We sturen altijd ansichtkaarten per post - ook eentje naar onszelf. Die bewaren we in een soort opbergblik. Leuk voor later misschien Afhankelijk van waar we zijn verder nog streekproducten ofzo. Denk dan aan bijvoorbeeld Griekse pistacheboter - zo lekker! Soms ook een magneetje. *edit* i.v.m. post die soms kwijtraakt/ nooit aankomt nemen we altijd 1 kaart extra gewoon mee naar huis. Kunnen we daar altijd nog iets opschrijven en alsnog toevoegen aan de verzameling
Kaas, stroopwafels, gevulde koeken, rooibosthee, kamillethee, koffie, hagelslag, shampoobars, potjes vitamine D, nouja eigenlijk gewoon de halve AH geloof ik
De spullen waar ik mee kwam, maar koop dat niks om mee naar huis te nemen. Iets voor de kinderen wat ze zelf uitkiezen; voetbal tenue, zonnebril, rotzooi..
Ik koop altijd een horloge voor mijn man op vakantie. Hij eerst ook altijd voor mij, maar ik heb nu een smartwatch, dus dat doen we nu niet meer. Verder wat lekkere dingen, zoals wijn en olijfolie. En iets leuks voor in de keuken (saladeschaal of kleine tapas schaaltjes bijvoorbeeld).
Rotzooi OT: Kronenburg biertjes. Paar maar want thuis smaken ze niet zo lekker als daar Wijn voor m’n moeder. En dat roze wc papier dat ze in Zuid Frankrijk hebben
Als we naar Tsjechië gaan veel herinneringen, boeken en unieke souvenirtjes. Ook bepaalde producten uit de supermarkt maar een vriendin van mij heeft een Tsjechische webwinkel dus dat is eigenlijk niet nodig. Zij gaat heel vaak die kant op en neemt ook andere dingen mee op verzoek. Andere landen vinden we niet echt de moeite meer waard, maar we gaan sowieso nauwelijks nog op vakantie. Kopen wel veel producten in Duitsland maar dat doen we gewoon op een zaterdagmiddag
Paella kruiden Homemade limoncello Citroenen (uit eigen tuin) Olijfolie (van de olijven uit onze eigen tuin) Wijn Surfschoenen voor de kinderen, deze zijn daar veel goedkoper dan in Nederland. Chorizo Ibérico ham Blikjes met tonijn in een soort tomatensaus Denk dat iedereen nu begrijpt waarom wij met 60 kilo ruimbagage vliegen. Vroeger spaarden we magneten, tot de kat een nieuwe hobby vond: alles van de koelkast afslaan. Tegenwoordig mogen de kinderen als souvenir een voetbal tenue uitkiezen. Daar hebben ze ook nog eens veel meer aan.
Uit de apotheek biafine en onctose. Supermarkt: Herbes de Provence Kruidenmixen van Ducrot Olijfolie Pain au chocolat voor onderweg Fromage blanc