Tijd voor een makeover. Bye bye plain Jane.

Discussie in 'De lounge' gestart door Fee89, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Dag mama's

Tijd voor een nieuwe, meer verzorgde / opgemaakte ik! Wie doet mee??

Vorige week de helft van mijn kast leeggehaald die ik al jaren niet meer aantrok / die nog teveel bij mijn studententijd hoorden / al teveel slijtage en gaten vertoonden / etc.... Daar hangt nu vrijwel alleen nog een nette / volwassen / nieuwe garderobe. Ook mijn haar moest eraan geloven en is 10-15 cm korter geworden.

Begin deze week mezelf verwend in de beautyshop met nachtcreme, gezichtsreiniger, verzorgende shampoo en haarmaskers, etc.....

Tot slot vandaag mijn daagjes verlof afgesloten met het aanschaffen van een assortiment nieuwe make-up, wat basiskleurtjes voor de nagels en wat speciale glitter potjes en zo voor een extra finishing touch.

Ik heb een grote drang in een nieuwe, meer verzorgde en opgemaakte ikke :) Geen plamuur op mijn gezicht maar goed verzorgen, rimpels tegengaan & wat nude make-up zodat ik er net wat beter uitzie.

Ik ben nu wel mama geworden en heb niet veel tijd voor mezelf meer, maar ik wil er goed uit zien. De eerste rimpels zijn een feit dus ik ben een beetje wakker geschud :$

Alleen: 's morgens heb ik maar 5-10 minuten voor mezelf. Gauw wat reinigen met een wattenschijfje, laagje bb creme en de ogen opmaken en moet al vertrekken naar de gastouder met de dochter en naar het werk. Nog vroeger opstaan zie ik niet zitten want dan moet ik al gauw om 5u opstaan. 's avonds na mijn shift, koken, eten, beeb in bed, ... dan plaats ik mezelf voor de tv en doe ik niet veel meer behalve wat series kijken.

Hoe doen jullie dit dan? Echt tijd vrijmaken voor een soort van verzorgingsritueel in de ochtend of in de avond? Of snel op werkdagen en uitgebreid op vrije dagen? Of elke pauze op televisie optimaal benutten om wat te doen? :D

Wie heeft wat tips voor mij om in zo weinig mogelijk tijd een zo mooi mogelijke huid / uiterlijk te bekomen. (of toch in het mate van het mogelijke :p)

Of deel hier je beauty geheim en favo productjes!

Alle hulp is welkom :) Bye bye plain jane, hello nieuwe ikke!!

2. Leuk topic!
    Ik wil wel meedoen en er meer verzorgd uit gaan zien.
    Maar ik wil eerst graag wat kilo's kwijt en dan ook tijd voor een nieuwe ikke

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ik doe meestal in het weekend of in de avond een gezicht masker.
    Haren was ik in de avond en voor de tv föhn of stijl ik het nog wat als ik zin heb ;)
    In de ochtend gezicht wassen drogen crème op oogjes mooi maken serum in mijn haar en klaar ( meestal in 15 min klaar)
    Nagels lakken epileren maskers etc dus in de avonden of weekend
    Een nieuwe ikke ben ik ook wel aan toe goed idee!

4. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    ja, die kilo's behoren hier ook nog tot het grotere plaatje. Maar die gaan niet zo vlot eraf als ik gehoopt had. (surprise surprise...)
    Daarom toch al starten met wat eenvoudiger gaat!

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wat ontzettend leuk! Ik doe graag mee!
    Ik ben eigenlijk al een beetje begonnen. Ik werd enorm geinspireerd door Rachel uit Suits. 'Vroeger' droeg ik ook altijd van die leuke rokken, blousjes en jurkjes. Nu is het al snel een makkelijke broek met iets erop.

Tot dusver. Geinvesteerd in mooie make up, echt een goede primer en foundation die het mooi doet op mijn huid en Naked2 van Urban Decay. Urban Decay Naked2 Eyeshadow Palette
    Mijn make up zit in nu in een klein tasje in mijn handtas. Ik sta om 5:15 op en ga om 6 uur de deur uit en heb daarvoor echt geen tijd. Ik maak me nu op eenmaal achter mijn bureau. Dan is er nog niemand ;)

Ik heb laatst geïnvesteerd in prachtige nieuwe laarzen, 3 paar maarliefst. Je had bij Wehkamp 2 + 1 gratis en ik ben los gegaan. Nu anderhalf rib lichter maar soit!

Die jurkjes en rokjes heb ik weer uit de kast getrokken en ik heb een lijstje gemaakt met items die ik nog graag wil hebben. Een soort wish list. Op mijn lijstje staat bijvoorbeeld:
    - geruit bloesje
    - wit overslag blousje
    - mooi hold ups/panty/legging/maillot

Wat ik heel lastig vind is mijn haar. Ik heb enorm veel, dik, en eigenwijs haar. De buitenkant is vrij stijl, bovenop en achter juist een erg stevige slag. Soms droogt het prachtig op. Hoe meer ik er mee doe hoe onhandelbaarder lijkt het wel. Ik zou graag iedere dag een ander kapsel willen maar in de praktijk zet ik het vaak met een elastiekje vast. Jammer!

