Vanmorgen flauwgevallen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ingelke87, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh,oh, wat ben ik geschrokkken vanochtend. Ik stond onder de dou che, manlief lag nog lekker te pitten en ik voel me op een gegeven moment niet echt lekker. Nou heb ik al een paar gehad afgelopen twee weken dat ik duizelig werd, maar nu duizelig, raar gevoel in mijn lichaam, dus ik had de kraan maar iets kouder gezet (ik douche graag heeeeeel warm). Hielp niet, dus maar even in de douchebak gaan zitten. Op een gegeven moment dacht ik, het gaat wel weer, en ik denk nog: langzaam opstaan, niet te snel! Ik blijf dus eerst even gehurkt zitten om vervolgens rechtop te gaan staan. Toen werd het zwart voor mijn ogen en mijn gehoor viel weg. Ik roep mijn man nog 3 keer, maar hij hoort me niet. En voor mijn gevoel 20 minuten later word ik weer wakker, ben ik flauwgevallen en lig ik wederom in de douchebak. Ik hoor slecht en schreeuw nog één keer om mijn man die er ook alweer 10 minuten voor nodig leek te hebben om te komen.

Al met al gebeurde dit alles slechts in een minuut, want hij hoorde een knal en was al aan het opstaan om te komen kijken. En hij lag al te luisteren omdat hij al dacht dat hij me hoorde roepen.

Toch maar ff naar de nightcare gebeld en ik kon meteen komen. Bloeddruk gemeten, suuuuuuper laag. Later bij mijn ouders thuis nog een aantal keer gemeten, laagste was 97 om 59! :$ Daarna weer iets meer, maar nog steeds te weinig: 101 om 65.... Daar zit ik nu op. Bah, ik vind het maar eng. Zolang ik geen bloed verlies kan het geen kwaad en geen last van mijn buik krijg. De dokter heeft ff alles nagevoeld, en buik was fijn soepel. Maar ik ben echt hartstikke geschrokken en nu ook nog niet helemaaaaal gerust. :(

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heel vervelend meis maar lage bloeddruk hoort bij de 1e periode, had ik ook..
    Sta je in de supermarkt en dan wil je iets van de bovenste plank pakken en dan val je zo naar achter en meer van dat soort ongein, erg vervelend!! Neem wat meer zout, een extra bouillionnetje als je je slap voelt en zorg voor een zout dropje in je handtas/auto. En rustig opstaan uit je stoel/bed/auto etc. te snelle wisselingen van houding maken het erger..
    Bij mij werdt het met de weken steeds beter,vanaf 18 weken was hij nog wel wat lager maar had ik er geen last meer van..
    Voordeel nu is dat ik hoogzwanger ben (38.6) en dan mn bloeddruk nu 122/73 is, keurig dus voor mijn termijn..
    Succes meid het wordt echt beter!!

3. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, echt vervelend is het! Het kan gelukkig geen kwaad...
    Mijn bloeddruk is altijd heel netjes geweest. Heb al zoute drop in huis gelukkig! Lust het eigenlijk niet, maar goed... moet maar.
    Hoop ook dat het snel beter wordt!

4. Dana

Dana Niet meer actief

jeetje ik kan me voorstellen dat je daar enorm van schrikt, hopelijk voel je je snel beter, gelukkig is alles goed met de kleine, ook al stelt je dat nu niet gerust ;)

5. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker schrikken. Voel me nog steeds niet 100%...
    Heb zelf geen bloeddrukmeter in huis, denk dat ik anders wel weer zelf zou meten nu ;)

6. misa

misa Niet meer actief

Ooh jeetje wat schrikken! Dat is niet fijn nee. Je kunt er alleen niet zoveel aan doen jammer genoeg. Voor zover ik weer is een lage bloeddruk niet erg, maar wel erg vervelend.
    Hopelijk krijg je het niet weer.

7. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoge bloeddruk is inderdaad veel erger! Gelukkig is het dat niet...! Maarja, hoop dit ook niet mee te maken. Het schijnt vaker voor te komen.

8. misa

misa Niet meer actief

Ja klopt, het komt vaker voor in zwangerschappen. Ik heb in het begin van mijn vorige zwangerschap (en deze ook weer) wel eens een bloeddruk van 110/55. Vrij laag. Ik voelde me laatst ook erg draaierig en ben ook gelijk gaan zitten met hoofd tussen de knieën. Ik kreeg een zweetuitbarsting en het duurde het echt een poos voordat het beter werd.
    Heel vervelend, zeker weten!!!!

Einde van de vorige zwangerschap ingeleid wegens hoge bloeddruk...! Dus het kan alle kanten op!

9. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    ow, dat klinkt ook niet hoopgevend ;)
    Nja, het komt zoals het komt.
    Ik hou me nu al een week of 7 heel rustig, dus een hoge bloeddruk zal er bij nu niet snel om de hoek komen kijken, maar je weet nooit hoe het volgende maand of de maand erna is!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vervelend zeg! Gelukkig hoorde je vriend het wel en was hij thuis, maar het is wel akelig. Heet douchen is nu zowizo niet zo handig als je een lage bloeddruk hebt, door de warmte kan je bloeddruk nog iets dalen. Ben zelf de week voor mn positieve test flauwgevallen op mn werk, vermoedde toen al wel dat ik zwanger was...

11. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Het is ook niet zozeer iets dat alleen in het begin voorkomt hoor. Ik ben nu 20 weken en heb dit ook. ik vroeg me ook af waardoor ik toch steeds zo naar werd onder de douche. ik ga dan ook altijd even zitten met de douchedeur open tot ik me weer beter voel. En inderdaad dus niet te warm douchen (vind ikzelf ook fijn).
    Had deze week ook buikgriep en moest flink overgeven. Ik begon gewoon continue sterretjes te zien. Heb de vk maar even gebeld en dus ook vanwege de lage bloedruk.
    Het enige dat je kunt doen is rustig aan, niet te lang en te warm douchen en inderdaad voldoende zout binnen krijgen.
    Maar weet dat je niet de enige bent..

12. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat ik niet de enige ben is idd een geruststelling ;)
    Het komt zoooooveel voor!
    Het is gewoon heel vervelend!

Vanmorgen onder douche kneep ik 'em wel even. Was wel sneller klaar dan gisteren, want hoefde mijn haar niet te wassen. kijk, dat scheelt tijd! Maar dus ben ik benieuwd of mijn bloeddruk wel wat beter wordt!

13. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hè bah, dat is schrikken! Lage bloeddruk hoort erbij, zoals veel al hebben gezegd.

Het kan ook nog wel even aanhouden hoor, niet alleen die eerste 3 maanden. Ik zit nu op ruim 23 weken en mijn bloeddruk is nog 92/60 (is ook al 88/45 geweest... mijn hoogst gemeten bloeddruk in zwangerschap tot nu toe was 104/56).

Als je je slapjes voelt, kan een kopje zoethoutthee ook helpen. Of inderdaad wat drop, jammer dat je het niet zo lekker vindt. Ik vind het heerlijk maar krijg last van brandend maagzuur nu ik zwanger ben. :p Kwaaltjes haha.

Oh ja, ik ga deze week zo'n douchekrukje aanschaffen, misschien een ideetje voor jou ook? Hoef je niet te tollen op je benen mocht je duizelig worden. En kun je lekker lang onder het warme water zitten.

Je hebt je verder geen pijn gedaan? Doe rustig aan!! :)

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn bloeddruk zit al weken rond de 90/50 dus ook erg laag. Niet te heet douchen is echt belangrijk, verder als je het voelt komen (bij mij gaan m'n vingers dan eerst tintelen) meteen rustig gaan zitten buiten de douche en rustig wachten tot het wegzakt. Je kunt het beste ook niet meteen uit bed onder de douche stappen, maar eerst wat eten en drinken.

Verder heb ik altijd dropjes en zoutige koekjes bij de hand, zodat ik wat kan eten wanneer ik me flauw voel worden. Zoethoutthee kan ook goed helpen!

En echt; schroom niet te gaan zitten wanneer je je niet goed voelt worden, dan ga je maar midden in de supermarkt zitten ofzo, beter dan flauwvallen!

15. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat douchekurkje is een super goed idee! Voorkomen is beter dan genezen.

Heb me helaas wel pijn gedaan! Ik werd weer "wakker" doordat ik zo'n pijn in mijn onderrug had. Die pijn heb ik al maanden, maar is met de zwangerschap verergerd. Nu dus wéér een tikkie erger geworden. :( Héél vervelend!

16. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    oehhh bah

zelf had ik t niet maar vriendin van mij wel die viel heel veel flauw
    maar is niet erg gebeurd vaker...

flauwvallen is een naar iets... voelt erg eng...

17. MilanFleur

MilanFleur Actief lid

28 jul 2010
    394
    0
    0
    Omgeving utrecht
    Ik snap dat je geschrokken bent! Wil even laten weten dat je inderdaad niet de enige bent, misschien stelt je dat gerust. Ik ben afgelopen zaterdag midden in de babywinkel flauwgevallen, erg vervelend. Gelukkig was er snel hulp.

Veel succes en hoop dat het eenmalig was! xx

Deel Deze Pagina