Even vooraf: Ik weet dat kindjes tot de bevalling nog kunnen draaien, daar maak ik me geen zorgen over. Maar..Wie heeft er ervaring met een stuit/schuin/dwarsligger? Mijn kindje ligt al zeker vanaf 20 weken met de voetjes beneden. Eerst met hoofdje schuin boven, maar ook dwars (zie tekening onder) Ik heb hiervoor al meerdere keren een echo gehad. Mijn baarmoeder is daardoor in de lengte te klein, en komt maar 2 cm boven mijn navel uit. Het komt door de ligging. Onderin en bovenin mijn buik ligt niks, waardoor ik het kindje bijna niet voel bewegen. Mijn hele buik doet pijn en voelt beurs, als ik bepaalde bewegingen maak voelt het alsof er een mes in mijn buik wordt gestoken. Draaien in bed is daardoor heel pijnlijk, ook voel ik constant mijn spieren krampen en rekken. Constant een zeurend gevoel. Ik heb het gevoel dat de baby de hele boel aan het uitrekken is. Heeft iemand dit ook (gehad)?? Ik heb de neiging tegen het kindje aan te duwen om de pijn in mijn spieren te verlichten. Zou moxa therapie of een andere therapie (accupunctuur) met dit termijn ook al zin hebben? Iemand daar ervaring mee? Om een beeld te geven een van deze 2 houdingen ligt het kindje steeds: (ben niet zo goed in tekenen) dat wisselt dus. Verder draait ze niet.
mijn meisje ligt precies zo, ook overdwars. en 2 weken terug ook nog met haar voetjes bij haar gezicht. Pijn doet het niet. Draaien gaat m sowieso niet worden want de placenta ligt voor.
Bij mij ligt de placenta ook voor, deze is ook heel dik (nu al 4,5 cm). Je wilt daardoor geen draaipoging ondergaan? Ik twijfel over accupunctuur/moxa therapie, gezien de pijn en last die ik er van ondervind.
mij is gezegd dat als de placenta voor ligt, draaien niet mogelijk is. Mijn baarmoeder is juist iets hoger dan gemiddeld.
Mijn dametje dacht vorige week ook zo te gaan liggen en dat is idd best gevoelig ja! Ze heeft een paar dagen zo gelegen en de Vk bevestigde ook dat ze zo lag en vervolgens is ze diezelfde avond gelukkig gedraaid met haar hoofdje naar beneden en voetjes naar boven. Buik zag er ook direct anders uit. Vanmorgen ging ze weer zo dwars liggen, ondanks dat mijn placenta ook voor ligt zagen mijn man en ik mijn buik ook gewoon bewegen. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze nog terug zal draaien, ze heeft nog ruimte zat. Misschien je Vk eens vragen wat de mogelijkheden bij jou zijn?
Je zou best moxa therapie kunnen proberen. Ik heb ook moxa therapie gehad ivm met stuitligging. Ik was met 33 weken begonnen. Maar ik denk dat het ook wel eerder kan. Vooral als je zo'n last hebt van de ligging