Verder heb ik me weer aangemeld voor de bedrijfsfitness. Die zit hier om de hoek. Daar kan ik prima in de pauze heen op de dagen dat lief vrij is en ik wat later naar huis kan.
    (Mijn vriend werkt in de horeca en wij lopen langs elkaar qua tijden).

Waar ik verder echt meer mee wil beginnen is zo suikervrij en onbewerkt mogelijk eten. Ik heb dat aan het begin van het jaar 3 maanden gedaan en voelde me zoveel beter. Helaas is weer naar de achtergrond gezakt.

Zoals je leest, ik doe graag mee! Het roer gaat weer om :D

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Dinsdagavond is voor mij mijn verwenavondje. Manlief is dan sporten, dan neem ik alle tijd om uitgebreid te gaan douchen. In mijn haren een masker, mijn lijf lekker scrubben.
    Na het douchen doe ik een masker op mijn gezicht en ga ik tv kijken wat ík wil (vaak iets wat ik eerder heb opgenomen).

Als je 's morgens zo weinig tijd hebt, heb je dan misschien onderweg nog een momentje over? Voor het stoplicht je make-up opdoen bijvoorbeeld?

Dan heb je 's morgens wat meer tijd over voor het verzorgen van je gezicht. Vergeet niet dat een goede dag- en nachtcreme erg belangrijk is. Pas op lange termijn merk je het effect ervan. En natuurlijk je gezicht goed reinigen.

7. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    #7 Linx, 22 okt 2015
    Laatst bewerkt: 22 okt 2015
    Jaaa goed zo! Leuk topic! Ik ben best tevreden over mijn uiterlijk, maar ik wil graag mijn garderobe uitbreiden. Man, wat moeilijk vind ik dat, om nieuwe dingen te proberen! Ik vind het vaak niet staan, of te eng omdat het een keer wat anders is. Dan gaat het weer retour.

Ik ben niet zo van het uuuuren voor de spiegel tutten, maar wat ik elke dag doe is dagcreme, tightlinen (alleen boven), mascara, wenkbrauwen en oogschadow. Mijn favoriete pallette is het Naked 2 pallette van Urban Decay. Verder qua producten niet zo honkvast. Ik mag graag nieuwe dingen proberen. Een keer in de week scrub ik mijn gezicht, eens in de zoveel tijd een masker. Ben gezegend met een goede huid, dat scheelt. Foundation of bb-cream doe ik niet (meer), te veel gedoe en ik vind het eigenlijk niet zo praktisch, aangezien ik vrij vaak mijn gezicht aanraak. Het geeft zo af! Ik epileer mijn wenkbrauwen als ik dat nodig vind.

Wat ik lastig vind is mijn kapsel. Ik heb erg stijl en futloos haar, kan er niks mee! Heb het een half jaar geleden kort laten knippen, beste zet ooit! Het staat zo veel pittiger! Als ik het goed fohn blijft het mooi zitten, maar ik zou graag wat meer varieren.

Dus tips zijn welkom!

8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Op zondag doe ik maskers, peeling, nagels etc zondagavond is even mijn beauty uurtje. De rest van de week doe ik dagelijks de basis: gezicht reinigen (washandje met water is beter dan wattenschijfjes trouwens), creme's en make upje. Op youtube staan filmpjes hoe je zo snel mogelijk je make up kan aanbrengen, denk dat het met oefenen snel te doen is.

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik draag eyeliner, mascara en werk mijn wenkbrauwen bij. En wat creme. Heb ik in 5 min gedaan 's ochtends.
    In het weekend of 's avonds op de bank lak ik mijn nagels. Ik sport 1-2x per week.

Verder doe ik weinig, maskers ed vind ik onnodig. Ik zie er verzorgd uit.

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik gebruik doordeweeks alleen een dagcrème, gezichtspoeder voor wat kleur, wenkbrauwpotlood, eyeliner, mascara en tegenwoordig een lippenstiftje. 's avonds even snel schoonmaken en een oogcrème en nachtcrème. Duurt allebei maximaal vijf minuten. Ik heb wel heeeeel makkelijk haar, dus dat is echt masr twee minuten werk :)

Een keer per week ga ik uitgebreid in bad en doe ik lekker een maskertje en scrubben enzo :) dan doe ik ook even m'n wenkbrauwen nalopen enzo

Kleding vind ik nog erg moeilijk, toch een wat andere bouw gekregen. Ben nu fanatiek aan het sporten, wil in het nieuwe jaar flink gaan shoppen!

