We moeten onze hypotheek gaan verlengen maar we weten niet wat wijsheid is. Maken we er een beleggings hypotheek van of een spaar hypotheek ?? We zijn bang omdat het momenteel crisis op de huizen markt dat als we voor de belegging gaan dat we dus nooit over 30 jaar klaar zijn met afbetalen. Wat zouden jullie doen ?
Spaarloon? Bedoel je gewoon een spaarhypotheek? Ik zou in ieder geval nooit voor een beleggingshypotheek gaan, maar puur spaar.
Ja dat bedoel ik hahah sorry, zal het ff wijzigen ben ook gelijk met de belasting aangifte bezig hahahah
Ik zou ook nooit voor een beleggingshypotheek gaan, vooral omdat ik graag een stukje zekerheid wil. Bij een spaarhypotheek zit er na 30 jaar genoeg in spaardepot, bij een beleggingshypotheek is dat maar afwachten.
Wij hebben een hybride hypotheek, die kan je zelf indelen in gedeelte spaar en gedeelte beleggingshypotheek. De ins en outs moet je me niet vragen hoor, is alweer een paar jaar geleden dat we die hebben afgesloten
mijn ouders hebben belegginshypotheek, echt niet doen! Die zijn veel geld verloren! wij gaan voor spaarhypotjeek, dat is op dit moment ook de meest voorkomende.
Ik zit in de beleggingen en zou zeker GEEN belegginshypotheek nemen, of je moet verstand van zaken hebben. Dus volledige inzage in de beleggingen, zelf kunnen switchen en aankopen en weten waar je mee bezig bent.
wij hebben een volledige spaarhypotheek. ik vind het gewoon een erg fijn idee dat het huis over 30 jaar dan ook echt helemaal afbetaald is.. ik hou er niet van om te gokken, en vooral niet met zoiets als een huis.. dus nee. voor mij geen beleggingshypotheek
Ben net terug van de Hypotheek adviseur en ben me echt letterlijk ( sorry voor mijn taalgebruik ) de tering geschrokken. We hebben nu dus een beleggingshypotheek en die moet verlengd worden, nu waren we er beide al over uit dat we dit dus niet meer wilde en dat we het ( zoals jullie ook al zeiden ) dus omzetten naar een spaarhypotheek, zou inhouden dat we dan 300 euro netto pm meer zouden gaan betalen maar dan zijn we over 30 jaar wel klaar met aflossen. Omdat mijn schoonouders nog garant stonden moeten deze nu ook uitgeschreven worden, we dachten dat dit al was gebeurd maar bleek toch van niet. Dit leuke geintje moeten we dus bij de notaris gaan doen en gaat ons dus 4000 euro kosten .. Dit is een stukje voor de ASR en een stukje voor de notaris .. Ben ik nu zo dom en is dit extreem veel of is dit een heel normaal bedrag ???
Wij hebben een spaarhypotheek. Kies niet voor een beleggingshypotheek! mijn schoonouders zijn hier mooi mee in de knoop gekomen en hebben heel wat bij moeten leggen!
wat een hoop geld! ik zou eens bij diverse notarissen gaan informeren, dit lijkt me wel erg veel geld!
Pffff wat een ellende wij zitten er nu ook midden in. Wij bleken ook een beleggingshypotheek te hebben. We hebben dit nu net omgezet naar een spaarhypotheek en gaan ongeveer 250 euro per maand meer betalen. Wij hoeven niet opnieuw naar de notaris, de duur van de hypotheek was 10 jaar en we hebben het nu naar 4 jaar gewijzigd. Wel bij dezelfde geldverstekker maar een andere hypotheek dus. We hebben een boete van 995 euro en omzettingskosten van 225 euro. En de hogere maandlasten dus. Waarom moeten jullie dan naar de notaris toe?
Onze hypotheek was dus ook vast gezet voor 10 jaar en liep dus nu af, wij hoeven niet eens een boete te betalen omdat we dus klaar waren met die 10 jaar.. We moeten zowieso naar de notaris omdat mijn schoonouders nog garant staan en die moeten er af, dus die man had gezegd dat je dan beter gelijk alles bij de notaris kan afhandelen, maar dan nog blijf ik er bij dat het nooit 4000 euro kan zijn.. Het is inderdaad een ellende ja word er verdrietig van ...
Ik zal ook nooit beleggingshypotheek nemen. Wij hebben grootste gedeelte spaar en andere gedeelte dan aflossingsvrij.
waarom hebben jullie gekozen voor een deel aflossingsvrij?... dan is het huis toch nooit echt helemaal van jullie?
wij moeten ook onze hypo verlengen hadden helft belegging en helft spaar. ben zooooooooo blij dat we overgaan op helemaal banksparen. pfiew. we hadden nooit aan deel belegging moeten beginnen maar ja das achteraf he. Toen waren de rentes nog leuk nu niet zo leuk meer. wij hebben ook een deel aflossingsvrij. maar dat komt omdat we over een X aantal jaar dat zelf kunnen bijleggen. Vraag niet waarom maar dat is zo.
Weet niet de reden van pomeltje, maar op aflossingsvrij mag je zelf kiezen of je aflost ja/nee. Je kan als je wil x % per jaar aflossen zonder boete. Ten minste zo is het bij ons. Dan beslis je zelf hoeveel je kan en wil aflossen.
Gokje: om de maandlasten drukken Bij aflossingsvrij betaal je alleen maar de rente en dat is immers goedkoper dan rente + aflossing. Ik zou NOOIT voor een beleggingshypotheek kiezen. Net wat Aszz zegt: alleen doen als je kennis van zaken hebt en weet wat je doet. Wij hebben zojuist een hypotheek afgesloten (100% sparen en aflossen in 25 jaar) en zelfs hij raadde het met klem af. We wilden het ook niet hoor. De adviseur wist te vertellen dat er tegenwoordig zelfs bijna geen beleggingshypotheken meer afgesloten worden.