Zwaar gefrustreerd

Discussion in 'De bevalling' started by Babsien, Oct 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babsien

Babsien Niet meer actief

#1 Babsien, Oct 29, 2015
    Last edited by a moderator: Oct 30, 2015
    Ben nu 41+1 zwanger en zit er ff doorheen. Ik doe geen oog dicht, kan bijna niet lopen en mijn navel barst aan alle kanten door mn strakke buik. Letterlijk overal onderhuidse scheuren. Baby doet me onwijs zeer met zn geschuif en plassen en poepen doet pijn. Morgen naar de gynaecoloog ivm ctg en mogelijk besprejen inleiden maar tot nu toe ook helemaal geen inwendig onderzoek gehad van de vk. Wel een echo vandaag, vruchtwater e.d. is nog goed. Ze zei wel dat als alles goed is, ik waarsch nog een week moet wachten met inleiden. Wel mijn slijmprop verloren en veel waterige afscheiding maar nope nada niks weeën. Ik voel me erg chagarijnig en huilerig en het lijkt net alsof die baby gewoon helemaal niet meer komt! Ik wil niet ingeleid worden want dat schijnt heftig te zijn en meer kans op kunstverlossing, maar dit trek ik ook niet meer. Kan wel enorm huilen. Mijn buik staat zooo strak, huid scheurt en baby beweegt zo hard dat ik er gewoon enorm pissig van word op de baby, dat slaat toch ook nergens op.. Heb echt t idee dat ik een mental break down krijg. Ik weet niet wat ik verwacht eigenlijk van jullie reacties hoor maar ik wil het gewoon echt even kwijt... thnx for listening/reading :(

2. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Ik kan je helaas niet helpen, maar ik wil je heel veel succes wensen! Ik kan wel zeggen 'probeer afleiding te zoeken' maar dat gaat toch niet werken. Sterkte en volgende week is je kindje er in ieder geval, focus daar op!

3. beempie

beempie Actief lid

Mar 5, 2015
    307
    1
    18
    Noord Nederland
    Kan me de frustratie heel goed voorstellen. Op een gegeven moment is het gewoon klaar, dan ben je zo moe en kun je niets meer hebben. Heel veel sterkte nog met deze laatste loodjes...... Digitale knuf.

4. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Och meisje toch :( Wat vervelend zo zeg.....snap je helemaal. Wat ellendig dat je nu zo lang moet wachten nog. Het lijkt wel kiezen uit twee kwaden. Inleiden wat je eigenlijk niet wil of wachten wat je eigenlijk ook niet wil. Meisje, dan voel je je inderdaad gewoon rot en vast zitten. Ook van mij een hele dikke knuffel!!! Hopelijk komt jullie kindje gewoon lekker snel uit zichzelf.

5. Hupje

Hupje Actief lid

Jun 15, 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken je gevoel wel een beetje (bevallen met 41+6). Hou voor ogen dat het nooit meer dan een week kan duren en ga mensen die 'is het er nog niet?' vragen uit de weg. En verder zelf heel rustig doen, niet te veel doen op een dag. Zorg voor leuke afleiding.

6. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Aaaw wat vervelend zeg! Dat die kleine eens opschoet zeg...
    Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Het kan zo'n pijn doen, een baby in je buik.
    Het kan nu nooit meer dan een week duren, maar snap dat zelfs dat nog te lang duurt voor je. Helaas kun je er zelf erg weinig aan doen :( veel succes met de laatste loodjes. En vermijd inderdaad iedereen die opmerkingen maakt en vraagt waar de kleine blijft. Zelf vermijd ik Facebook en heb ik mijn telefoon op stil en weggelegd. Dat helpt!

7. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    1,162
    0
    36
    Wat vervelend.. Overtijd lopen is echt waardeloos!
    Sterkte met de laatste loodjes. Dat de baby maar snel mag komen!

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Oh bah. Kan me je frustratie helemaal voorstellen! Je leeft toe naar die 40 weken. Tot die tijd neem je de kwaaltjes voor lief. Maar je zit daar al ruim n week overheen, kan me voorstellen dat je klaar bent!
    En natuurlijk de vermoeidheid, hormonen, ongemakken... Geen wonder dat je t soms niet meer ziet zitten!

Helaas gaat het zoals het gaat en kun je er weinig aan doen. Maar toch sterkte. Hij komt echt bijna. Echt waar!

9. meike1234

meike1234 Actief lid

Sep 27, 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    wat ontzettend vervelend.

Heb je zelf gevraagd voor inwendig onderzoek? Miss ben je al verweekt en kan ze je strippen. De meeste verloskundige willen graag zelf de bevalling doen. Dus lijkt me best logisch als ze dit bij jou even checkt.

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zag ook zooooo tegen inleiden op... Ook ivm met alle 'spookverhalen'

Niks van dat alles is gebeurd en heb een prima bevalling van 3.15 gehad

Denk er nog eens iverna zou ik zegggen :)

11. Reeva

Reeva Actief lid

Jan 13, 2015
    289
    0
    16
    NULL
    NULL
    He meis

Wat wegen die laatste loodjes zwaar he...het is idd keihard op je tanden bijten of idd nadenken over een inleiding als dat al een optie volgens de vk..
    Ik word aanstaande maandag ingeleid ivm suiker en laat me niet bang maken door horrorverhalen. Ik geloof daar ook niet zo in....
    Ik lees ook heel veel positieve verhalen dus ik laat het rustig over me heen komen. Misschien voor jou ook een optie....misschien geeft die wetenschap wat meer rust. Hoe dan ook het duurt niet lang meer....
    Hou je taai :cool:

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113

Dit is onzin en hier moet je je niet mee laten afschepen. In Nederland heeft iedere vrouw vanaf 41 weken recht op inleiding! In het buitenland wordt er om medische redenen vaak al ingeleid met deze termijn. Nederland is één van de weinige Westerse landen, waar dit niet standaard gebeurt. Vrouwen hebben hier echter wel het recht op als zij dat willen. (hoef je geen medische reden voor te hebben).

