Wat nemen jullie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hester, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Bedankt voor al jullie reacties :)

2. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb even een vraag. Ik zie dat een aantal van jullie omeprazol gebruiken. Van mijn huisarts mag ik het niet gebruiken. Het zou niet goed zijn voor je ongeboren kindje. Wij maar wachten tot we zwanger zijn. Zodat ik het na mijn eventuele zwangerschap dat kan gaan gebruiken.
    Ik zou het voor mijn maag/slokdarm klep moeten gebruiken die werkt niet zoals het moet. Dus ik loop haast de hele dag door met maagzuur.
    Wordt helemaal gek van de maagzuur. Als je het een keer hebt is het niet zo erg want red je het wel met een rennie of vla.

Van wie hebben jullie dit voorgeschreven gekregen? Daar ben ik heel erg nieuwsgierig naar. Want dan ga ik met deze info na mijn HA toe.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb het van de huisarts allang voor in zwanger werd en de gyn schrijft dit zelf ook uit voor maagzuur.

ik heb in overleg met de gyn besloten gewoon dit te gebruiken.
    veel huisartsen lopen achter in deze dingen.

4. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    In het begin van mijn zwangerschap kreeg ik in het ziekhuis Antagel. Maar dat hielp niet echt. Nu ben ik sinds deze week begonnen met Rennies. Zit op zo'n 6 tot 8 Rennies per dag, op zich helpt het wel redelijk. Was ik er maar eerder mee begonnen.

5. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    ik gebruik Randintine op recept van de HA,2x daags in tabeltje en klaar is het weg maagzuur en branden in de slokdarm.

6. Linaatje

Linaatje Lid

22 okt 2010
    64
    0
    0
    Ik neem niks tegen maagzuur.Wat bij mij goed werkt is kleine slokjes melk.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    gaviscon tabletten ik wacht altijd met inemen tot s'avonds og het moet niet anders kennen.
    maximaal 2 op een dag.

8. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    2 rennies op een dag erg veel last van maagzuur, maar neit van de zwangerschap maar van het stoppen met roken...

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb in totaal misschien 5 rennies geslikt deze zwangerschap tot nu toe. Neem echt alleen als het super, super ondragelijk is snachts en me wakker houd.

10. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Rennies anijs, helpt hier prima.
    Al heb ik in deze zs niet zo veel last van maagzuur als toen bij me 2e zs. Toen hielp echt helemaal niets.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb nog een tip wat bij mij goed helpt. Eet een paar eetlepels droge havermout (dus geen pap ervan koken). Dit neutraliseert ook het zuur. Als dit niet helpt dan pak ik een Rennie (heb er pas 1 gedurende de zwangerschap geslikt geloof ik).

12. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Ik weet niet hoeveel rennies ik vannacht heb weg gekauwd..maar veel! Gek word ik er van niet slapen en alles doet pijn. Morgen meteen naar de apotheek voor maalox. Ik wil graag weer slapen!

13. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kreeg een tip van mijn zwangerschapsyogadocente: laurierdropjes.

als je die in een natuurwinkel haalt is het puur laurier, niet te veel van nemen, maar als je maag opspeelt verzacht het je maag.

Bij mij werkt het perfect!

14. Chai

Chai Niet meer actief

Rennies werken prima bij mij, maar heb het idee dat als je ze vaak gebruikt ze minder gaan werken en ik gebruik ze zelden.
    Ik probeer na 6-8uur niks anders meer te drinken dan melk, dit doet bij mij echt wonderen.

15. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Ik neem rennie duo, die werkt iets beter dan gewone rennie bij mij.
    Verder probeer ik op eten te letten, geen sinaasappels enzo meer na eten. Is wel lastig moet ook voor bloedarmoede weer op andere dingen letten( geen melk bij eten, voor maagzuur weer geen sap terwijl dat weer beter is voor ijzer)

16. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Zó herkenbaar! Vreselijk veel last gehad van maagzuur. Voor de rest ging de zwangerschap over roosjes maar het maagzuur bedierf alles tegen het einde van de zwangerschap :(.

Ik gebruikte Maalox, en dan de vloeibare variant. Die is nog geconcentreerder en werkt beter dan de tabletten, vertelde de verloskundige me. Het leek wel vloeibaar krijt :D. Het hielp wel, maar altijd voor tijdje en nooit volledig... Nog even doorzetten meid!

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Omeprazol! Ik had t dag in dag uit en t deed al helemaal zeer in mn keel.. Ook als ik nu last heb van maagzuur, neem ik t in (nog over vd zwangerschap) en t is in een uurtje weg en werkt erg lang.

18. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Heb je al eens gewoon een schepje (grote theelepel) suiker geprobeerd???
    Tip van mijn moeder. Werkte bij mij perfect!! Beter als al die andere middelen.

19. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik gebruik ReglaPH tabletjes. Te vinden bij de 'betere' drogist en de apotheek. Een uur na de maaltijd 1 of 2 (1 is voorlopig nog voldoende) en 's avonds nog 1 voor het slapen gaan. Als ik dan 's nachts wakker wordt en ik heb weer maagzuur neem ik er nog eentje. Soms een halve als het niet zoveel is. Goed fijnkauwen. Werkt bij mij een stuk beter en smaakt prima.

Gaviscon en Rennies vind ik echt supersmerig. Maalox en de rest nog niet geprobeerd.

Die van de suiker en de rijstewafels zal ik onthouden. De vla wist ik wel, maar dan komt het bij mij veel te snel weer terug. Net als met alle andere melkproducten, overigens.

Succes en sterkte.

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Tot nu toe kon ik het goed redden met Rennies maar de laatste dagen heb ik er zeker 5 per dag nodig dus ik overweeg ook om Antagel te gaan halen.

Weet iemand of dit ook in combinatie mag met Rennies? Vind die laatste namelijk wel handig om mee te nemen in de tas enzo...

Deel Deze Pagina