Ik wil je wel even waarschuwen hoor... Pas op!! Het is verslavend. Ik ben er ook al een tijd mee bezig en mijn kasten staan vol met spullen, daar is mijn man overigs ook heel blij mee... niet dus. Kijk goed rond in de winkel, want er zijn veel dingen die je kan gebruiken. zo gebruik ik een bureauonderlegger van de Ikea en een draaiplateau van de Ikea. Met (schone) stempels kun je ook leuke dingen doen. Maar mocht je toch vaker taarten willen gaan maken dan werken de spullen vanuit een webshop wel prettiger.
hoelang is marsepein of rolfondant houdbaar? Ik zie namelijk een pakket met verschillende kleuren,maar wil niet elke dag een taart gaan bakken Wat raden jullie aan om te gebruiken, marsepein of rolfondant? wat is het verschil (in smaak)?????????
Ik zelf vind marsepein erg machtig en heb liever fondant. Om mee te werken ben ik er nog niet uit, heb tot nu toe alleen nog maar met marspein gewerkt en ga nu fondant uit proberen. (op 2 uitzonderingen na). Kwa houdbaarheid durf ik niet zo te zeggen, maar best wel een tijdje hoor. Staat er als het goed is ook op.
@buffy: fondant is wat soepeler, lastiger soms oom mee te werken. Ik vind marsefond (1:1 marsepein/fondant) erg prettig, minder zoet dan fondant, minder machtig dan marsepein en prettig om mee te werken
Zoals beloofd nog even... 4 eieren mespunt zout 100 g kristalsuiker 5 g citroenschil, geraspt 90 g bloem 10 g maizena Verwarm de oven voor op 180 graden. Klop de eieren met het zout, de suiker en de geraspte citroenschil au bain marie luchtig op. Zeef de bloem en de maizena en spatel dit erdoor. Vet een taartvorm in van 25 cm doorsnee en 5 cm hoog in met boter en giet eht beslag erin. Bak de taart 25 minuten in de voorverwarmde oven.
Wat leuk... nog meer bakfanaten erbij.. Persoonlijk vind ik een must have - een goede roller - een smoother - benodigdheden zoals marsepein/fondant Met deze dingen kan je al veel leuke dingen doen.. Wel wil ik je aanraden om een workshop te doen.. Ik heb zelf een bedrijf in taartdecoratie en heb ook een winkel aan huis enzo. Vaak krijg ik starters in de winkel en die vragen alles wat ze willen weten.. Uiteraard geef ik altijd netjes antwoord maar geef ze ook aan dat ze beter eens een workshop kunnen volgen zodat ze alles goed leren. De meeste die bij een workshop zijn geweest komen heel enthousiast aan het eind naar mij toe en geven aan dat alles nu heel duidelijk is geworden.. Voordeel van een workshop is ook dat je tips/adviezen krijgt terwijl je bezig bent.. Het is die investering echt waard! (ik heb eventueel binnenkort nog wel wat plekjes beschikbaar hoor :-0) Maar bovenal wil ik je veel taartplezier wensen
gemiddels is fondant ongeveer 9 maanden houdbaar.. marsepein vaak ongeveer 1 jaar.. In marsepein zitten amandelen verwerkt en fondant niet.. dat is een soort suikerpasta