Ik heb bij beiden zwangerschappen vanaf mn eerste test geroepen dat ik absoluut niet over de 41 weken heen wilde gaan. De eerste diende zich spontaan op tijd aan, maar bij de tweede zijn op mijn verzoek bij 40+6 de vliezen gebroken door de vk. De bevalling kwam toen op gang, maar was dit niet het geval geweest dan was ik gelijk de volgende morgen ingeleid.

Goed voor jezelf opkomen hoor! Succes!

13. Nuf

Nuf Actief lid

Jan 6, 2015
    395
    1
    0
    Ow ik kan me dat goed voorstellen. Hier haf ik al met 40.5 zoiets van kom eruit en anders stomp ik he eruit (nirt dat ik dat ooit zou doen) maar zoveel frustratie dat het zolang duurde. Uitiendelijk ook ingeleid maar dat verliep over op een kz. Ik zou mits je he daat veilig bij voelt nog ff wachten en vragen of ze willen strippen (dan is er iig iets gedaan al is het maar voor je gevoel) sterkte meid d ekkmende dagen.. maar ik ben ook niet van de over de 41 weken lop. Mijn zoontje had al eten dag of 2 eerder in het vruchtwater gepoept en het had voor mijn gevoel met afwachten toch anders kunnen lopen (ben blij met 40.5 ingeleid te zijn)

14. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Heel vervelend en ik kan me je gevoel goed voorstellen.
    Kun je zelf niet wat stimuleren? Met manlief, zelf handmatig of via voetreflexologie. Het is altijd het proberen waard, lijkt me, voordat anderen je een 'handje gaan helpen'.

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ohh babsien ik heb het met je te doen. Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Ik snap eerlijk gezegd niet dat er geen enkele actie ondernomen wordt bij je als je er zo doorheen zit

Ik ben het eerlijk gezegd al een paar weken zat, en ik moet nog wel ff.:) Ik ga de creeps krijgen als ik over 41 wk loop omdat ik me dan ga afvragen of de placenta nog wel goed werk enzo...
    Ik heb dat bijtijds besproken en er is nu al afgesproken dat ze me wsl al in wk 39 gaan strippen, mits mogelijk natuurlijk. Als t potdicht zit houd t op. En dat bij 41 er echt actie ondernomen mag worden.

16. Babsien

Babsien Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties dat geeft me weer n beetje moed. Qua zelf opwekken bevalling, heb 1.5 wk geleden m uitgebreide voetreflexmassage gehad waarbij de pedicure zei dat ze die bepaalde drukpunten flink gestimuleerd had, maar t enige wat ik eraan over hield was een mega drukke baby er na. Ennuh..seks, daar moet ik echt niet aan denken..
    Wel goed om te lezen dat ik dus blijkbaar zelf ook veel inspraak heb qua inleiden. Ik neem aan dat t sowieso over t weekend heen gaat, dus op zn vroegst maandag, maar ik wil dat iemand vandaag of morgen IETS doet. In ieder geval ff een inwendig onderzoekje om te kijken hoe het er voor staat en idd eventueel strippen. Voel me nu niet happy meer en mn navel doet enorm pijn. Ik heb de afspraak om 12.30u in het ziekenhuis, dus eventueel daarna nog tijd om langs mijn vk te gaan als de gyn me niet heeft onderzocht. Ik ben ook bang dat er straks iets met de baby is ivm placenta etc.. want hoe kut ik me ook voel, hij is natuurlijk t belangrijkst en ik lap mezelf wel weer op hierna..maar hij is nu helemaal af, waaaaaarom komt ie niet...

17. Nuf

Nuf Actief lid

Jan 6, 2015
    395
    1
    0
    Gewoon vragen of de gyn je wilt strippen!!! Zou daarvoor niet ook nog naar de vk gaan...😄

18. Babsien

Babsien Niet meer actief

Update: ben opgenomen in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Waarsch al sinds dinsdag een klein scheurtje en toen ik aan de ctg lag hele plassen verloren (tot en met nu). Bevalling is helaas medisch geworden, omdat mijn vliezen al sinds dinsdag waarschijnlijk gebroken zijn en nog geen weeën (waarom doet mijn lijf dit niet vanzelf???). Morgen om 07.00u word ik ingeleid. Ik denk ook niet dat de weeën vanzelf nog gaan beginnen. Blijf vanacht in het ziekenhuis ter observatie (op ctg hadden ze een keer een dip gezien in de hartslag) en na de bevalling blijven we ook 24uur hier. Ik ben erg zenuwachtig en hoop dat alles goed gaat!

19. Wasrek

Wasrek Actief lid

Jun 3, 2015
    454
    1
    0
    Wow dat is een hele wending opeens!! Heel veel succes! Wel proberen vannacht te slapen he ;) zo fit mogelijk de bevalling in gaan..

20. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

Nov 1, 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte!!

Share This Page