Wat nemen mensen mee naar het afzwemmen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boordevol, 16 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Wat leuk dat hij daar zo blij van word!
    Maar ik zou het denk ik thuis geven, lijkt me praktischer.
     
  2. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Geen idee eigenlijk. Normaal werd je ook alleen uitgenodigd om proef te zwemmen als je alles beheerste(of met speciale afspraken). Of het toen door de spanning was ofzo geen idee. Maar door het gat lukte toen met het officiële afzwemmen niet. Met het proefzwemmen in 1 keer (wat voor de kids dus eigenlijk het afzwemmen is).

    Onze oudste heeft voor B wel het proefzwemmen gedaan maar week erna niet afzwemmen omdat ze ineens blokkeerde met de borstcrawl. Laatste les voor proefzwemmen andere leraar die haar helemaal van de kaart heeft gebracht. Maar terrecht dat ze haar toen niet hebben laten afzwemmen. Paar weken later met volgende afzwemronde ging het wel weer goed en heeft ze weer opnieuw proefzwemmen en toen ook afzwemmen gedaan.

    Dus het is echt niet zo dat ze zomaar jan en alleman het papiertje geven.
     
  3. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier zitten de kinderen op zwemles, dus hoe het precies gaat weet ik niet.
    Mijn dochter mocht vorig jaar mee naar het afzwemmen van haar beste vriendin (zelfde zwembad als waar mijn kinderen zwemmen).

    Ik had een klein cadeautje gekocht en dat had m’n dochter mee naar het afzwemmen.

    Denk dat mijn dochter niet heel blij wordt van een bos bloemen :)
     
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    En als het gat na twee keer proberen echt niet lukt en zelfs na vier keer proberen niet.had ze hier toch echt pech. Kwam alleen maar door de spanning waar ze niet tegenkan. In de les gaat het altijd prima. Dus geen diploma...
     
  5. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Hahahaha was het 1e wat ik dacht.
     
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    Ze krijgen toch een diploma?

    Zonder gekkigheid, ik vind het maar overdreven allemaal, avondvierdaagse, afzwemmen, waarom moeten die kinderen overladen worden met vanalles?

    Wij gingen bij de oudste na de tijd met opa's en oma's gezellig koffie drinken met wat lekkers. En 's avonds patat of pannenkoeken eten. Diploma maandags mee naar school, feest kan niet op!
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik vind kadotjes geven zelf heel leuk (en mijn kinderen krijgen ook trouwens) dus elke gelegenheid die ik aan kan pakken hiervoor grijp ik met beide handen aan.
     
    Athina en puzzelstukje vinden dit leuk.
  8. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Ja vind ik ook hoor, al die kadootjes overal voor. Geen wonder dat we in de verwende-kinderen tijd leven.
     
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind die verwende kinderen tijd meer te maken hebben met het geen nee durven zeggen tegen eigen kind. Ik vind de cadeautjes daar nog niet eens veel mee te maken hebben. Vriendje willen zijn van je kind, en het zielig vinden als er nee wordt gezegd... dat zie ik heel vaak.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    De eerste 3 diploma’s heb ik nog wel een klein kadootje gegeven (vaak knutselspul) maar daarna iets van een ijsje, of lekker pannenkoeken/patatjes eten ofzo.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    #51 NiekeKris, 16 jul 2019
    Laatst bewerkt: 16 jul 2019
    Ik nam iets mee wat in mijn tas paste. Ik weet niet meer precies wat het bij A was, wel dat probeerde altijd iets te kopen wat met zwemmen te maken had of met de sport die ze ernaast deden of erna gingen doen. Zo heeft de oudste bv. eens zwemvliezen gekregen en een keer een handbal. Bij C gingen we daarnaast ook uiteten, gewoon omdat het kan. ;)

    Verwende kinderen krijg je volgens mij ook door andere dingen (zoals geen nee kunnen zeggen ed inderdaad).
     
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.873
    113
    Wij hebben geen cadeautje gegeven. Het diploma zelf vond ze al geweldig genoeg :)

    Maarre, lees ik dat nou goed, zijn er zwembaden waarbij je dus kan zakken bij het afzwemmen? o_O Dat vind ik best wel sneu.
    Hier mag je pas afzwemmen als je alles beheerst en kun je ook niet zakken. Het heet overigens ook geen afzwemmen maar "diplomafeest".
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.639
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Echt erg idd. Ik had dat vroeger met afzwemmen voor mn a diploma. Ik werd als enige uit het bad gehaald omdat ik het toch niet zou halen. Dat wil ik mn dochter echt niet mee laten maken.
     
  14. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Hier een klein dingetje wat met zwemmen te maken heeft inderdaad, zwemkleding, duikbril, speelgoed voor in (of onder) water, geen enorm grote dingen in ieder geval en zakken voor een diploma kan hier tijdens het afzwemmen ook niet
     
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook.

    Het zou ook raar zijn dat het kind ineens een onderdeel niet beheerst of daar moeite voor moet doen. Op het moment dat ze mogen afzwemmen moet het zo vanzelfsprekend gaan dat ze er niet bij na hoeven te denken.
    Ze zwemmen al door de B-gat als ze voor A gaan afzwemmen, dus de A-gat is dan absoluut niet spannend meer. Zo ook voor andere onderdelen.
     
  16. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het verwende ook meer zitten in het 'alle kinderen slagen tijdens het diplomazwemmen want spannend', een examen houdt in dat je kunt zakken.

    Persoonlijk vind ik dat gewoon een levensles, ja ook bij het afzwemmen. Een teleurstelling waar je mee leert omgaan. Gaat op school en bij sportwedstrijden/examens ook vaak genoeg gebeuren.
     
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Maar zwemmen ze dan alle verplichte onderdelen (en waarom?) of is het gewoon een feest?

    Op sport gaan ze ook geen proefwedstrijden doen die stiekem echt zijn, en vervolgens showwedstrijd voor het publiek want anders spannend? Op school idem.
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja hier kunnen ze wel zakken, je moet het ook op het moment zelf laten zien. Mijn zoon heeft bijv wel een keer een baan borstcrawl nog een keer moeten laten zien (en terecht, hij maakte er echt een potje van).

    Ik heb wel altijd tegen mijn kinderen gezegd: ze laten je niet afzwemmen als je het niet kan, dus je moet gewoon zwemmen zoals je tijdens de les doet. Dan komt het goed.
     
    Athina en amdaa vinden dit leuk.
  19. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Mijn dochter is gezakt hoor! Dus hier kan het zeker wel!
     
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Snap ik, maar de vraag was meer voor de scholen waar het afzwemmen puur voor de show is.
     

Deel Deze Pagina