Midden/ Oost Europa voorjaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lumiere, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hadden begin sept 2015 vakantie en nu eind juli pas weer. Tussenin nonstop fulltime gewerkt. Gaan we komend jaar echt anders doen haha

We willen rond maart een weekje of 2wk weg met de auto. Het liefst naar een "wat onbekender land" in Europa. Geen Frankrijk, Spanje, Oostenrijk of Duitsland. Wie heeft leuke tips?
    Waar we al geweest zijn: Tsjechie, Polen, Zwitserland, Oostenrijk, Madeira, Duitsland, Hongarije en Griekenland incl Cyprus

Waar we aan denken: Zweden, Kroatie, Slowakije, Macedonie, Slovenie, Liechtenstein, Bosnie??, Noorwegen of Finland.

Maar, we willen geen wintersportvakantie, kunnen niet skieen en daar hebben we ook niks mee. Dus dan zijn we in maart al wat beperkter.
    Wie heeft er leuke tips?

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zou voor de scandinavische landen gaan! Kan natuulijk wel wat kouder zijn daar die tijd. Maar slovenie is bijv okk gaaf
    Alle bestemming practige natuur

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ik ben zelf in Servië en Macedonië geweest. Raad beide landen enorm aan! een kennis van mij de tip gegeven en die gaat nu voor het 2de jaar achter elkaar heen naar Macedonië. Enorm mooi land, mediterraans en het kost geen drol daar.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    wil je wel sneeuw?? Dan zou ik naar scandinavie gaan, prachtig lijkt me de natuur met een wit laagje!
    In heel europa is het rond die tijd nog kouder, en heb je sneeuw/regen kans.
    Bij ons staat slovenie nog hoog op het lijstje om heen te gaan, lijkt me een mooi landje. Zou je met kroatie kunnen combineren.
    Succes met kiezen!!

(Persoonlijk zou ik in maart een zonzeker vakantie (of wintersportvakantie) naar de kanarische eilanden ofzo boeken, kun je ook eilandhoppen ofzo)

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn vriend kan niet tegen zon en warmte, dus zonbestemmingen zitten er voor ons samen niet in. Ik hoop dat onze zoon later gezellig met mama de warmte wil opzoeken hahaha.
    We willen wel met de auto gaan, dus Canarische eil. vallen af.
    Sneeuw liever niet, lijkt me erg eng om in besneeuwde heuvels auto te rijden als je dat niet gewend bent
    Eind maart is die kans al wat kleiner.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mss dat city hoppen leuk is

Kopenhagen oslo en stockholm?

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Noorwegen is prachtig (ruige natuur) en Denemarken is ook mooi. Maar als je echt nog niet in Italie geweest bent zou ik dat op 1 zetten :)

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik wil heel graag naar Italie, nooit geweest. Helaas heeft mijn vriend behalve een aversie tegen zon ook een heleboel onware vooroordelen over Zuid-Europeanen. Vlg hem zijn alle Spanjaarden, Fransen, Italianen en Grieken arrogante hufters :$ die alleen maar slijmen voor het geld en neerkijken op toeristen. Hij is ooit toen hij 8 was een keertje in Benidorm geweest, nooit gevraagd wat daar nu werkelijk is voorgevallen tussen hem en de lokale bevolking ;) Maar hij zegt dat het daar is ontstaan.
    Mijn ervaring is dat ook mensen uit minder toeristische en welvarende landen helemaaaaal niet aardig hoeven te zijn en dat er legio vriendelijke Fransosen rondlopen. Dat we bv in Polen werden uitgescholden over een parkeerplek vergeet meneer gemakshalve ;)

Maar ja, met zo'n houding roep je ook wel reacties op natuurlijk. Italie ga ik lekker een keer met een vriendin doen.

Wat dat betreft hoop ik dat hij een keer een hele gemene arrogante Noor/Tsjech of Kroaat tegenkomt. :D

Is Denemarken leuk? Ik heb altijd gedacht dat het wat saai was, net als Nederland. Is er veel natuur daar?

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

In maart is nog weinig zon hoor in Italië, althans het is er echt niet warm daar mits je niet zuidelijker gaat dan Toscane! Dus dat slechte argument kan overboord.

Maar het wordt behoorlijk beperkt met al jullie wensen cq eisen. Geen sneeuwwegen en geen zon... Wellicht kijken naar een andere periode. April of mei is bijvoorbeeld perfect om naar scandinavie te reizen. Minder kans op sneeuw maar wel kans op zon.

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ja, het is idd beperkt. Vandaar dat ik ook zoiets had van "goh, ik wil niet meer van sept tot juli nonstop werken, maar tussendoor een weekje weg. Maar waarheen dan?

Wt niet of de snelwegen wel te doen zijn als er sneeuw ligt? Winterbanden kunnen worden aangeschaft natuurlijk. Want dat is sowieso verplicht in Duitsland in maart?

Sowieso gaan we ieder jaar in september op vakantie. Dit jaar voor de 3e keer op een rij Duitsland. Voorjaarsvak zou echt een extraatje zijn. Maar als ik het zo lees, is het missch inderdaad beter om in het voorjaar weer naar Duitsland te gaan en event in september naar een ander land, als er geen sneeuw meer ligt.
    We zijn niet bang voor sneeuw, maar autorijden in de sneeuw in de heuvel hebben we nooit gedaan.

Deel Deze Pagina