wat nodig bij 2e kindje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door krullebol81, 7 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat moet je nou echt aanschaffen bij een 2e kindje wat je bij de eerste niet nodig had?
    Tussen onze kids zal bijna 3 jaar leeftijdsverschil zitten dus een duo kinderwagen is niet nodig, en baby zal ook veel gedragen worden.

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Hmm hier eigenlijk niets echt (ook 3 jaar verschil) de oudste heeft een nieuwe kamer gekregen en de wieg was bijv kapot en hebben we vervangen

Verder alleen kleertjes aankleding, accessoires etc

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb alleen een co-sleeper aangeschaft en een meerijplankje
    Hier zit er maar 1,5 jaar tussen dus mijn dochter slaapt nog in een ledikant en dat meerijplankje is echt nog nodig.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Tsja..ik denk dat dat best situatie gebonden is?
    Ik kan mij voorstellen dat je bij de eerste geen box zou gebruiken en.bij een tweede wel ivm bv kleine dingen waar de oudste mee speelt, zoals knikkers?

Hier per kind steeds minder. Leeftijdsverschil is hier ruim twee jaar

Bij de eerste moet je nog best wat aanschaffen. Voor de tweede kocht ik eigenlijk alleen een draagdoek voor de fun, als aanvulling van mijn stash en nu bij de derde wonen we in een heel ander soort woning maar hebben we eigenlijk ook alleen een extra draagdoek gekocht.

Box gebruiken wij helemaal niet en mochten we iets missen is het alsnog zo aangeschaft.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Babyfoon
    Meerijdplankje
    Accessoires
    Wat kleertjes

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    De basis dingen nalopen, na 3 jaar is alles wel weer zo'n beetje vrij. Je komt vanzelf wel tegen wat je aan extra's nodig hebt en dan heb je het met 24 uur in huis. Na 3 jaar zou ik de neiging hebben de kruiken te vervangen voor de zekerheid.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier zijn de kruiken van de oudste nog steeds goed. Het rubber is niet uitgedroogd en mocht dat wel het geval zijn dan kan je ook alleen de doppen vervangen en dan zijn de kruiken gewoon prima veilig bruikbaar.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb de kruiken bij de eerste nooit gebruikt, geboren tijdens een hittegolf dus die liggen nog als nieuw op zolder. Zal voor de zekerheid de rubbers in de doppen eens nakijken.

Kleertjes... mocht het een meisje zijn dan wil ik sowieso wat nieuwe kleertjes erbij gaan halen. Vind niet dat een 2e kind alleen maar gebruikte kleding hoeft te dragen. Kleertjes shoppen is altijd leuk.

9. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Een extra draagdoek voor de fun zat ik ook aan te denken ja. Heb de eerste in een ergobaby met insert gedragen (pas daarna kwam er een ringsling en een doek. kokadi flip en tula standaard zijn verkocht)
    De ringsling is echt een meisjesdoek vind ik, dus als er een jochie komt dan wil ik die omruilen/verkopen voor een wat stoerdere variant.

10. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Onze dochter slaapt al in een groot bed (hiephoi kunnen we lekker bij gaan liggen als ze niet wil slapen haha) en een meerijplankje past niet op onze kinderwagen (hauck) maar ze wil toch bijna alles zelf lopen..en anders kan baby in de draagdoek en zij in de kinderwagen (makkelijk tot zitje om te bouwen)

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Aankleedkussen voor beneden, zodat je niet met de baby elke keer naar boven hoeft te lopen.

Extra triptrap

Nieuwe kleertjes

12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Een extra aankleedkussen voor beneden vond ik de eerste periode wel heel fijn. Een extra kinderstoel met babyschaal. Heb voor beide kinderen hun eigen verzorgingsspullen (billencreme, neusspray, luuf, nagelschaartje en meer van die dingen) gekocht zodat ik niet de hele tijd alles heen en weer sleep (Heeeeeel leuk om snachts op de kamer van kind 1 naar neusspray te zoeken die kind 2 nodig heeft...) Nieuwe speentjes. Worden ze in hetzelfde seizoen geboren? Anders eens kijken of je meer seizoensgebonden spulletjes nodig hebt (meer zomer of winterdingen). En flessen zijn na 3 jaar misschien wel aan frisse spenen toe?

