Wat neem je mee uit je vakantieland?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door luca75, 2 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    We sturen altijd ansichtkaarten per post - ook eentje naar onszelf. Die bewaren we in een soort opbergblik. Leuk voor later misschien :p
    Afhankelijk van waar we zijn verder nog streekproducten ofzo. Denk dan aan bijvoorbeeld Griekse pistacheboter - zo lekker! Soms ook een magneetje.

*edit* i.v.m. post die soms kwijtraakt/ nooit aankomt nemen we altijd 1 kaart extra gewoon mee naar huis. Kunnen we daar altijd nog iets opschrijven en alsnog toevoegen aan de verzameling

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.419
    21.812
    113
    Kaas, stroopwafels, gevulde koeken, rooibosthee, kamillethee, koffie, hagelslag, shampoobars, potjes vitamine D, nouja eigenlijk gewoon de halve AH geloof ik :roflmao:

Mamafiets en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    De spullen waar ik mee kwam, maar koop dat niks om mee naar huis te nemen.
    Iets voor de kinderen wat ze zelf uitkiezen; voetbal tenue, zonnebril, rotzooi..

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik koop altijd een horloge voor mijn man op vakantie. Hij eerst ook altijd voor mij, maar ik heb nu een smartwatch, dus dat doen we nu niet meer.
    Verder wat lekkere dingen, zoals wijn en olijfolie. En iets leuks voor in de keuken (saladeschaal of kleine tapas schaaltjes bijvoorbeeld).

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Rotzooi :roflmao:

OT:
    Kronenburg biertjes. Paar maar want thuis smaken ze niet zo lekker als daar :)
    Wijn voor m’n moeder. En dat roze wc papier dat ze in Zuid Frankrijk hebben :roflmao:

lovemy2kids vindt dit leuk.
  6. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik hoop een roze evian kratje te vinden bij een drankenhandel in België!

7. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Als we naar Tsjechië gaan veel herinneringen, boeken en unieke souvenirtjes. Ook bepaalde producten uit de supermarkt maar een vriendin van mij heeft een Tsjechische webwinkel dus dat is eigenlijk niet nodig. Zij gaat heel vaak die kant op en neemt ook andere dingen mee op verzoek.
    Andere landen vinden we niet echt de moeite meer waard, maar we gaan sowieso nauwelijks nog op vakantie.
    Kopen wel veel producten in Duitsland maar dat doen we gewoon op een zaterdagmiddag :thumup:

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.494
    13.964
    113
    Vrouw
    Paella kruiden
    Homemade limoncello
    Citroenen (uit eigen tuin)
    Olijfolie (van de olijven uit onze eigen tuin)
    Wijn
    Surfschoenen voor de kinderen, deze zijn daar veel goedkoper dan in Nederland.
    Chorizo
    Ibérico ham
    Blikjes met tonijn in een soort tomatensaus

Denk dat iedereen nu begrijpt waarom wij met 60 kilo ruimbagage vliegen. :roflmao:
    Vroeger spaarden we magneten, tot de kat een nieuwe hobby vond: alles van de koelkast afslaan. Tegenwoordig mogen de kinderen als souvenir een voetbal tenue uitkiezen. Daar hebben ze ook nog eens veel meer aan.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Uit de apotheek biafine en onctose.
    Supermarkt:
    Herbes de Provence
    Kruidenmixen van Ducrot
    Olijfolie
    Pain au chocolat voor onderweg