OMG Een "Nanny state" in nld?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
  2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik vind het gewoon achterlijk!
    denk dat ze voor de aantal doden in kraambed maar meer naar de gyneacologen en verloskundigen en vooral de samen werking moeten kijken
    misschien meer echo's en dat soort zaken ipv het "huidhouden?!"
    Snap er helemaal niks van! wat heeft dat met het kraambed te maken!?
    Dat ze de boel in de gaten willen houden.. ok.. maar dit?!

pfff.. vind dat je daar ook zelf nog enige inspraak op moet hebben.

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    En een huisbezoek afleggen in de 7e maand na de bevalling is ook mosterd na de maaltijd lijkt me....

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    #4 Wilma, 8 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
    Ik dacht dat ze bedoelden in de 7e maand van de zwangerschap...
    Kijken of je relatie en huishouden wel baby inpackt bestendig is oid.
    En doen ze dit bij de nieuwe moeders of bij iedereen die (weer) n kind krijgt?
    Moet er echt niet aan denken zeg. Heb n enorme burocratische bemoeienissen fobie nml. Mn huid begint al te kruipen als n juf van school wil KOMEN kennis maken...
    Ze vergeten nml steevast dat t moment opnames zijn als ze maar 1x over de vloer komen.
    BVB als ze vandaag hier binnen komen schrikken ze zich dood.
    Afwas staat er nog, huiskamer is een ontbijt/speelgoed/cursus bende en wij hangen achter de computer op t moment.
    Dit komt omdat we t weekend bezig waren met de tuin (die nu ook n zooi is omdat we dus bezig zijn. Zondag de hele dag weg zijn geweest naar n caravan kijken. En vandaag smorgens weg zijn geweest om een zandbakje op te halen. Daarna wendy in bed hebben gedaan en de computers hebben aangezet omdat we allebei bezig zijn met een cursus (heb nu 3 schermen voor me....gelukkig ook levens groot bureau :D)
    Zometeen is er een kind wat met de zooi speelt nadat ze nog n boterhammetje gegeten heeft en wij kunnen afruimen en duiken we op de afwas.
    Maar op t moment....pfff zou me dood schamen als er iemand binnen kwam.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ze komen er hier niet in.

Ben je helemaal........

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

denk nooit dat dit er doorkomt, het zijn toch speculaties? ze komen er hier ook niet in!

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Nou nou, je kunt ook overdrijven in reacties hoor... Deze meneer heeft een zeer tendentieuze column geschreven (maar goed, dat mag in een column). Als je echter het brondocument leest dan gaat het he-le-maal niet over de "Big Brother"-achtige taferelen die hij schetst. Dus volg niet klakkeloos en columnist maar kijk ook eens naar de goede ideeën die er wél achterzitten, zeker voor bepaalde bewezen risicogroepen.
    Kijk, ik zit ook echt niet op al deze aanbevelingen te wachten (moet er bijv niet aan denken om tijdens mijn gehele bevalling continu iemand om me heen te hebben), maar dat wil niet zeggen dat alles daarmee onzin of overdreven is.

8. Mamsey

Mamsey Actief lid

5 mrt 2010
    332
    0
    0
    Verzorgende
    NL :D
    Controle's aan de gyn vind ik toch wel genoeg en beter dan dat ze bij mij komen ;)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :$ :$ :$ Nouja dat dus!
    Net als die #&@*&$ mensen van het cb, die komen er hier ook echt niet in!

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik denk dat als ze hier aan gaan beginnen veel vrouwen helemaal niet meer naar de vlk gaan. Ze kunne ook TE ver gaan met de begeleiding.
    Zeker als het om "normale" gezinnen gaat. Die hebben dit echt niet nodig.

Deel Deze Pagina