gekke vlekjes op de tong

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door JinxieWeasel, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Hallo allemaal.

Ik plaats dit onderwerp in 2 categorien baby, en kleuter, omdat mijn meisje bijna 2 jaar is, en ik echt niet zo goed weet wat het is, dus tips zijn van harte welkom.

Vlak voor het eten viel het mij op dat mijn meisje op de voorkant van haar tong allemaal witte vlekjes heeft. Als of er losse vlokjes op liggen. Ze klaagde ook vaak dat het zeer deed (bij drinken of eten).
    In de ochtend drinkt ze nog lekker uit een fles met speen, om nog ff lekker te tuttelen bij mamma in bed. Zou het aan de speen kunnen liggen. Ze heeft geen koorts ofzo.

Ik ga morgen wel de huisarts bellen, maar ik weet zeker dat ik toch niet direct terecht kan, waarschijnlijk de dag later pas, maar we gaan dan ook op vakantie, dus ik zit een beetje met mijn tijd.

Komt het iemand bekend voor?

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Heb je geantwoord bij het forum baby en dreumes!!!

Groetjes Lysanne

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Spruw, of aften?

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

of een landschapstong... :)
    dat is ook extra gevoelig.. maar niks engs

de officiele naam ken ik niet.. maar de "landschapstong" spreekt voor zich denk ik :)

5. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    misschien een schimmel infectie in de mond? Heeft mijn zoontje wel eens, is pijnlijk maar met daktarin oraal zo weer opgelost.

Succes

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het kan idd ook landschapstong zijn mijn zoon heeft er jaren last van gehad. En was van de een op de andere dag over. Wat het was ja de ha vertelde me toen idd van de landschapstong. Verder nooit wat overgehoord.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Klinkt als spruw.

Kan prima vanzelf overgaan, maar als het te lastig wordt (pijn bij eten en drinken) kun je er een middeltje voor krijgen.
    De schimmelinfectie duikt op bij verminderde weerstand.

Landschapstong heb ik niet van gehoord. maar is het uitzoeken waard natuurlijk.

8. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft ook een landkaarttong, maar die vlekjes zijn meer rood. Hij klaagt ook wel eens met eten dat hij een zere tong heeft. Soms heeft ie er een heleboel, soms maar een, maar vrijwel altijd wel een paar.

Zou kunnen dat je dochter dit ook heeft. Ben je inmiddels al bij de huisarts geweest?

9. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Yep ben bij de huisarts geweest, en ik hij kon het moeilijk zien, maar heeft daktarin voor medicijn gegeven.
    Alleen dat is me toch een drama om dat op haar tong te krijgen!!!!
    Ze spuugt alles meteen uit en gaat erg huilen...

Hebben jullie nog goeie tips hoe ik dit op haar tong kan krijgen?????

Deel Deze Pagina