Wat nog doen bij nu positieve corona test?

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Regels zijn verdwenen dus ik zou haar gewoon naar school laten gaan. We moeten het als een gewoon verkoudheidsvirus gaan zien dus gewoon doen wat je anders ook gedaan had als ze verkouden was. En hele grote kans dat het ook een gewone verkoudheid is.
    De mijne is snotverkouden, de halve klas dus die gaat ook gewoon naar school. Je kan ze niet overal voor thuis houden.
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Lvs88

    Lvs88 Actief lid

    13 mei 2021
    467
    255
    63
    Vrouw
    De mijne heeft corona gekregen op school en aan mij en mijn partner doorgegeven. Ik stuur hem gewoon naar school zodat ik en mijn partner rustig kunnen uitzieken. Hij heeft het tenslotte van daar, door mensen die niet aan anderen denken, dus waarom zou ik hem dan thuis houden?
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.355
    12.045
    113
    Vrouw
    Misschien gekregen van iemand die nauwelijks klachten heeft?
    Heel vervelend hoor dat jij en je partner er ziek van zijn, maar ik test mijn kinderen echt niet meer. Als ze ziek zijn blijven ze thuis, maar snotteren, hoesten, etc is voor mij geen reden meer om thuis te blijven. Die tijd is voorbij. Mijn kinderen hebben allemaal al een keer corona gehad, 3 ervan al 2x en hun klachten waren steeds heel minimaal. Tien moesten ze wel in quarantaine, dat waren toen de regels. Die zijn veranderd. Gelukkig maar!

    Dat er nog steeds mensen ziek van worden klopt en dat zal blijven.
    Beterschap voor jou en je partner.
     
    Sado, SAARC, Taiga en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    :eek::eek: of van mensen die hun gezonde verstand gebruiken en zich niet zo gek laten maken?
     
    TotalBella, Sado, Liekje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Of door mensen die hetzelfde redeneren als jullie nu doen :roflmao:
     
    spruitje80, Ienemine, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.355
    12.045
    113
    Vrouw
    :thumup:
    Dat wou ik nou net niet zeggen, maar ik dacht het wel:D
     
    Jackie87 en tuc vinden dit leuk.
  7. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.857
    113
    Fijn dat jullie het al goed verwoord hebben. Ik zat erover te denken hoe ik het netjes kon zeggen :thumup:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  8. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als iemand die niet in Nederland woont, stond ik echt met m'n oren te klapperen toen ik van familie hoorden dat jullie gewoon geadviseerd wordt om met covid naar school en werk te gaan. Hier worden nog steeds veel zelf testen gedaan en blijf je gewoon thuis als je ziek bent, ook met griep of een flinke verkoudheid trouwens. Er zijn zoveel mensen die om wat voor reen dan ook met imuun problemen kampen. Het voelt een beetje als een FU aan al die mensen dat iedereen nu vrolijk met hun snottebellen en hoest overal heen mag:confused:
     
    Trirani vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.355
    12.045
    113
    Vrouw
    Ik ga met de snottebellen om zoals we dat deden voor corona. Ik snap dat het voor jou vreemd in de oren klinkt.
    Hoe werd er omgegaan met verkoudheden ed voor corona? Was het toen ook de regel dat je dan thuis bleef of is dat nu zo?
     
  10. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als het letterlijk alleen snottebellen zijn zonder wat dan ook erbij, dan vind ik het prima als iedereen z'n gang gaat. Maar als het gepaard gaat met hoesten of keelpijn of hoofdpijn, dan blijf ik zoveel mogelijk thuis en de kids ook. Natuurlijk doen we wel eens snel een boodschap ofzo, maar ik ga ze zo niet naar school sturen. Dat deden we ook al niet voor covid.
    Misschien komt het wel ten delen, omdat onze buren/vrienden een opa met een zeer zwakke gezondheid en suikerziekte in huis hebben wonen en we zo van dichtbij zien hoe heftig gewonen alledaagse ziektes voor hem zijn. Het lijkt me gewoon zo eng om zelfs met vaccinaties niet veilig te zijn en dan ineens op tv te horen dat iedereen ten alle tijden weer "los mag".
     