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik doe mijn make-up in 5 à 10 minuten. Eyeliner, mascara, wenkbrauwen en crème op. Elke avond maak ik mijn ogen schoon en onder de douche mijn gezicht en savonds een crème op na het douche.

Ik zou graag meer jurkjes enzo willen dragen. Maar dat is onpraktisch met mijn werk. (Ik zit in de ggz en moet praktische kleding aan) Dus dat is meer voor de vrije tijd. Mijn haar doe ik 1 keer per week masker maar laat ik meestal aan de lucht opdrogen.

12. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik denk dat ik er wel verzorgd uit zie. 's Morgens douche of was ik en smeer dan dagcrème. Als dat ingetrokken is een piep klein beetje poeder en eyeliner/oogpotlood en mascara. Draag afwisselend broeken en jurkjes. Nu heb ik wel een beetje 'alternatieve' kleding smaak en overwegend zwart. Vaak met dr. Martens er onder.

Nu moet ik binnenkort stage gaan lopen (huisartsenpraktijk) en ik ben nu toch zoekend naar wat het beste aan te doen en leuk, maar niet te vreemd of juist saai voor de dag te komen :).

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik heb van optidee doekjes om je gezicht te reinigen, het haalt ook je make-up eraf! super handig, s avonds ff met dat natte doekje door je gezicht heen en je gezicht is helemaal schoon!
    die doekjes kunnen gewoon de wasmachine en droger in dus scheelt ook weer in je portemonnee.

14. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Leuk dames! :)
    Ondertussen is mijn rechterhand gelakt en aan het drogen, gezicht gereinigd, nachtcreme erop (of mag dat pas echt het moment dat je naar bed gaat? Nooit eerder nachtcreme gebruikt :O) haha

Straks nog linkerhand lakken en het is genoeg voor vandaag

15. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Oh ik moet hier ook mee gaan schrijven, haha. Voel me zo'n slons, vréselijk. Ik werk niet buitenshuis, dat maakt het ook erger, denk ik. Geen stok achter de deur om blazertje met mooi topje boven die broek aan te trekken, maar kiezen vor shirt met vest. Natuurlijk zie ik er wel verzorgd uit, maar het kan wel beter. Ik ben bezig met kilo's weg werken en wil vervolgens mn garderobe nakijken en aanvullen. Dat is lange termijn, haha. Er moet nog zo'n 8 kilo.

Verder ben ik ook niet heel erg van fan van make-up. Krijg het niet mooi op. Ga dus altijd voor mascara en foundation.

Maar goed, ik doe dus mee met ontslonsen, haha.

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Oo wat een leuk topic!! Ik doe heel graag mee!:D

Over 1,5 week bij een nieuwe job aan de slag, voor t eerst sinds januari weer aan het werk. Ik heb nogal wat tattoos op mn armen dus moet lange mouwen aan. Heb vandaag wat leuke blousen en vestjes gekocht. Gisteren al mn haar geverfd en vandaag een pony laten knippen (helaas wat scheef:x).
    Ik wil nog even een fijn luchtje aanschaffen, want de oude heb ik weg gegooit.

Verder weinig te veranderen denk ik qua uiterlijk, maar ik kijk er wel naar uit weer dagelijks onder de mensen te zijn.

Gezonder eten en drinken gaat nog niet zo goed.. dat is helaas ook verveling..

Ojaa heb permanente eyeliner op mn verlanglijst maar dat is budgettechnisch nog even niet mogelijk.

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik smeer geen crèmes. Make-up doe ik af en toe op. Vergeet het vaak ook.
    Als ik met een eyeliner aan de slag ga voel ik mezelf al snel een clown ;)
    Mascara en wat blush ziet er wel goed uit, naar mijn idee.

Qua kleding, ik draag eigenlijk altijd een spijkerbroek. De een wat netter dan de ander.
    Ik hou niet van truien, draag dan liever een shirt met een leuk vestje erop.

Binnenkort voor mijzelf nog een bolero haken.de vorige was wat te strak op mijn bovenarmen door de krachttraining :D

Als ik de laatste kilo's kwijt ben heb ik nog leuke broeken in de kast liggen. Waren mijn zus te groot geworden. Ze heeft altijd een goede smaak :)

Ik lees graag mee of er nog tips voorbij komen.

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wat leuk, al die reacties!

Kijken jullie ook op pinterest etc om inspiratie op te doen en wie inspireert jullie dan?

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Qua make-up kijk ik naar tutorials op YouTube. Zo heb ik geleerd hoe ik mn wenkbrauwen mooier kan maken en een keer een andere amnier van oogschaduw opbrengen

20. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Leuke reacties dames!

Even een top aankoop van me delen: een goedkope brede haarband van kruidvat. Geen gedoe meer om gezicht te reinigen en creme te smeren. Waarom voordien altijd geklungel met haar uit gezicht houden met speldjes of handen? :D

Deel Deze Pagina