Ik heb het idee om in de vakantie een keertje te gaan skiën of snowboarden in een indoorhal. Maar we hebben geen uitrusting. Maar ook geen skikleding. Is dat noodzakelijk? Moet je ook een helm op? En voor de ervaring indoorbaan-gangers? Welke is het leukst? Een deel heeft (ooit) al geskied, de rest heeft geen ervaring.
Ik ben een aantal keer bij Snowworld Zoetermeer geweest. Ik heb/had geen ski ervaring. Daar is een helmplicht een handschoenplicht. Ik heb het gered met een spijkerbroek en winterjas alles is daar te huur, handschoenen enkel te koop. op hun site staan veelgestelde vragen waarin ik je vragen zie terugkomen. https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/skibaan
Nadeel van jeans is dat als je valt je broek nat wordt en je het snel koud krijgt. Ik zou zelf kijken of je iets kan lenen.
Sowieso een skibroek (of anders een broek met regenbroek erover) en goede handschoenen. Als je onervaren bent wordt er zeker gevallen en dat betekent nat worden namelijk. Helm zou ik dan huren denk ik, net als ski's en schoenen.
Nodig heb je bij de meeste niks. Alles is te huur of te koop. Skipak,helm,skies schoenen,helm. Handschoenen meestal dat je die niet huurt maar koopt.