scheelt, maar dat wil ik toch liever niet zo ver laten komen.

18. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik vind wel een verschil hoe en met wie ik reis. Ik alleen met man of vriendinnen zeg ik: paspoort en geld en doei!

maar met kinderen vind ik het anders. Geen zin dat ze niet slapen door vergeten knuffels. Of dat ik stad en land af moet naar melkvoeding/medicatie (beide gehad) Of dat ze maar 1 set kleding hebben en mijn kids zichzelf onder spugen poepen of wat dan ook en ik gelijk kan wassen. Nou ja, ik sleep dus vooral veel zooi mee om te zorgen dat mijn kinderen het leuk en fijn hebben. Blije kinderen is blij ouders. Tenminste vind ik in deze fase met kinderen van 7,4 en 9 maanden wel :roflmao:

19. Mapje

Mapje Niet meer actief

nee want geeft toch weer stress/tijd kwijt om uit te zoeken hoe dat dan kan, te laten sturen, op te halen. Hier lukte het toen ook prima hoor maar ik vond het gewoon gedoe waar ik weer tijd aan kwijt was. Was ik weer aan het regelen in mijn vakantie. Net thuis :p

suus1983 vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Wij gaan heel uitgebreid qua spullen op pad. Niet omdat we niet zonder onze eigen spullen kunnen, maar omdat ik het onzin vind om van alles op je vakantieadres te kopen wat je thuis hebt liggen, in het kader van de consumptiemaatschappij.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina