Ischias

Discussie in 'Gezondheid' gestart door steenbokje, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Vandaag controle gehad en verteld over de pijn die ik heb in mijn onderrug die doorstraalt in m'n billen en bovenbenen.
    Blijkt dat ik last heb van ischias. Nog meer dames die er last van hebben?
    Tips zijn ook welkom :)

2. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    Ja hoor! Hier ook.. Incl bi!
    Bij mijn vorige zwangerschap ook ischias gehad en er niks mee gedaan! Waardoor het zo erg is geworden dat ik een platvoet op heb gelopen.
    Een jaar naderhand nog last van gehad als het niet langer was..
    Nu.toch maar naar de fysio gegaan!

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb een holle rug waardoor het dus erger wordt en zou eigenlijk een andere houding moeten aannemen maar dat gaat m niet worden. Hoop dat het minder wordt en anders toch maar naar de fysio ....

4. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik heb het ook gehad van week 16 tot week 23. Toen heeeeeel rustig aan gedaan en nu ist weg?!?! Ik heb er wel fysio voor gehad. Sterkte!

5. super80

super80 Fanatiek lid

8 jun 2009
    1.788
    0
    0
    Ik had het van 14 weken tot 21 WK. Nu is het weg. Ik heb niet wat bijzonders gedaan. Gewoon niet te veel willen en in beweging blijven (rustig).

6. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ik heb ook enorme pijn in onderrug die naar de billen gaat. Vandaag bij naar gyneacologe geweest voor echo en dit gemeld.
    Haar antwoord was: is normaal, dan haar uitleg van de ligamenten die versoepelen enzo en dat er niets aan te doen was en dat dat idd wat pijn kan doen.

Wat pijn? ik werk 4dagen 10uur in de beenhouwerij dus ik sta de hele tijd recht en moet voor over gaan om in de toonbank dingen te pakken en als ik mensen hun geld moet geven. Verschrikkelijk is het en s'avond kan ik geen weg van de pijn!

Zijn er nog mensen die rechtstaand beroep hebben en zo een erge pijn hebben? Wat hebben jullie gedaan. zijn jullie minder of gestopt met werken? Ik ben wel nog maar bijna 13weken, beetje vroeg dus.
    Maar als ik toch erge pijn zou blijven hebben, zou ik dan eens mijn huisarts proberen? Want de gyn pakt het precies maar licht op....

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik had isschias, vanaf week 9, nu ernstige BI, maar gelukkig geen last meer van die vervelende zenuwpijnen van de isschias!

BI brengt weer andere klachten met zich mee, maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik minder mobiel ben dan mn oma van 78... En nu gaat t minder snel achteruit!

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb het ook 3 weken gehad tijdens mijn zwangerschap. Las overal het advies om rustig aan te doen.. nou mooi niet..
    Ik heb toen een keer in een weekend echt onwijs veel gelopen(pijnlijk!) maar na 2 dagen was het ineens weg, nooit meer terug gehad! Gelukkig, want het is echt geen pretje.

Sterkte er mee..

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ben nu bijna een week verder en heb er al minder last van.
    Ik sta en loop ook de hele dag, apothekersassistente, heb dit aangegeven
    En mag nou 's middags zittend recepten inbrengen. Heb veel minder last nu ik wat rustiger aan doe :)

10. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste best wat last van gehad. Bij de tweede ontzettend veel last van gehad, omdat ik veel moest lopen om op m'n werk te komen. Toen ben ik er voor naar de fysio gegaan. Die gaf me massage en oefeningen. Bij de derde heb ik steeds die oefeningen gedaan als het weer een beetje terugkwam en toen heb ik er nauwelijks last van gehad. Dat laatste ben ik nu weer van plan.

Ik begreep van de fysio dat er een zenuw bij sommigen langs en anderen tussen een spier in je bekken loopt. Als je zwanger bent ga je die spieren meer belasten en als die spier dan bij jou tussen de spier loopt krijg je last van de genoemde klachten.

Succes, ik hoop dat je er gauw weer van af bent, maar ik raad dus aan om naar de fysio te gaan. Wat bij mij tijdelijk hielp was een warm bad of een warme kruik, maar dat was alleen voor de korte termijn.

Deel Deze Pagina