Wat nemen mensen mee naar het afzwemmen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boordevol, 16 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John mag zaterdag proefzwemmen en als dat goed gaat zondag meteen diploma zwemmen, ik heb paar boekjes van dolfje weerworfje gehaald 2 krijgt hij als hij A heeft gehaald, dat past mooi in de tas
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hier is het niet de bedoeling dat er veel mensen mee komen. Ouders, opa en oma, broertjes en zusjes. Maar meer ook niet.

    Ze krijgen van mij een ijsje bij het zwembad en het cadeautje thuis.

    Ook hier is het diploma eigenlijk al binnen en is het afzwemmen een formaliteit.

    Bij mijn zoon was er 1 jongen die afzwom voor zijn C.
    Die was dus ook steeds later klaar dan de rest en iedereen moest op hem wachten.
    Hij kreeg steeds een enorm applaus als hij klaar was.
    Super leuk.
     
  3. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Hier is er een hele grote tribune en word juist aangemoedigt zoveel mogelijk mensen uit te nodigen. Het is hier ook formaliteit en word het afzwemfeest genoemt en het hele zwembad word versiert met vlaggetjes en er word muziek gedraait en echt wel een feestje van gemaakt ook. Op het einde mag het publiek die dat leuk vind ook met kleding en al mee het water in springen met de geslaagde kinderen, mijn man, zwager, beste vriend en neefje hebben dit bij alle 3 de diploma's van zoon ook gedaan.
    Het proefzwemmen is hier ook inderdaad het echte afzwemmen.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dt krijgen alle geslaagden hier bij A van het zwembad in een rugtas met een nijlpaard erop (hippo, dat waren ook de stikkers die hoorden bij het voortgangsboekje).
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij het zwembad waar onze jongste nu zwemt mogen er maar twee gasten mee, vind ik echt heel jammer. Hierdoor kunnen haar broer en zus niet mee en ook de opa en oma’s niet maar toch was het afzwemmen voor A een leuk feestje. Veel muziek, ballonnen en aandacht voor de kindjes, wel enorm massaal omdat zowel A als B afzwemmen. Ik had voor haar een chocolade medaille meegenomen en daarna met het gezin bij de Mac wezen eten, ze kreeg daarna nog kadootjes en kaarten van de grootouders en de buren. Nu nog afzwemmen voor B maar dan eerst door dat klote gat zwemmen ;)
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier is het proefzwemmen overigens het echte afzwemmen, hier zakken geen kindjes.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier een ijsje erna, mocht ze dan niet in de stemming zijn als ze niet geslaagd is, dan doen we het bv ergens op weg naar huis ipv tussen al het feestgedruis.
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Dat heeft het zwembad waar onze kinderen zwemmen ook.
    Maar soms is er inspectie bij. Er was toen een meisje wat met lessen elke keer door gat zwom maar toen lukte het haar niet. Uiteindelijk op allerlaatst lukte het. Maar anders was ze toch echt gezakt.
     
  9. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.291
    2.218
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier zwom zoon af zonder dat hij het wist. Ik heb niet eens gekeken want dat zou opvallen. Daarna hebben we samen iets uit gezocht in de winkel.
    Dochter zwom wel echt af en hebben we wel een cadeautje voor uitgezocht vooraf, maar thuis gegeven.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dus als de inspectie er niet is, houden ze zich niet aan de eisen? Zou ik niet erg waarderen... Hier is mogen afzwemmen absoluut geen garantie op ook daadwerkelijk slagen, bij kinderen die zakken is er wel de mogelijkheid in een kleinere groep af te zwemmen.
     
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Bloemen? Wat moet een kind daar nu mee?
    Bij ons geen cadeautje, maar na afloop lekker naar de Mac.
    Zakken kon ook echt niet. Alleen kinderen die het allemaal al hadden laten zien mochten op.

    En dat dat ook echt zo is merkten we de eerste keer. Auto begaf het onderweg naar het afzwemmen en we hebben het hele feest gemist. Toen kreeg hij naderhand alsnog zijn diploma (zonder officieel afzwemmen dus)

    En toen oudste voor B opging was er een jongetje die het gat niet haalde. Hij huilen. Mocht ie daarna gewoon nog een keer proberen. Lukte toen wel. Kwam gelijk een mega applaus van alle ouders en kinderen langs de kant.
     
    Evanesco en DQueen vinden dit leuk.
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Dat komt omdat het proefzwemmen stiekem het officiele afzwemmen is waar de kinderen aan alle eisen moeten voldoen (alleen zonder dat ze het weten, dus geen druk erop voor de kinderen). Het is dus niet zo dat als een kind niet alles beheerst hij/zij een diploma krijgt. Dan is het proefzwemmen namelijk niet gelukt en word er ook niet afgezwommen.
     
  13. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Zoals ik iets verder schreef, mijn kind is gek op bloemen en word daar heel blij van. Bij meerdere feestelijke dingen krijgt hjj sowieso altijd een bos bloemen :p
     
    Kolibrie2 en DQueen vinden dit leuk.
  14. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Dat is bij ons zwembad ook zo.

    Wij namen geen cadeau mee. Na de tijd kreeg hij wat lekkers en bij de speelgoedwinkel mocht hij voor een bepaald bedrag wat uitzoeken.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar als de inspectie er is, moeten ze ineens wel aan de eisen voldoen. Dat klopt dan toch kennelijk niet, anders konden ze deze constructie ook wel uitleggen aan de inspecteurs...
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier is de inspectie aanwezig bij het proefzwemmen omdat dat het afzwemmen is.

    Het afzwemmen wordt hier altijd een feest van gemaakt met slingers etc en is dus gewoon een eigenlijke "zwemles" maar dat weten de kinderen niet.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik weet niet hoe het elders gaat natuurlijk, maar hier komt de inspectie langs tijdens dat proefzwemmen. Het afzwemfeest is gewoon een afsluiting, kunstje laten zien aan alle aanwezigen en diploma uitrijking.
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    We schreven gelijk hetzelfde stukje.
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Die constructie snap ik idd, maar eerder had iemand het over een meisje dat toch echt gezakt zou zijn als de inspectie er bij was.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  20. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Resultaat van dat hele proefzwemmen is wel dat je twee keer je zaterdag kwijt bent (ochtend gewone les, middag examen) voor 1 test. Aangezien de kinderen toch pas uitgenodigd worden als ze het overtuigend laten zien in de les, vind ik het een beetje overbodig. Hier is gisteren volgens mij niemand van de pakweg 40 proefzwemmertjes niet door naar het afzwemfeestje. Ik hoop vooral dat het feestelijke afzwemmen nu korter kan (proefzwemmen duurde anderhalf uur!) maar dat zal wel niet.

    Ontopic: Ze krijgen van het zwembad al een diploma, medaille en polsbandje. De kadootjes komen thuis wel. Dochter kreeg voor A een globe, voor B heb ik een spelletje klaarliggen. Met suikerfeest, avondvierdaagse, verjaardagen en weet ik wat verdrinken we een beetje in de feestelijkheden en kadootjes momenteel.
     
    DQueen en Evanesco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina