Wat nieuw kopen/hergebruiken voor 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaDiamantje, 13 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier kind vier onderweg en werkelijk alles wordt opnieuw gebruikt. Ik denk niet dat ik iets nieuws hoef te kopen voor de jongste.
    Ledikant heeft mijn partner en zijn neefjes en nichtjes nog in gelegen, is inmiddels 45 jaar oud en nog helemaal prima (wel ergens 15 jaar geleden nieuw matras ingekomen).
    Box destijds bij de eerste voor 5 euro tweedehands aangeschaft en nu nog prima, denk niet dat we die de eerste weken/maanden opzetten.
    Kleertjes zit inmiddels ook wel zesde of zevende hands spul tussen wat nog prima is. Heb 1 nieuw setje gekregen en misschien dat ik nog een paar dingen nodig heb om wat echt versleten is te vervangen.
    Kruiken, hydrofielen etc. Allemaal nog goed bruikbaar, nieuw gekocht bij de eerste.
    Maxi-Cosi bij de eerste tweedehands gekocht, toen voor twee kinderen gebruikt. Nu komt dus de zesde baby erin :p.
    Cosleeper bij de tweede gekocht, die wordt straks weer ruim negen maanden gebruikt.

    Hier dus heel veel hergebruik en bijna niets nodig. Maar je kunt het echt zo gek maken als je zelf wilt en alles nieuw of zoals hier bijna niets.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Oh over de Maxi-Cosi die wordt hier eigenlijk alleen gebruikt in de bakfiets, we gaan bijna nooit met de auto ergens heen dus dat voldoet prima qua veiligheid.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  3. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Hier hergebruiken we zoveel mogelijk. Of koop ik zoveel als mogelijk tweedehands via marktplaats. Vooral omdat ik dat duurzamer vind en alles nieuw kopen ook zonde van het geld. Ik heb wel bijna alle hydrofieldoeken vervangen omdat die onder de gele vlekken zaten. Vond ik niet zo fris. En kleertjes aangevuld.
     
    Dubbeltje82, Emsy, chantalvl en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Wij hebben een nieuwe starterset flessen gekocht, die van mijn zoon leken niet zo fris meer. Verder een meerijdplankje, 2e Tripp Trapp (dit keer met newbornset), wat nieuwe setjes kleding zodat hij later voor de foto’s niet alleen maar de afdankertjes van z’n broer aanheeft, nieuwe Aankleedkussenhoezen en verder nog wat nieuwe hydrofiele doeken, slabbers en Wikkeldoeken. De laatste 3 had ik bij mijn zoon nog gebruikt van vroeger maar deze zijn na bijna 30 jaar wel echt af.:p

    Ik moet alleen nog op zoek naar iets leuks voor aan een schroef in de muur in de babykamer, daar hing een giraffe hoofd die mijn oudste graag mee wou maar z’n stoere dieren kamer.:roflmao:
     
  5. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Verschil is 9 jaar tussen de kindjes
    Ik ga nieuw kopen de rest heb ik nog.
    Kinderwagen
    Badje
    Verzorgingsartikelen
    Matrassen
    Verschoningsmat +hoezen
    Misschien ook kruiken die wij hebben is verroest van binnen zag ik laatst
    Kleertjes
    Hydrofiele doeken
    Ledikantdeken +lakens en beddegoed
    Thermometer
    Flessen, spenen
    En slaapzakjes , en misschien nog andere dingen
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Op een commode, box en maxi cosi na, hebben we alles nog bewaard. Maxi cosi nieuw gekocht in de aanbieding en de commode en box tweedehands via marktplaats voor nog geen 20 euro samen.

    Verschoonkussens wel nieuw gekocht, want die waren na bijna 4 jaar intensief gebruik ook echt op.

    Verder nieuwe hydrofielen gekocht, omdat ik destijds de oude heb gedoneerd aan een mama zonder middelen.
     
  7. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Wij hebben 2x een meisje gekregen. Alles gebruiken we dus weer opnieuw en hebben amper wat nieuw gekocht. Alleen nieuwe flessen, speentjes en wat spuugdoekjes.
     
  8. Lotteke1980

    Lotteke1980 Bekend lid

    23 aug 2010
    580
    14
    18
    Vrouw
    De eerste was een jongen en de 2e een meisje. We hebben zoveel moeite gedaan voor ons eerste kindje (4 jaar overgedaan) dat we nooit hadden verwacht nog een kindje te krijgen. Toch spontaan weer zwanger van een meisje na 2 jaar maar had heel veel al weggedaan. Gelukkig nog wel de kinderwagen en wieg. Voor de rest alles weer opnieuw aangeschaft.
    Maar je kunt zoveel hergebruiken! De wipstoel, luiertas, box, badje, autostoel, etc. De aankleding is natuurlijk wel leuk om te veranderen zoals dekentjes, aankleedkussen-hoes, etc.
     
    MamaDiamantje vindt dit leuk.
  9. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.547
    946
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Wij hebben al een dochtertje en krijgen nu weer een meisje. Veel prijzigere dingen (zoals bijv. een Koeka boxkleed, elektrische schommelstoel) hebben we destijds voor ons dochtertje expres redelijk neutraal gekocht, voor het geval dat de volgende een jongen zou zijn. Dat is dus niet aan de orde maar die spullen herbruiken we wel. Alle grote aankopen zoals de kinderwagen en de Maxi-Cosi en opvolg autostoel waar ons dochtertje nu nog in zit herbruiken we ook, net zoals het ledikant en de kast. Eigenlijk herbruiken we alles wat nog in goede staat is, we hebben destijds alles nieuw gekocht en de meeste spullen kunnen toch zeker wel 2 rondes mee. Zo ook bijvoorbeeld het badje, de box en mijn dubbele borstkolf. Wel hebben we een nieuwe babyfoon gekocht want de oude vonden we een rot ding. Ook krijgen we weer een nieuwe Tripp Trapp van mijn ouders want de andere is nog steeds in gebruik. De aankleding en decoratie van de kamer is verder helemaal nieuw incl. de commode. Ook alle kleine spulletjes zoals een manicuresetje, borstel en kam etc. hebben we nieuw gekocht. We hebben alle kleertjes van mijn dochtertje bewaard, maar aangezien ons dochtertje in de zomer is geboren toen het hier 40 °C was (Frankrijk) hebben we ook veel nieuw gekocht aangezien dit een winterbaby zal zijn. Ik ga weer borstvoeding geven maar voor de flesjes die ze tussendoor zal krijgen heb ik 2 nieuwe flessen gekocht (1 Difrax en 1 van MAM) en had nog zo goed als nieuwe Dr Brown's flessen staan van de vorige keer dus die kunnen ook weer gebruikt worden. Ook bijna alles qua beddengoed is nieuw en ik heb alle hydrofieldoeken nieuw gekocht want die zijn nog steeds in gebruik als slab en zitten onder de vlekken :p
     

Deel Deze Pagina