  11. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Maar voor die hele coronacrisis ging je toch ook gewoon de deur uit met een verkoudheid?
    Als ik ziek ben blijf ik thuis ja. Maar ik ga echt niet testen of dat Covid is of niet. Ziek is ziek.
    Ik snap niet waarom dat een FU is naar andere mensen. Je gaat toch op een gegeven moment weer terug naar hoe het was?
     
    Sado vindt dit leuk.
  12. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.857
    113
    Nou ze adviseren natuurlijk niet om met corona naar werk of school te gaan. Dat staat er een beetje gek;).
    Het advies is om je gezonde verstand te gebruiken. Dat houdt in dat je thuis blijft als je ziek bent en bij lichte klachten overleg je bijv met je werkgever of je werkt thuis. Je vermijdt contact met kwetsbaren en evt draag je een mondneusmasker als je bijv mantelzorger oid bent.
    Testen en isoleren hoeft niet meer. Het wordt nu beschouwd als een virus zoals er zoveel zijn.
     
  13. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk dat vooral die dikgedrukte zin er in de praktijk wel op neer komt dat mensen met keelpijn of hoofdpijn gewoon naar werk gaan, in 't openbaar vervoer stappen, etc. De meesten zullen vast niet eerst hun baas bellen. Gezond verstand is leuk, maar gemiddeld genomen wegen korte termijn positieve uitkomsten voor mensen zelf nou eenmaal zwaarder dan de uitkomsten voor anderen, of lange termijn uitkomsten. Daar komt "gezond verstand" in de praktijk op neer. Ik heb 3x covid gehad en 3x kwam het niet verder dan lichte klachten. Dus als ik het afvies van nu toen had opgevolgd, had ik vast een aantal zwakkeren ziek gemaakt.

    Ik snap wel dat het leven door moet gaan, maar ik had een beetje gehoopt dat we door covid misschien iets conservatiever zouden worden in wanneer je thuisblijft.
     
    Trirani vindt dit leuk.
  14. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.857
    113
    Ik snap je punt zeker wel hoor mbt zwakkeren. Maar uiteindelijk moeten we wel door met z' n allen. En als je hoort hoeveel bedrijven en zorginstellingen kampen met flinke personeelstekorten oa agv ziekte, dan is die situatie ook niet houdbaar.
    Het mooiste zou als men die adviezen zou opvolgen en rekening houdt met een ander, maar dat is gewoon niet altijd mogelijk.
    Tis een beetje de voor- en nadelen afstrepen tegen elkaar, en waarschijnlijk levert dit nu de minste problemen op in het algemeen. Maar voor sommige individuele gevallen pakt dit net anders uit helaas
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.252
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan ben ik maar wat blij dat wij in Nederland wonen. Mensen met een zwakke gezondheid blijf je altijd houden. Mijn schoonvader heeft met zijn 83 jaar ook een zwakke gezondheid, leeft al jaren met 1 long en heeft nu voor de tweede keer Corona zonder moeite doorlopen. De vaccinaties en natuurlijke weerstand zullen daar aan bijdragen. Die man leeft in zijn bonusjaren en is maar wat blij dat die met zijn vrouw weer los kan gaan. Etentjes, theaters, kaartavonden, noem maar op. De jaren die je hebt in angst leven? Is toch verspilde tijd? Het leven is veel te kort. Ik weet niet waar je woont dat ze er zo in blijven hangen?
     
