Wie kan mij helpen. Ik heb een ledikant en wieg waarvoor ik beiden alles nog nodig heb. Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik heb een prettig gevoel bij aerosleep maar vroeg me af of je dan een compleet matras daarvan moet kopen of een standaard matras+aerosleeptopper ook voldoende is. Daarover heen doe je neem ik aan een hoeslaken moet deze ook van aerosleep zijn of niet?? Lastig hoor... En wat dan een lakentje+deken dacht ik zelf..
Ik heb voor het wiegje een standaard matrasje gezien ze daarin nog niet draaien en in het ledikantje een Aerosleep matras en topper. Voor beiden daar overheen een standaard hoeslaken, daarover een Aerosleep hoeslaken en dan had ik een laken en een deken... Zl slaapt nu in een slaapzak en draait door z'n hele bed dus dat laken en dekentje laat ik voorlopig (straks als het kouder wordt) maar zitten.
Wij hadden voor de wieg een normaal matrasje, met aerosleep topper en aerosleep hoeslaken. Voor de ledikant wel een aerosleep matras met topper en hoeslaken. Je hoeft niet perse een aerosleep matrasje. Wel de hoeslaken, want anders heeft de topper van aerosleep geen nut.
Hier hebben wij een normaal matrasje met een Aerosleep topper en Aerosleep hoeslaken. Wat hierboven al gezegd is je moet inderdaad het hoeslaken van Aerosleep hebben anders is het effect weg.
Bedankt dames hier heb ik wat aan.👍 Nu nog ervoor op pad. Keuze uit matrasjes is ook zo groot. Varierend tussen de 20 en 150 euro... Je wil natuurlijk het beste maar of dat gelijk zo duur moet.. Ik hoorde laatste iemand zeggen dat je bij newborn nog geen earosleep mag doen ivm de warme kruiken..?
Ik heb de zensy gebruikt voor de eerste weken. Ging prima met de aerosleep en kraamzorg vond het ook goed.
Aerosleep beschermd niks meer dan een ander matras dus als t jou een goed gevoel geeft maakt t eigenlijk niet uit wat je koopt. Je kan t allebei doen, of alleen topper (schijnt wel goed te zijn voor vochtopname geloof ik) Een koudschuim matras is t beste matras voor een baby Ik zou meer investeren in ledikant dan wieg en dekens voor een ledikant nog eventjes laten. Hier slaapt ze ook in een slaapzak omdat ze door t hele bed beweegt en een buikslaper is en dan is t zonde van dekens en lakens! Succes
Ik had in de wieg en in het ledikant een 'gewoon' goed matras, aerosleep protect, aerosleep hoeslaken, laken en deken. Overdag gebruikte de kraamhulp een warmwaterkruik, 's nachts gebruikte ik de zensy soft babywarmer. De kraamhulp wist het en begreep het helemaal, maar zij mocht zelf alleen de warmwaterkruik gebruiken. Levensgevaarlijk die dingen, vind ik...
Aerosleep beschermt tegen rebreathing en dat is een vorm van verstikking die kan voorkomen bij buikligging. Buikligging heeft meer gevaren dan alleen verstikking, dus in die zin beschermt aerosleep niet tegen wiegendood. Er gaan gelukkig maar zo'n 10-20 zuigelingen per jaar dood zonder oorzaak (=wiegendood), dus aantonen dat een product beschermt tegen wiegendood is een claim die toch niet bewezen kan worden.
In de wieg had en heb ik een gewoon matras met hoeslaken. In het ledikant een aerosleep met topper en een aerosleep hoeslaken. Ik vind aerosleep vooral prettig omdat je met spugen en andere ongelukjes de topper zo snel kunt wassen.