Wij hebben het vanavond over onze zomervakantie gehad. Mijn man heeft, volgens mij, alle landen uit Europa opgenoemd om heen te gaan. We hebben de volgende dingen gemeen: - We willen een week(je) weg, de periode waar het in moet vallen is tussen 21-7 en 10-8. - De reisafstand moet in verhouding staan met het weekje weg. - Het weer moet aangenaam zijn (20/25, max. 30 graden). - Het liefst water in de omgeving voor verkoeling (zee, meer, rivier) - Er moeten faciliteiten voor de oudste aanwezig zijn. - De accommodatie moet een bungalow of stacaravan zijn. Het reisgezelschap bestaat uit 2 volwassenen, een zoontje van 4 en een zoontje van een 3/4 jaar. Wie kan me aan tips helpen?
Voornamelijk het weer is een lastige.. binnen een straal van 1000 km heb je niet echt weer garantie. dan zou je toch richting zuid frankrijk/noord spanje moeten gaan.. maar dat is ver rijden voor een weekje. bretagne/normandie kan het heerlijk zijn maar ook de hele week regenen. Wij kiezen daarom voor last minute. Hebben dezelfde wensen ongeveer als jullie
Wij hebben nu 2 keer geboekt rond eind juli in Zuid Limburg ( Vaals et cetera..) 2 keer was het 32 graden Water hebben ze daar niet zo veel
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Misschien Gardameer een optie? Is wel wat ver rijden misschien.
In midden Frankrijk (Loire bijvoorbeeld of beetje in het oosten; Jura) is het vaak ook prachtig weer in die tijd..... En tsja; weergarantie heb je nergens.... Wij gaan zelf 12 dagen naar Parc les Alicourts in Pierefiette-Sur-Saulde; lijkt ons een geweldig camping voor de kids (dochter van 5 en kleine van dan ruim 10 maanden)... Is ongeveer 600 km rijden vanuit het zuiden van NL....
Misschien is Luxemburg een optie. Zitten meerdere campings. Als het mooi weer is, kan het er heel warm zijn. In Vianden is een buitenzwembad en een kabelbaan. Mooie omgeving en leuke uitstapjes te doen.
Karinthiƫ. Ze noemen het het zonnige zuiden van Oostenrijk, maar garantie heb je natuurlijk nooit. Wij zijn er een paar jaar terug in september geweest en hadden echt prachtig weer. Er is genoeg te doen, veel meren, en een prachtige omgeving.
Het is uiteindelijk een vakantiepark, nagenoeg aan het strand, in Denemarken geworden. Ontzettend bedankt voor jullie tips.