13. Dobbertje26

Dobbertje26 Actief lid

7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Hier zit er bijna 5 jaar tussen de twee jongens. Had toentertijd de mc verkocht, ook de box incl kleed en mobiel ed verkocht. Dus dat moesten we nieuw aanschaffen. Nu alleen geen mobiel boven de box. Vond dat bij de eerste niet echt een toegevoegde waarde hebben eigenlijk.
    Bij de oudste nooit een tweede aankleedkussen beneden gehad maar leek me nu wel fijn.

Babyfoon, kinderwagen, babaykamer, luiertas, nuna ed allemaal doorgeschoven.

Nu ook van die xxl hysrofielen aangeschaft, lijkt me super handig. En wil nog een puckababy piep teddy. Lekker warm nu in de winter.
    En nog wat nieuwe kleertjes geshopt :D:rolleyes: haha
    En natuurlijk de aankleding van het kamertje.

14. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier strakjes 3jaar tussen de eerste en de tweede, ik heb bij de eerste een hangwieg gebruikt ivm ruimtegebrek naast het bed, we zijn vorig jaar verhuisd en hebben nu wel de ruimte. Ik schaf dus een cosleeper aan.
    Box hebben we weggedaan, ik weet nog niet of ik een nieuwe wil.
    En we schaffen een 2e tripptrapp aan, met het babyopzet stuk dit keer. Zoon zit nogsteeds in de zijne, en dat veranderd voorlopig niet. Ik denk dat ik eerst op mp ga snuffelen voor ik het evt nieuw koop.

Babyfoon hebben we nog en is nog prima, ( incl camera ) bijna nooit gebruikt..
    Ik heb nog een stuk of 14 doeken en een aantal ringslings. Wil nog wel een nieuwe babydrager. Kinderwagen nooit gebruikt, nu ook niet vanplan.
    En kleertjes, maar dat hangt af van het geslacht, als het een jongentje is wil ik wel wat nieuwe kleertjes, ookal heb ik nog super veel. Als het een meisje is schaf ik een hele nieuwe garderobe aan.

Oh en ik wil een nieuwe vloer in de "babykamer" en een nieuw rolgordijn. Het is nu een leeg kamertje waar een stuk zeil in ging wat over was, en er hangt nog geen rolgordijn of gordijnen haha.

Commode gaat over naar dit kamertje, tummy hebben we nog enz enz. Ik wil toch weer bv geven dus nieuwe flesjes ed heb ik niet nodig. Wellicht een nieuw kolfapparaat in de toekomst, en daarna flesjes.. maar dat is de eerste maanden nog niet nodig.

Volgens mij zijn het bij een 2e meer kleertjes, evt een extra kinderstoel etc.

15. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Bij de jongens zit ook 3 jaar tussen. Moest een andere kinderwagen hebben, wat hydrofielluiers, kleertjes, spulletjes voor babykamer, andere Maxi-Cosi, nieuwe flesjes, speentjes, meerijdplankje, tummytub (badje en standaard weinig gebruikt bij de oudste) enz.

Had het lijstje erbij gepakt wat je ong allemaal nodig hebt en afgestreept wat ik allemaal in huis had.

16. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Extra aankleedkussen ging hier heel snel weer weg. Lag in de weg en verschonen deden wij op de bank op een hydrofiel.

Tweede tripptrapp. Oudste van 21 maanden ouder zit er ook nog op.

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij de tweede een nieuwe wipstoel gekocht, die andere was waardeloos.

Nieuwe babyfoon, bij elk kind 1 op de kamer. Ook handig voor als 1 uit logeren gaat.

Nieuwe luieremmer. Had een simpele met deksel. Bij de tweede iets met een pedaal gekocht zodat ik altijd een hand vrij heb. Nog steeds blij mee.

Nieuwe kleertjes, aangezien nummer 2 van een ander geslacht bleek. Zo ook een ander boxkleed, extra dekentje in het blauw en heb een leuke Dooky erbij met blauwe sterren. Waskussenhoezen, lakentjes enzo ook in het blauw gekocht.

Wat extra hydrofiele luiers en washandjes erbij, paar nieuwe flesjes.

Een waskussen, op elke slaapkamer 1.

Handige doos voor bewaren van kunstvoeding.

O ja, ook nog wat rompers in maat 44, maat 50 zat nogal ruim.

Deel Deze Pagina