Wat nieuw kopen/hergebruiken voor 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaDiamantje, 13 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Hi dames, topic titel zegt t al.

    Ben benieuwd naar welke spullen nieuw worden gekocht of worden hergebruikt voor een 2e kindje.

    Ik ben in verwachting van een 2e en mijn zoontje is net 1. Omdat wij bij hem de babykamer hebben overgenomen ben ik nu wel van plan om een nieuw bedje en commode te kopen evt nieuwe lakens afhankelijk van het geslacht.

    Verder dit x een stokke stoel met newborn set, nieuwe flessen en hydrofiele doeken. Natuurlijk kleding als het een meisje wordt .

    Alle andere spullen zoals de kinderwagen, maxicosi etc kunnen worden hergebruikt.

    Ben benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan qua spullen!
     
  2. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Wij hebben gewoon alles dat nog goed was opnieuw gebruikt bij de tweede en dat doen we nu weer. Bedje, speelgoed, wandelwagen, draagzak etc. Allemaal van goede kwaliteit, dus nu nog goed. Moet ik er bij zeggen dat ze allemaal het liefst bij ons in bed slapen, dus de bedjes zijn vrijwel ongebruikt :rolleyes:

    Maxi Cosi was echt al oud, want bij eerste tweedehands aangeschaft, dus nu wel een nieuwe gekocht met isofix.

    Kleding werd en wordt aangevuld met wat extra kleding, maar zeker de kleding van de eerste maanden waar ze supersnel uitgroeien kunnen we nu weer gebruiken.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    WIj hebben bij onze dochter alles nieuw aangeschaft of gekregen en gebruiken eigenlijk alles nog een keer.

    Het enige wat we gekocht hebben, is wat spulletjes ter aankleding vd kamer en wat nieuwe kleertjes. Dat laatste vooral voor de leuk en dat baby toch iets eigens heeft ook.
    Mocht deze baby een jongentje blijken, dan zullen we vooral kleding nog moeten gaan aanschaffen.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  4. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Mijn zoontje is dan 1.5 jaar dus hebben we van veel dingen toch dubbel nodig zoals bedje, commode en aankleedkussen. Ook gaan we voor een duowagen. Voor de flessen koop ik enkel een setje 0 spenen, want ik ben van plan bv te geven. De flessen zijn nog prima, dus aan alleen spenen heb ik genoeg. Ik koop ook nieuwe xl hydrofielen want die zijn onderhand al flink versleten(zoontje droog ik daar nog steeds mee af na het douchen) en een extra babyfoon. Over een paar weken weten we het geslacht, dus dan weet ik ook hoeveel kleding ik mag shoppen :) shirtjes moet ik sowieso veel nieuw, want door al dat spugen zijn die nogal verwassen. Ik heb een grotere luieremmer gekocht en die komt op de gang te staan. Verder weet ik het even niet
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje is bij 22 maanden ofzo in een gewoon bed gegaan en ik gebruik dus gewoon de babykamer van de oudste. (Mn baby is nu 7 maanden). Maar het bedje en comode waren al uit de jaren 50 en heb ik opgeknapt, voor de korte tijd dat ze het gebruiken zonde om nieuw aan te schaffen.
    Ik hergebruik de box, maxi cosi en vrijwel alles wat ik al had.

    Het enige dat ik aangeschaft heb is een duo wagen (2e hands) en daar ben ik wel blij mee. Ohja en een fietskar.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Alles wat goed was en niet bezet was hebben we opnieuw gebruikt. Uit de stapel met jongens kleding heb ik nog wat unisex kleding gehaald. Pyjama's zijn ook prima te gebruiken.
     
  7. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Gewoon een vraagje, maar waarom heb je een tweede verzorgingskussen en commode nodig? Staan die op het kamertje van je zoontje? Ik had gewoon een verzorgingskussen beneden en eentje in de badkamer. Ik denk dat ik heel veel kan hergebruiken voor mijn tweede kindje op komst. Spulletjes die ik nu wel ga kopen, zijn voornamelijk nieuwe onderlakentjes, want die zijn nogal smoezelig geworden en dan nog wat luxere spulletjes die ik bij m’n eerste kindje niet gekocht had, zoals een speeltapijt en wat leuke speeltjes ( want iedereen zegt dat je dat al zoveel krijgt, niet dus!) of een muziekmobiel die je niet continue zelf moet opdraaien. :thumup: Kleertjes moet ik nog gaan bekijken, ik denk dat ik wel veel opnieuw kan gebruiken, behalve dan sommige slaappakjes en rompertjes die te afgewassen zijn intussen.
     
  8. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ja die staat op zijn slaapkamertje, wij hebben een hele kleine badkamer
     
  9. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wij hebben bij de eerste gelet op kwaliteitsspul dat een paar kinderen mee kan gaan (ook de meubeltjes van marktplaats, geen typische babyzaak-meubels maar massief hout) dus alles gaat door naar baby 2 voor de tweede ronde. Ook de hydrofielen.

    Wat we wel moeten kopen:
    - De kleinste maatjes kleding had ik vrijwel helemaal genderneutraal gekocht dus als het nu een jongetje wordt dan moet ik vanaf 68 kleding gaan kopen (want vanaf dat moment hadden wij een roze zuurstok in huis :p).
    - En we moeten een tweede isofix base kopen.
    - En ik zou een tweede tripptrapp wel fijn vinden.
    - En de uitbreidingsset voor de Joolz Geo.
    Verder vooral een peuterkamertje zodat de babykamer vrij komt.

    Een aantal typische spullen hebben wij niet: box, babyfoon, wipstoel. Misschien dat één van die dingen wel nodig blijkt als er ook nog een peuter rondloopt.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken heel veel dingen opnieuw.. babykamer, kinderwagen, de box. Wel een nieuwe (tweedehands) maxicosi gekocht want die we bij m'n zoontje hadden, gebruikten wij toendertijd van vrienden.
    Qua lakentjes, hydrofielen, rompers etc hadden we heel veel neutrale kleuren.. wel wat nieuw bijgekocht omdat we nu een meisje krijgen. Flessen heb ik ook nieuw gekocht..
     
  11. Noxe

    Noxe Fanatiek lid

    30 jun 2018
    1.682
    1.709
    113
    Vrouw
    Utrecht
    Wij hebben ook bijna alles opnieuw gebruikt. Bedje, commode, box, kinderwagen, maxicosi, kleding, beddegoed, hydrofiele doeken etc allemaal opnieuw gebruikt.
    Ook de tripp trapp stoel gebruiken we nu voor de jongste omdat onze oudste te groot is (vindt hij ;)) voor de 'babystoel'.

    Voor de jongste hebben we wel nieuwe flessen gekocht. De oudste dronk uit de brede difrax-flessen en de jongste weigerde die, dus toen smalle difrax flessen gekocht.
    We konden een duowagen overnemen van vrienden, maar dat wilden we liever niet (onze oudste liep vrij vroeg en weigerde sindsdien in een kinderwagen te zitten...). Wij hebben wel een meerijdplankje gekocht, en dat vindt hij 'cool'.
    Verder hebben we best veel kleding voor de jongste gekregen, ook tweedehands uit de buurt.
    Oh en we hebben ook een tweede babyfoon gekocht, ik vind het wel zo fijn om in beide kinderkamers zo'n ding te hebben.
     