    Splitijsje, Sado, Jackie87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou inderdaad. En ik hoop dus helemaal niet dat we hier ineens heel terughoudend worden met thuisblijven met kleine klachten.
    Echt geen moeite met hoestende, snotterende mensen hoor. Zolang je niet bij iemand in het gezicht hoest.
    Stond laatst op twitter: wil je graag dat de vpk of juf hoestend gaat werken??
    Ja dat wil ik dus graag, want deze mensen hebben we keihard nodig. Dus zolang zij zich goed genoeg voelen om te werken, lekker gaan.
    Ik hoest zelf nu een week of 6, kom er niet vanaf, ben tussenin een week echt ziek geweest, maar blijf hoesten.
    Zie het al voor me dat de ouders hier al 1,5 maand geen opvang hebben omdat de gastouder hoest:|
     
    Sado, Anouk2005 en Zxcvb vinden dit leuk.
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    En nou doe je precies hetzelfde toch? Volgens jij redenatie heeft jouw kind het nu gekregen omdat mensen niet aan anderen denken en je doet nu exact hetzelfde
    Er wordt niet "aangeraden om met covid naar het werk te gaan". Hoe kom je daarbij?
    Er wordt aangeraden om thuis te blijven wanneer je je ziek voelt en je hoeft geen testen meer te doen. De teststraten zijn nu ook allemaal gesloten. Dus als je klachten hebt dan weet je ook niet of het corona, een gewone verkoudheid, griep of ander virus is. Net als vroeger. Toen was ook een gok wat je had. Bij ziek zijn of erge klachten bleef je (over het algemeen) thuis en verder gewoon aan het werk of naar school. Het heeft geen enkele nut om nu te weten of dat kuchje corona ia of een ander virus. Kwetsbare kunnen ook van een verkoudheid of ander virus doodziek worden.
    Virus is nu zo afgezwakt dat het vergelijkbaar is met een verkoudheid of griep. De kwetsbaren hebben net als voor covid, de mogelijkheid zich hier tegen te laten vaccineren. Tegen griep en covid. Met deze vaccinaties icm immuniteit zouden ze dus zeker niet in angst hoeven te leven. Waarom?
    De kans is gewoon klein dat ze aan deze versie van corona wat overhouden en zeker met een vaccinatie.
    Je kan nietnvoor alles maar thuis blijven zitten. Als ik elke keer m'n kinderen thuis had moeten houden wanneer E keelpijn hadden of hoesten dan hadden ze meer thuis gezeten dan Op school. Mijn baas ziet ons aankomen zeg, wanneer iedereen met verkoudheidsklachten en andere klachten thuis blijven. Jeetje, dan stort alles hier in door de werkdruk..
    Ik werk in de wijkverpleging met zeer kwetsbare mensen en van de 83 cliënten is er 1 die een klein beetje angstig is ivm een bloedziekte waardoor ze geen vaccinatie kan krijgen. Die vraagt dus ook of met evt verkoudheid een mondkapje dragen of wisselen met een collega die geen klachten heeft. Verder komt ze zelf overal en maakt niemand van onze cliënten zich druk. En dan heb ik het over echt kwetsbare mensen die aan het zuurstof zitten, zwaar hart of longpatient, mensen die een transplantatie hebben ondergaan of aan de chemotherapie zitten. Bij ons in de afgelopen 3 jaar ook niemand doodziek of erger door corona. Allemaal soort verkoudheids of griepklachten.
    Zelfs in de vele verpleeghuizen die onder de organisatie vallen is alles los gelaten. Dit gaat prima
    O.a door de vaccinaties en immuniteit

    En hou er ook rekening mee dat mensen virussen NODIG hebben voor hun immuunsysteem. Dat houdt gun immuunsysteem alert. Je ziet het nu met al die maatregelen, griep was verdwenen. Nu de maatregelen weg zijn zijn veel mensen ineens vatbaarder voor van alles. Logisch, 3 jaar lang bijna niet in contact geweest met virussen. Niet gezond. Ook niet voor kwetsbaren.
     
    TotalBella, nelta, olleke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Dubbel
     
  19. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    @Damay77 doen ze in die verpleeghuizen dan ook geen quarantaine/isolatie meer?
    Mijn vader zit in een verpleeghuis, daar hebben meerdere bewoners op de gang nu corona en die moeten nog steeds in isolatie en bezoekers moeten helemaal ingepakt.
     
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Oh dat weet ik even niet. Zal ik op moeten zoeken.
    In de wijkverpleging moesten cliënten met corona klachten getest worden en met positieve test moesten wij ze in beschermende kleding verzorgen. Dat is in ieder geval wel gestopt.
     

Deel Deze Pagina