Wij gingen vroeger altijd naar mn familie in Zuid Spanje, met de auto. Toen waren de grenzen nog niet open, mn vader smokkelde altijd enorme hoeveelheden Spaanse drank mee, verstopt onder de stoelen etc . Was altijd weer spannend bij de grenscontrole lol
wij nemen meestal een foto toestel vol leuke foto's mee terug. en heel veel vieze kleding vaak wat olijfolie, of pizza olie. een paar leuke souvenirs, we gaan nu naar Spanje, dus misschien wat aardewerk, leuke schalen/tapas bordjes, vaak iets leuks voor in de slaapkamers van de kinderen. of iets om aan de muur te hangen. vaak koop ik ook nog wel wat kleding en een leuke hoed, die ik vervolgens op zolder leg en nooit meer op doe, en dan koop ik het volgende jaar gewoon weer een nieuwe op vakantie. en de wijn smaakt in het vakantieland altijd 10 x lekkerder dan thuis is mijn ervaring, omdat het toch anders is als je weer thuis bent.
Wij namen vaak een kerstboomversiering mee. Super leuk om dan met kerst herinneringen op te halen. De afgelopen jaren niet echt meer iets gevonden.
Oh en uit Frankrijk een grote tube Biafine (geweldige zalf bij brandwonden of als je verbrand bent in de zon)
Mocht je een keer naar oostenrijk/ Italie/kroatie gaan dan moet je eens een tussenstop maken in het plaatsje Rothenburg ob der Tauber. Schattig plaatsje met een kerstwinkel die 365 dagen per jaar open is
Wij hebben ooit een rugzak moeten kopen in Krakau omdat onze kapot ging. Toen zijn we direct begonnen met het sparen van pins voor op de rugzak. Inmiddels liggen de pins gewoon in een bakje want het zijn er teveel voor op de rugzak en sommige laten los en raak je daardoor kwijt.
Meestal iets van lokale drank/eten. Bijvoorbeeld van onze huwelijksreis naar Cuba hadden we sigaren en rum
Vorig jaar uit Italië 1 fles wijn. Dat was een beginnersfout, ik had de hele kofferbak vol moeten laden met flessen wijn
Oh, herkenbaar. Zat dan ook in dozen bij onze voeten. Hij legde daar dekens over en half over ons. Bij de grens moesten we doen alsof we sliepen. Vond ik ook altijd wat spannend. Wij nemen, heel braaf, Lovea zonnebrandcrème mee, dat smeerbare in een knijpfles, verkopen ze hier niet. En soms nemen we nog wat wijn mee ofzo. En nog meer waar we toevallig tegen aan lopen.