Wat nodig bij thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nonie, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Buiten het kraampakket, wat is handig om in huis te hebben als je thuis bevalt?

2. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik moest hebben: twee emmers, ondersteek, vuilniszakken, twee kruiken. Extra besteld: bevalbed voor benedenverdieping, douchestoel, ruggensteun voor in bed.

3. dropje77

dropje77 Lid

31 okt 2014
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klossen voor bed omhoog te zetten, ondersteek, 2 emmers, vuilniszakken, extra onderlegmatjes.
    Heb je geen lijst van de kraamzorg gekregen?

4. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Oh ja en een felle lamp voor het eventuele hechten.
    Tip vsn de verloskundige was ook nog om het kraampakket niet op te ruimen maar alles bij elkaar te houden.

5. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Nee geen lijst gekregen, ze had t wel verteld, maar heb de helft niet onthouden dacht ik:)
    Dan heb ik volgens mij wel alles! Hoe kom je aan extra onderlegmatjes?
    Onze vk gaf die tip ook, alles bij elkaar houden!
    Heb je nog extra kraamverband nodig of is dat wat in het pakket zit genoeg?

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik had geen extra kraamverband nodig, maar bloedde ook weinig.
    Ondersteek, klossen, rugsteun e.d. kon bij ons via de kraamzorg geregeld worden.
    Ik ga zelf dit keer nog 2 extra moltons halen, gewoon simpele goedkope, omdat die de eerste dag wel een paar keer zijn verschoond.

7. dropje77

dropje77 Lid

31 okt 2014
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die onderleggers hebben ze bij drigist en apotheek.
    Heb ook een pak extra kraamverband.
    En zoogcompressen zijn ook handig denk ik.

8. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Oew goeie tips! :)

9. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg de tip om alles in het babybadje te verzamelen met een handdoek eroverheen.
    En verder: zorg dat je je tas klaar hebt staan voor als je onverwachts toch naar het ziekenhuis moet.

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    TIP! Zorg dat je 2 tassen klaar hebt staan als je thuis wilt bevallen..

Bij mijn eerst was net de tas helemaal uitgepakt en was alles klaargelegd voor thuisbevalling en toen moest ik alsnog halsoverkop naar het ziekenhuis.. mijn man moest alles maar weer bij elkaar gooien in de vluchttas met als gevolg dat we wel wat dingen vergeten waren.. beter maak je er 2 :D

11. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had alle spullen van baby en mij op 1 plank in een kast gelegd, met een tas erbij en een briefje met de laatste dingen die nog gepakt moesten worden als we naar het ziekenhuis zouden moeten. Zo kon men thuis alles makkelijk vinden, en de inhoud van de tas kon met 1 beweging in de tas geveegd worden toen het nodig was en de laatste dingetjes waren zo gepakt.

12. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Slimme tips! Dank dank dank! Nog meer tips en ideeen?:)

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Via bol.com kan je een aanvullend kraampakket bestellen. Ik heb de standaard van Natalis besteld en het kraambureau gaf aan dat ik een aanvulling kon bestellen indien ik thuis wilde bevallen. Wat niet het geval is overigens.
    Via het kraambureau kreeg ik ook een lijst met spullen voor een thuisbevalling opgestuurd.

14. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik had een badbevalling en dat bad stond in een grote curverbox beneden in de woonkamer. Daarin had ik ook de spullen voor tijdens de bevalling gelegd zoals handdoeken en waterthermometer.
    In een tas die klaarstond voor eventueel ziekenhuisbevalling had ik alle spullen gedaan voor mij en mijn kind. De kraamhulp kon zo die tas uitpakken en had daardoor alles bij de hand. Alleen kruik moest ze van de babykamer halen.
    Kraamhulpen zijn heel handig hoor. Jij bent niet de 1e waar ze komen voor een bevalling en er zijn genoeg die niets hebben klaar staan en moet alles nog bij elkaar gezocht worden. Zolang je alles een beetje in de babykamer bewaard dan vinden zij het wel.
    Kraampakket inderdaad niet uitpakken, gewoon alles erin laten zitten, wel zo overzichtelijk.
    Extra matjes en verband had ik ook nodig.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat had je in die tas zitten dan? Want ik had er niets in zitten wat ik thuis nodig had. Toen de kleine geboren werd zijn de kleertjes eruit gehaald maar dat was een paar uur later.

16. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ehm misschien n stomme vraag maar waarvoor zijn er 2 (?) emmers nodig..?

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Emmers voor t vuilnis, alle matjes e.d. en de placenta.

Ook klaarleggen: Camera! Dat je die niet ineens nog moet gaan zoeken als je druk aan t puffen en persen bent :)

18. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Kleding om aan te doen na de bevalling, een lekker warme badjas en warme sokken (vooral als de placenta niet snel geboren wordt is het belangrijk dat je warm bent). Setje kleding voor na de bevalling klaarleggen. Elastiekje voor je haar als je lang haar hebt, voor tijdens de bevalling.

19. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Een stapel hydrofiele luiers moest ik ook. :) Wel op de juiste manier gewassen op voorhand, zodat ze veel vocht opnemen.

En zorg dat je genoeg paracetemol in huis hebt voor naderhand... En een flesje of zo, zodat je als je naderhand gaat plassen, kunt spoelen met lauwwarm water.

Wbt kraamverband, ik had niet genoeg aan het kraamverband dat in het kraampakket zat, maar heb toen het op was gewoon Kotex maandverband gebruikt. Eer het kraamverband op is, bloed je vaak al wel wat minder. (Koop geen Always of zo, zit teveel plastic in)

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Oh ja, dat spoelen... Ik was altijd zo aan het prutsen met een flesje, dat ik elke keer maar gewoon even onder de douche ging spoelen.
    Is dat trouwens niet alleen met hechtingen? Of moet je ook zonder hechtingen spoelen?

Deel Deze Pagina