wat nodig uit kraampakket na zh bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tord, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ga op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Ik ben daarom niet van plan om het hele kraampakket aan te schaffen.
    Wat heb je nou wél nodig, na een ziekenhuisbevalling?

Ik kom niet verder dan kraamverband, alcohol en watten :).
    Navragen bij de apotheek doe ik liever niet, dan smeren ze me ongetwijfeld een hoop overbodige dingen aan.

Dank jullie wel!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Denk dat je bij een apotheek wel goed advies kan krijgen hoor :)

maar uit mijn hoofd; alcohol, desinfecterende handgel, watten, netbroekjes, kraamverband, van die matjes ter bescherming van je matras (bij controles ed)

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Kraamzorg

ik denk dat alles wat hier genoemd is wel nodig is(behalve de navelklem)

4. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Vooral die netbroekjes. Die zaten als gegoten. En het kraamverband. De eerste dagen na de bevalling kon ik absoluut niet zonder. Daarmee bedoel ik die hele grote :)
    en idd die celstofmatjes. Ik verloor de eerste weken nog flink wat bloed en sliep op die matjes ter bescherming van het matras.
    Het is een handig pakket.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als je in het ziekenhuis bevalt en daarna meteen naar huis mag, zou ik alleen netbroekjes, kraamverband en onderleggers voor in het bed aanschaffen. De rest heb je dan echt niet nodig.

Suus

6. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Zou hem helemaal aanvragen en wat je niet nodig hebt doneren. Zit toch in je verzekering en mist er zelf dus niets van terwijl een ander het kan gebruiken. Vraag tegen dé tijd aan dé kraamhulp of ze een adresje weet en anders naar een instelling die spullen naar derde wereldlanden brengt.

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    gaasjes gebruiken ze ook (vaak) voor het verbinden van het naveltje...

Alcohol dus ook....
    watten, worden ook gebruikt voor desinfecteren thermometers etc.

kraamverband en onderleggers....

Bedzeil voor bescherming in de laatste weken... (je weet nooit wanneer en of je vliezen breken)....

netbroekjes zijn handig voor als je stikwerk hebt....

je zorg verzekering vergoedt geen pakketten???
    in een ziekenhuispakket zit al minder als in een thuisbevallingspakket...

8. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Heb ook med indicatie en kraampakket via z en z gekregen, totale pakket omdat je niet weet hoe een bevalling zal uitpakken. Wat hier dus overblijft doneren wij.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wat wij allemaal gebruikt hebben na een zkhbevalling: Alcohol, watten, celstofmatjes, kraamverband, gaasjes, desinfecterende handgel,

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bedankt allemaal. Ik krijg geen pakket van de zorgverzekering, dus ik ga geen heel pakket zelf kopen en daarna vrijwel alles doneren omdat we dat toch niet gebruiken.
    Ik ga zo even langs de apotheek, met jullie antwoorden kan ik zeker wat!

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Wat is de reden dat je geen pakket krijgt?

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Niet alle zorgverzekeringen vergoeden 'm.

13. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ok, wist dit niet. Raar eigenlijk.

14. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb een pakket gekregen van mijn zorgverzekeraar en beval in het ziekenhuis. Ik wist ook niet dat niet iedereen zo'n pakket krijgt.

15. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    jeetje, wat vervelend..
    ik heb even zitten denken ik heb gebruikt:
    Matrasbeschermer
    Kraam matrassen (deze omdat ik moest luchten dan droogde de knip beter, dus lekker met blote kont erop gelegen ;)
    Onderleggers
    flesje Alcohol 70%
    Verbandwatten
    Kraam verband
    Maandverband
    Zoog kompressen

voor degene die wel een pakket krijgen en overhouden:
    Stichting Baby Hope zamelt de materialen in voor kraamprojecten in Tanzania, Kameroen, Ghana, Benin, Suriname en een aantal Oost-Europese landen. Doel is meer hygiëne tijdens bevallingen, wat bij kan dragen aan de afname van de zuigelingensterfte. Kijk op www.stichtingbabyhope.org voor inzamelingspunten bij u in de buurt.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Inhoud kraampakket
    In het onderstaande overzicht vindt u de belangrijkste producten die in een kraampakket kunnen zitten. De samenstelling is geschikt voor een thuisbevalling. Daarnaast vindt u per product een korte uitleg over de toepassing en het gebruik ervan.

• Kraammatras of onderleggers
    Een kraammatras of onderleggers worden gebruikt om het matras tijdens de bevalling te beschermen.
    • Kraamverband
    Kraamverband is extra groot en dikker dan maandverband. Dit is nodig omdat u tijdens de eerste kraamdagen nog veel bloed en vocht verliest.
    • Watten of non-woven gaasjes
    Deze kunnen gebruikt worden voor het desinfecteren van de huid.
    • Steriele gaasjes 5x5cm, 10x10cm, 16x16cm
    Deze gaasjes zijn steriel verpakt en worden gebruikt voor de (wond)verzorging van de baby en de moeder.
    • Koortsthermometer
    Bij voorkeur een elektronische omdat deze veiliger is.
    • Ontsmettingsmiddelen
    Ontsmettingsmiddelen worden gebruikt om de huid van moeder en kind te desinfecteren.
    • Desinfecterende zeep
    Deze zeep dient voor de ontsmetting van de handen.
    • Navelklem
    Dient voor het afklemmen van de navelstreng.
    • gaasbroekjes

idd alles gebruikt hier na een zkh bevalling behalve de navelklem!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb beide keren ook bijna alles gebruikt ondanks med indicatie, vooral de matjes voor de bevalling. Bij de eerste scheurde mn vliezen en gutste het er steeds uit dus kwam die matjes goed van pas, bij de tweede bloed en slijm verlies dus daar op gelegen. (Weet niet of je direct naar het zkh moet vertrekken? Hier niet namelijk).

Verder idd kraamverband, alcohol, watten, netbroekjes, en zou het zo verder ff niet weten.. Maar wel veel.

Deel Deze Pagina