Hoi hoi, heb vandaag het wiegje binnen , ik denk mooi dan maak ik het alvast op. Maar toen ik de lakens van de verpakking uithaalde zag ik dat er op de achterkant een waarschuwing opstaat: de moltononderlegger over 2/3 van het matrasje doen. Ik had het mooi over het hele matrasje , paste precies , wat nu moet het echt over 2/3 of kan het wel over het hele matrasje ?????? wie o wie weet het???
Is je moltononderlegger met een waterdichte onderkant? Dan mag je het inderdaad niet onder het hoofdje leggen. Is het gewoon een extra dikke onderlegger zonder waterdichte onderkant, dan kun je m gewoon over het gehele matrasje gebruiken. Je mag m maar voor 2/3 bedekken (bij waterdichte onderkant) vanwege het niet weg kunnen komen van warmte bij het hoofdje, het gaat zo zweten, vandaar. Maar wanneer je het wiegje nu eerst alleen voor de sier opmaakt is het helemaal niet erg wanneer je m nu volledig opdekt. Lijkt me dat je (gezien je zwangerschapsduur) het bedje vlak voor de geboorte opnieuw opmaakt.
Dat is ivm het gevaar op wiegedood.. maar dit geldt meer voor een molton en zeiltje in een. Een baby mag met het hoofdje niet op een moltonZEILTJE komen want mocht de baby met het gezichtje op het matras komen dan zou het kunnen stikken. Om die reden adviseren ze geen moltonzeiltje 2 in 1 gebruiken. Moet je eens kijken op de site van consument en veiligheid. Een gewonr molton is katoen en ademt wel.
Als het inderdaad met een waterdichte onderkant is niet gebruiken.. Mocht er bijv. een kruik gaan lekken dan blijft het hete water erop liggen ipv dat het in het matras trekt.. Gewone molton overtrekken kan wel, die doe je gewoon net als een hoeslaken over het matras heen en daarboven een hoeslaken..
ik had die met waterdichte onderkant ook klaarliggen. maar de kraam haalde die snel weg "die gebruik je maar bij het zindelijk worden".. Ik gebruikte gewone molton onderleggers van de hema. Die dingen waren 70x70 geloof ik. Dus zonder waterdichte kant, puur stof. Die deed ik tussen de molton hoeslaken en het gewone hoeslaken. maar gezien de waarschuwing zal het wel een waterdichte geweest zijn
hoi allemaal bedankt voor de reacties, dit is van die goedkope molton onderleggers die per 2 worden verkocht van de wibra , het lijkt er niet op dat het met waterdichte onderkant is , maar ik zal toch even in de winkels kijken hoe die met waterdichte eruit zien.
die waarschuwing stond op verpakking van de lakens niet op die van de molton, volgens mij doen ze dat standaart bij alle beddegoed
Een molton met waterdichte onderkant mag je niet gebruiken. Als de kruik gaat lekken dan kan het hete water geen kant op. En ligt je kindje dus in het hete water.
Een molton onderlegger/moltonzeiltje mag nooit onder het hoofdje. Dus alleen onder de billen. De structuur ervan is zodicht geweven dat het niet ademend is. Zo'n onderlegger is bedoeld om bij eventuele ongelukjes het matras te beschermen, met andere woorden het blijft erop liggen.