wat nemen de kleuters bij jullie tijdens pauze?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2jees, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoon krijgt twee boterhammen en een stuk fruit mee naar de PSZ. De ene keer paar aardbeien, paar partjes appel of banaan. Nu eet hij 's morgens als een bouwvakker, dus alles gaat op.
    Drinken: ranja

Hier hebben ze op woendag een gruitdag (groente/fruit) en moeten ze verplicht ook groente of fruit meenemen naar de PSZ. Blijkbaar zijn er dus ouders die kinderen ook koeken e.d. mee geven in de pauze. Dit is niet mijn keuze, als ik al een "koek" mee zou geven, dan is dat een plakje ontbijtkoek.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier altijd fruit mee. Kost tijd ja, maar 5 minuten eerder opstaan en dan lukt het prima. Ze gaan hier 2 dagen per week naar de bso en dan krijgen ze 's middags ook fruit.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

I love my appelsnijder!

Gecombineerd met een appelvormig bakje... Perfect!

En dat schilletje is gezond :)

Maar ook druiven, mandarijnen, plakjes komkommer en tomaatjes zijn heeeeel handig om snel in te pakken 's ochtends.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier neemt m'n zoon altijd fruit mee, appel, banaan, mandarijntje.. Mag hij zelf kiezen 's ochtends. Soms neemt hij zelfs 2 stuks fruit mee of 1 stuk fruit en een plak ontbijtkoek. Verder een pakje sap.
    Koek en snoep eten we 's middags gezamenlijk als iedereen uit school en bed is. Dat is echt even zo'n momentje in de middag, gezellig. Koekje, ranja en wat kletsen :)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

'S ochtend fruit en 's middags is het biscuitje. Waar mijn zoon naar toe gaat is het namelijk 's middags drinken en een koekje. Nu is hij ook pas om 4 uur 's middags thuis of soms kwart over vier en snap ik wel dat dat koekje wat eigenlijk voor thuis is, dan voor op 'school' is.

Er zijn ook kindjes die krijgen van die chocoladekoeken mee, dat weiger ik gewoon, gelukkig ziet mijn zoon dat verschil niet of het boeit hem niet. Gewoon een biscuitje en anders niets...

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.442
    113
    Hier op school is het fruit of brood met de kleine pauze en tussen de middag brood, crackers rijstwafels, wraps of iets van die gezonde strekking en nee een pastasalade zou ook iedereen goed vinden (dacht ineens aan een topic :D) op vrijdag zijn ze 12.45 vrij maar omdat ze normaal dan al middag eten hebben gehad mogen ze op vrijdag ipv alleen fruit of brood daarnaast ook nog ene "gezonde" koek of iets dergelijks mee dus een liga, ontbijtkoek, knijpfruit ofzo. Geen grote roze koeken dus ;). En hou je je daar niet ana is het erg sneu voor je kind maar dan heeft die dus niet wat te eten op dat tijdstip want de eis is gezond!!! Behalve met verjaardagen :p

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier inmiddels groep 3 en ik verbaas mij er over wat ouders hun kinderen meegeven.
    Ivm omstandigheden pas ik met regelmaat op de kinderen van mijn beste vriendin. Die kregen ook koek enzo mee, ik heb haar er op aangesproken want ik had ze tussen de middag compleet uitgehongerd aan tafel. Dat is toch nooit goed? Dus dat zei ik tegen haar, en sindsdien krijgen ze fruit mee en eten ze 'normaal' tussen de middag.
    Anywho, onze oudste krijgt dus ook alleen maar fruit of groente mee en een beker water of sap.
    Als ik die verhalen hoor... standaard een pakje yoki mee met koek. Snappen ouders dat dan niet? Zo bijzonder.
    Gelukkig begrijpt de oudste dat fruit en gezond eten gewoon heel erg belangrijk is. Want ( ik citeer ) ' Je wordt er slim, sterk en groot van' haha.

8. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Bij de oudste op school in groep 1 en 2 moeten ze verplicht fruit mee en ze drinken water op school.
    Tussen de middag brood en yoghurt drank.
    Ze mogen de hele dag door water drinken op school.
    prima beleid vind ik.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja je kunt je blijven verbazen...hier ook kinderen met standaard pakjes wicky en chocomel..terwijl al 100 keer gezegd is dat het drinken in een beker mee moet. Of ouders die evergreens meegeven (fruitbeleid) en dan zeggen: "daar zit toch ook fruit in" of " ik maak zelf wel uit wat ik mijn kind meegeef" en dan met chocokoeken of lollies komen...;)

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Hier ook bijna altijd fruit, een enkele keer een liga.
    Zoveel werk is het niet, appelsnijder er doorheen, klaar of een banaan, daar heb je helemaal geen werk aan. Soms ook worteltjes, snoeptomaten of druiven, kwestie van even wassen.
    Gelukkig wordt er op de school van mijn kinderen veel gezonds als hapje tussendoor gegeten. Bij de overblijf letten ze er ook op dat kinderen geen snoep meekrijgen en qua traktaties is het meeste ook gewoon fruit.

Op haar vorige school was ze eerder een uitzondering met fruit, wat ik daar kinderen allemaal mee naar school zag nemen. Eentje gaf bewust snoepgoed en koeken mee, omdat haar kind toch dun was, dus die kon het wel hebben, aldus de moeder. Het kind was zo hyper als het maar kon.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier op school is de bedoeling dat je "iets gezonds" meegeeft. Mijn zoon krijgt (zou hij met een ander schoolbeleid overigens ook krijgen) elke dag iets van fruit en iets van groente (of soms een gekookt eitje of een stukje kaas/worst) mee. Drinken is meestal water, soms (koude) thee of diksap.
    Hier in de klas wel veel kinderen die een koekje meekrijgen, maar dan vaak wel een sultana/liga. Ook niet echt gezond, maar beter dan een gevulde koek ofzo ;). Qua drinken weet ik het eigenlijk niet echt, al zag ik laatst wel een kindje met een flesje kindercola.

Milan zei pasgeleden nog wel dat iemand aan hem had gevraagd waarom hij elke dag fruit mee naar school nam. Hij was daar blijkbaar de enige in.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp je vraag niet. Jij bepaalt toch wat je kind mee krijgt naar school. Waarom is het belangrijk wat anderen doen. BIj mij zoon zit een kind in de klas die een mars meekrijgt... nou en.. ik vind dat niet goed en dus krijgt mijn kind dat niet.

Hier om 10:00: diksap + fruit
    lunch: 3 boterhammen + schoolmelk
    met soms een ontbijtkoek

en heeeeeel sporadisch een dropje, paaseitje of iets vergelijkbaars.

En wat een ander daar van vindt.. ze doen maar.

Als je kind het enige kind is dat fruit mee krijgt naar school, dan moet je je naar mijn idee dringend af vragen wat voor een schoolkeuze je hebt gemaakt!;)

Deel Deze Pagina