Overstappen Minneapolis

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door monkeylove, 5 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb een vraagje.
    Mijn dochter gaat over 10 dagen naar Amerika.
    Ze vliegt, om precies te zijn, naar Denver.
    Ze moet op Minneapolis overstappen.
    Heeft iemand ervaring met het overstappen op Minneapolis? Ik heb gehoord dat dat een megagroot vliegveld is en ik maak me toch een beetje ongerust over de overstap :)
    Pffff zal blij zijn als ze eenmaal op Denver is geland. Maar goed, iemand nog tips and trics?
    Het is natuurlijk een beetje kinderachtig om Delta Airlines te bellen voor begeleiding want ze is tenslotte al volwassen.
    Maar toch, je kleine meisje loslaten in de grote wijde wereld .... zucht ... Niet bepaald makkelijk ....

2. monkeylove

3. Toen ik je titel zag moest ik aan een zorgverzekeraar denken, met een minnea-polis, dus eh, nee, ik kan je niet helpen :) Te stom voor woorden natuurlijk :p

Kan me wel goed voorstellen dat het heel spannend is! Sterkte voor jou! Komt vast goed!

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Haha ik dacht ook aan een polis;)

Geen ervaring, kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is.
    Maar waarschijnlijk komt ze daar zelf helemaal uit!

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Minnepolis is niet zo gek groot, overstappen daar gaat prima. Ik werk bij een Touroperator voor alleen Amerika en Canada en ben al best vaak over MSP gevlogen.

Ik zal uitleggen hoe het werkt, ze vliegt waarschijnlijk met KLM of Delta?

Ze komt aan in Minneapolis en kan eigenlijk bij het uitstappen maar 1 kant op en dat is richting de paspoort en douanecontrole. Gaat hier in de rij staan en daar zullen ze haar wat vragen stellen, vingerafdrukken nemen en krijgt ze de stempel in haar paspoort. Na de paspoortcontrole vindt ze de bagagebanden waar ze haar eigen koffer moet afhalen. Met haar koffer loopt ze dan door de douane heen. Na de doune staat er iemand klaar om haar koffer weer aan te pakken, zodat hij naar het volgende toestel wordt gebracht. (ze hoeft dus niet net zoals op schiphol overnieuw in te checken) Op schiphol krijgt ze al haar boardingpass voor het traject AMS -MSP en MSP-DEN
    Nadat ze haar koffer heeft afgegeven loopt ze naar de volgende terminal waar de vlucht naar Den vertrekt. Hoeveel overstaptijd heeft ze?

Groetjes Elvira

6. monkeylove

Oooh dank je, dat stelt me wel een beetje gerust :)
    Fijn dat ik het toch hier even gevraagd heb.
    Ik denk dat ik evengoed wel 1000 doden sterf zolang ze onderweg is maar dit scheelt. Ze heeft 2,5 uur om over te stappen en vliegt met Delta airlines.

Op de terugweg gaat ze van San Fransisco naar Denver, Denver - IJsland en dan IJsland- AMS

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh 2,5 uur is genoeg. Er staat officieel 1 uur voor op MSP.
    Moet helemaal goed komen :)

Op de terugweg geld dat trouwens dat haar koffer wordt doorgelabeld en die ziet ze weer in AMS. Voor haar is het dan puur qua overstap van terminal naar terminal lopen. Bah 2x een overstap op de terugreis. Naar huis is vaak naar huis.

8. monkeylove

Dank je wel voor je antwoord :)

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Graag gedaan. Wat gaat je dochter doen in Amerika?

10. monkeylove

Ze gaat een roadtrip maken en daarna verblijft ze nog een dikke maand in San Fransisco. Echt vet hoor, maar ik moet er nog wel even aan wennen haha.

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh geweldig! San Francisco is zo leuk!

Heeft ze de ESTA aanvraag al gedaan? Die is verplicht om af visumvrij te mogen reizen naar de USA.

Loslaten is zo moeilijk, snap je wel hoor.

12. monkeylove

De ESTA heeft ze :)

Deel Deze Pagina