wat nemen jullie mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jmm, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi lieven mensen,

Wat nemen jullie mee als je op vakantie gaat met de kleine en daarbij geef je flesvoeding?

Stel je moet 8 uur rijden ?

gr jacque

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Zelf zou ik niet zo ver weg gaan, maar als ik bedenk wat ik zou meenemen, kom ik op het volgende:

- poedertoren/verdeeldoosje met afgepaste hoeveelheid voeding voor elke keer + minstens één keer extra
    - thermoskan met heet water en fles met koud water
    - flessenwarmer die op auto-accu aangesloten kan worden (hebben we bij Prenatal gekocht. Is verder een onding, maar voor noodgevallen wel handig)
    - schepje dat bij de voeding hoort om eventueel extra voeding te kunnen geven (ik houd er altijd rekening mee dat ze "ineens" niet genoeg heeft aan de hoeveelheid in de fles).

En dan op de "voedertijden" flesje maken.
    Je kunt dan natuurlijk stoppen bij een tankstation/restaurant en eerst vragen of ze een magnetron hebben en anders gebruik je je eigen hulpmiddelen.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hoe oud is je beeb?

Toen mijn dochter 9 maand was zijn wij met het vliegtuig naar Turkije geweest. Zullen ook niet veel mensen ons nadoen, maar het was prima te doen.
    We hadden voldoende flesvoeding mee, potjes fruit, potjes groente, toetjes, limonadesiroop. Uiteindelijk heeft mijn dochter daar alleen maar brood gegeten, de rest kwam allemaal uit potjes. Voor een week vind ik dat niet zo erg.
    Het is best wel een gedoe natuurlijk, want ik kon door het gewicht minder schoenen en boeken meenemen, maar liever dat dan mijn dochter niet mee!

4. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Wij zijn ook van plan om in september naar Turkije te gaan hopen dat Okan daar goed op gaat reageren.
    En ik denk zelf ook dat ik dan fruit,groente potjes en voldoende babyvoeding zal meenemen

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.338
    36.198
    113
    Wij namen vaak van die kant en klare pakjes flesvoeding mee, ideaal. Geloof alleen dat nutrilon de enige is die die in het assortiment heeft.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het ligt er inderdaad wel heel erg aan hoe oud je kindje is.

7. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ja, dat is echt i-de-aal! En het is op "kamer" temperatuur, dus je hoeft het niet op te warmen. Ik nam dit altijd mee als we een dagje weggingen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met 3 maanden naar de Canarische Eilanden gegaan en dat was een redelijke volksverhuizing: flesvoeding, flessen, spenen, fopspenen, luiers, hydrofielluier, slaapzak, speeltjes, muziekdoosje, zwembroek, babyhanddoek, badcape, shampoo, creme, rode billen zalf, sunblock, kleding. Eigenlijk viel het wel mee omdat meneertje nog volledig op flesvoeding zat.

Een paar weken geleden zijn we voor een weekend naar een Waddeneiland geweest en dat was eigenlijk erger... Er gingen 3 zelfgemaakte maaltijden mee, 3 zelfgemaakte fruithapjes, rijstewafels, nijntje biscuit, flessen, sap, luiers, hydrofielluiers, zwembroek, badcape, shampoo, creme, rode billen zalf, speeltjes, muziekdoos, slaapzak, fopspenen, speen, tuitbeker, kleding.

In september gaan we 4 weken naar Spanje (verschillende locaties). Dan gaat alleen nog één box opvolgmelk mee, wat speelgoed, badspulletjes en kleding. Het wordt steeds minder.. gelukkig. TZT eet hij helemaal met de pot (TAPAS! :) ) mee...

Men zegt dat het het gemakkelijkst is als de kindjes zo rond de 3 maanden zijn maar ik weet het nog zo net niet... Ja meneertje heeft nu meer noten op z'n zang maar het is wel veeeeel leuker!

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoe oud is je kindje?

Wij zijn 3x naar Spanje gereden met onze kleintjes. Eerste 2x met Milan (respectievelijk 9 mnd en 1 jr en 9mnd oud) en de 3e x met allebei (Milan 3 jr en 9mnd oud, Misha 1 jr en 4mnd oud).

Ik kan je best wat tips geven, maar het is wel handig om te weten hoe oud je kindje is en of je ook al bijvoeding oid geeft ;)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar het Vakantie onderdeel.
    Elmo (moderator)

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij zijn toen ons dochterje 6 maanden was op wintersport geweest en ging prima. als je maar goed na denkt wat je thuis gebreuk heb je daar ook nodig.

en voor onder weg had ik 5 voedingtorentjes die voor haar goed waren ze dronk toen 210
    en omdat we heen snachts reden had ik ook 3 potjes met maar 120 cc zodat als ze huilering was we haar dat konden geven.

Deel Deze Pagina