  12. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    oh ja die vreselijke box! vond het al een onding bij de eerste , box is met 6 maanden in de schuur gezet en heb m daarna aan iemand anders gegeven, nooit bedacht dat het misschien wel handig is als er een peuter rondloopt :roflmao:, voor nu ga ik m niet aanschaffen, ik zie op dat moment wel of we het nodig hebben
     
    Wollig vindt dit leuk.
  13. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik wil sowieso wat nieuwe hydrofiele kopen. Maar vindt die dingen ook gewoon leuk om te kopen haha verder wat nieuwe kleertjes. Als het weer een meisje wordt gebruiken we heel veel opnieuw, als het een jongetje wordt een nieuw boxkleed, nieuwe maxicosi hoes, dekens voor ledikant. Tweede isofix base hebben we met de mama mazzel dagen gehaald.
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Op de kleding na alles hergebruikt.
    Eerste was een jongen, tweede een meisje. Maar ik heb zelf een hekel aan roze, dus dat werd het sowieso niet. Dus dochter kreeg ook alles gewoon blauw en grijs
     
  15. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wij hebben een nieuwe babykamer gekocht (onze oudste slaapt nu nog steeds in zijn ledikant, en blijft daar voorlopig ook), een meerijdplankje, een draagzak, babyfoon, en roze kleding/hydrofielen/kameraankleding :D wat ik wel gemist heb in die eerste maanden was een kinderstoel met newborn inzet, die had ik achteraf gezien erg graag gehad!
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  16. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Wij wonen nu ergens anders, maar in ons vorige huis was er simpelweg geen plek voor! Had echt vreeeeselijk in de looproute gestaan. Dus ze lag op een speelkleed op de vloer. En dat was echt prima. Ik had haar constant in het vizier, behalve als ik op de wc zat. En doordat zij langzaamaan het huis heeft mogen verkennen, is ze nooit op een ondeugende strooptocht naar kabels en stopcontacten gegaan. Iedereen complimenteert ons dat ze van de "grote mensen spulletjes" afblijft als we op visite gaan.
    Maar als ik al zie hoe liefdevol en enthousiast, maar een klein beetje lomp, onze peuter met de kat om gaat, weet ik niet hoe dat met een baby zal gaan :D
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  17. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ja die stoel gaan wij nu ook nemen, echt ideaal en zo gezellig. Straks met zn 4en aan tafel.
     
  18. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Oh, een box, wij hebben ‘m toen dochter 4 maanden oud was verkocht :roflmao: ze vond het vreselijk. Ik denk niet dat we ‘m hadden gemist, ook al had ze er wel graag in gelegen. Ze ligt eigenlijk altijd op de vloer, en af en toe in de wipper. Maar dat ligt inderdaad misschien ook wel aan je peuter.
     
  19. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik gebruik de commode en aankleed kussen op de babykamer gewoon voor beide geen extra voor. Meestal doe ik het ook gewoon beneden op de bank of vloer met een matje.
    Ik heb ook nooit een babyfoon gehad.

    Box vond ik nu best handig met een peuter al wil de baby t liefst ook op de grond. Maar dat is gewoon niet altijd handig.
     
  20. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Het is een beetje wat je zelf wil en wat je budget is toch? En ook hoe groot is de verschil tussen de kids. Hier was het toen 2.5 jaar en ik doe zo wat ik leuk vindt achterhouden maar koop ook veel nieuw omdat is echt anders niet leuk voor meisjes elkaar spullen gebruiken en dragen continu. Enkel als ze het zelf willen.

    Verder ben ik zelf influencer dus ik verkeerd is luxe positie dat ik echt niet hoef het hergebruiken.
    We krijgen nu meisje en jongste is 5, we hebben destijds alles verkocht en ik ben er blij om want je smaak veranderd toch echt en na 5 jaar zo veel leuks en anders. We hebben nu bijvoorbeeld yoyo2 ipv joolz, stokke nieuwe model ipv oude, nieuwe maxicosi etc. nieuwe keertjes.
    maar als ik in minder luxe positie zal verkeren zou ik gewoon veel tweedehands kopen.

    we hebben nu ook bewust geen commode en geen box: box vond ik echt onnodig altijd en commode hebben we nu geen babykamer dus we hebben wally leander (wand commode) die is helaas nog niet geleverd en leander side by side. Ik doe als ik iets koop Nu bewuster het niet in grote babyzakken Maar in concept stores, duurzamer.
    We moeten nog babybadje hebben en die kopen we gewoon tweedehands want na 2-3wk gebruiken we hem echt niet meer
     

Deel Deze Pagina