Wat nodig ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door novmama, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik ga borstvoeding geven als alles het toelaat ;) maar wat moet ik eigenlijk allemaal in huis hebben voor als het niet wil ? Heb vandaag wel een flesverwarmer gekocht en daar zat ook een flesje bij moet ik nog wat flessen kopen? En een magnetron sterilisator? Of toch gewoon in een pan uitkoken? Voeding enzo halen we dan natuurlijk in huis..

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Als je van plan bent BV te gaan geven zou ik zorgen dat ik 1 flesje met speen in huis heb en een kleine verpakking FV. Verder heb je eerst niets nodig. Sterilisator kan later alsnog wel, je redt je eerst echt wel met een pan kokend water.

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Vond zelf de magnetronsterilisator erg handig, dat gezeik met pannetjes water en koken enzo, dat schoot niet op....

Maar zou je niet gewoon eerst bijv. 1 flesje en 1 pakje voeding in huis halen jsut in case? De rest van al die rommel kan je altijd nog in huis halen mocht het onverhoopt niet gaan, (of mocht je willen gaan kolven ofzo) maar anders gebruik je er straks niets van en dat is zonde! Lijkt mij...

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Vind ik ook maar als TS van plan is BV te gaan geven, zou ik zelf pas een sterilisator kopen als de BV echt niet is gelukt. Een paar dagen met pan uitkoken is wel op te brengen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou 1 flesje en speen in huis halen en eventueel een paar pakjes kant en klaar voeding. Dat hadden wij ook gedaan, achteraf spijt van, want de verleiding is erg groot om dat te pakken de eerste dagen, ook al kwam de borstvoeding goed op gang bij mij. Ik heb echt 's nachts 1x op het punt gestaan om het te pakken, omdat Eva niet meteen goed hapte (en dat is bijna altijd zo). Ben blij dat we vol hebben gehouden en Eva alleen nog maar borstvoeding heeft gehad.
    Magnetronsterilisator zou ik (nog) niet kopen, ik kolf ook en gooi nu alles in een pan om uit te koken, dat gaat nooit passen in zo'n magnetron-ding. Ik vind een pan dus juist heel handig. Als ik flesvoeding was gaan geven had ik 'm waarschijnlijk ook niet gekocht.

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Oke .. Nou dat is dus duidelijk ;) Denk dat wel nog 1 speentje erbij gaan halen en dan zijn we voorlopig klaar.. Op den duur wil ik wel gaan kolven met een week of 6 beginnen met 1 keer op een dag een flesje of 1 keer in de 2 dagen even kijken hoe dat in zijn werk gaat ;) Dus de rest halen we dan wel :D

Bedankt!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou zeker geen flesvoeding kopen! Mijn BV is totaal mislukt, maar net wat snoopy zegt, ben nog blij dat ik geen poeder in huis had, nu heeft ze nog 6 weken borstvoeding gehad ;)

8. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik had niks van dat alles in huis...komt allemaal later wel....als je flesje (gekolfde melk) gaat geven doe je dat toch pas na een week of 6...tegen die tijd kan het allemaal nog gehaald worden...mocht het echt niet lukken (het is vaak even doorzetten) dan is flesvoeding ook zo gehaald

9. Carolyn

Carolyn Actief lid

2 jun 2008
    317
    0
    0
    Ik zou ook wachten met spulletjes kopen tot nadat de baby er is. Dan merk je het beste wat je mist en nodig hebt en koop je b.v. ook niet teveel spulletjes. Dat is anders toch ook maar weer zonde toch.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik gooide al mijn kolfspullen juist heel gemakkelijk in de magnetron steralisator hoor (eigen merk prenatal), paste makkelijk ;) En ik vond dit handiger dan een pan, gezien de vele en ook kleinere onderdeeltjes van een kolf.

Het is gewoon voor iedereen persoonlijk wat je handig vind...

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Mijn zoontje kreeg geen grip me op me borst waardoor me man op zondag ergens een prental moest gaan zoeken voor een tepelhoedje!
    Want me zoon was op zaterdag geboren en had nog helemaal niks binnen gekregen.
    Dus die heb ik nu nieuw in huis liggen voor de zekerheid!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm, passen daar 4 kleine flesjes, 2 grote flessen, 2 borstschelpen, en 2 slangetjes in? Kleine onderdeeltjes, ik heb 2 kleine gele dingetjes voor het ventiel en 2 kleine flubberventieltjes, de rest is gewoon groot ;).

13. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    oja idd tepelhoedje is misschien wel makkelijk....enneuh zoogcompressen ;)

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik had een handkolf van Avent. In mijn sterrilisator ging de kolf, de onderdelen, 2 flesjes en 2 fopspeentjes....Ik heb inderdaad geen idee hoe de onderdelen van een electrische kolf eruitzien, mss past dan inderdaad niet..

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik gebruik de magnetronsterilisator ook dagelijks en daar past wel alles in (of ik doe het in 2 delen).

Oh ja, wat echt wel handig is, is om van te voren een boek over BV te lezen. Dat heb ik gedaan en dat heeft mij veel geholpen. Ik las laatst dat dat ook nog eens de kans op het slagen van de BV verhoogt. Ik heb overigens het boek "BV geven, een antwoord op alle vragen gelezen".

Succes en veel plezier straks!
    Marla

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij een dubbelzijdige electrische kolf heb je 2 borstschelpen dus dat neemt al wat meer ruimte in beslag... En ik kolf in kleine flesjes (die passen in de koeltas) en giet het over in grote flessen, dus moet altijd 4 kleine flesjes uitkoken en doe daar meteen de flessen bij die die dag zijn gebruikt om te voeden. Voordeel van een pan vind ik dat het dus altijd in 1x past.

Deel Deze Pagina