Wat nog doen bij nu positieve corona test?

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 5 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Bij een flinke neusverkoudheid komt al gauw wat hoofdpijn. En wordt ook wel eens gehoest. Maar dat is nog geen ziek zijn en dan kan en mag je kind hier gewoon naar school. Maar als de verkoudheid zo erg is dat er flinke keelpijn of hoofdpijn bij komt, dan wil ik ze echt wel thuis houden, dan zijn ze niet fit genoeg voor school. Net zoals ik dat deed voor corona.

    Mijn kinderen hebben bij corona veel minder klachten gehad dan bij een fikse verkoudheid. Jongste zoon had de eerste keer helemaal geen klachten, echt 0,0. De tweede keer alleen maar neusverkouden, verder zo fit als wat. Beide keren moest hij thuis blijven, want dat waren toen de regels. Ik ben heel erg blij dat die nu versoepeld zijn.

    Wat @tuc ook schreef van wat ze las op Twitter: de leerkracht die positief test, maar prima in staat is om te werken? Helemaal prima dat zij gewoon voor de klas staat! Veel beter dan de hele klas de hele week thuis, want vind maar eens vervanging....
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Maar juist dan is het toch juist fijn als andere mensen hun virussen lekker thuis laten. Zodat zij ook geen angst hoeven hebben?

    De regels van elk snotje testen en steeds in quarantaine waren natuurlijk niet houdbaar. En gelukkig hoeft dat ook niet meer. Maar er nog best iets meer rekening gehouden worden met zwakkeren vind ik.
    Dus bij verkoudheid, griep of corona en milde klachten houd je afstand en eventueel mondkap oid. Zijn de klachten zwaarder dan blijf thuis als het kan. Ben je serieus ziek. Kruip in bed.
    Dat versta ik onder gezond verstand.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik blijf niet thuis met een snotneus of een kuch, ben ik ziek dan lig ik op de bank of in bed. Zo deed ik het voor Corona ook al. Niet dat ik in iemand zijn gezicht staat te hoesten want dat heb ik altijd al smerig gevonden.
     
    Zeebra, Sado, TotalBella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Mijn oma nu ook corona, pas een operatie gehad dus die zou moeten gaan revalideren...zou...

    Iedereen getest incl vpk, artsen andere patienten maar ze was de enige. Vermoedelijk afkomstig van bezoek (de 55+ woongroep).

    Zit nu aan t zuurstof en de AB ivm longontsteking...Iedereen die bij dr moet zijn in een apepakkie want t volle protocol gaat gewoon nog af.

    We gaan maar weer zien waar dit heen gaat.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Ik blijf testen als het meer is dan alleen een snotneus.

    Weet eigenlijk niet hoe school er in staat of de regels nu anders zijn.
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Beterschap voor haar. Wat een rotmoment om het te krijgen. Hoop dst ze goed kam herstellen.
     
  7. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Volgens mij is het algemene advies je gezonde verstand te gebruiken! Dus maakt het niet uit of het covid, influenza of iets anders is: bij ziekte blijf je thuis en blijf je weg bij kwetsbaren.
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Volgens mij ook.
    Maar ik denk dat het voor veel mensen toch een lastige afweging blijft:
    Ik heb een snotneus en ik hoest wat, kan ik naar school of werk? Bij een 'gewone' verkoudheid zullen mensen denk ik eerder geneigd zijn om dat te doen dan wanneer de zelftest aangeeft: deze verkoudheid is corona.
     
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Bepaald de uitslag van de test dan ook wat je doet? Zoon wel naar school of niet?

    Mijn ene zoon is nu flink verkouden, erg aan het snotteren, af en toe een kuch, bij het uit bed komen wat keelpijn (die wegtrekt na een kop thee met honing) en op en af wat oorpijn.
    Voor de rest voelt hij zich goed, dus gaat hij gewoon naar school. Ik kan hem gaan testen, maar dan? Stel het is corona, zou ik hem dan thuis moeten houden? Ik weet het niet. Ik test niet, dus ik weet niet of het corona is.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Maar waar eerder met covid naar huis is weet ik niet hoe ze er nu in staan.

    Niet overal is het dat je gewoon kan gaan ook al is het alleen een loopneus. (Met covid)

    Hopelijk kunnen we er even tegenaan, laatst met 3 man covid. Overigens voor zoon niet de eerste keer voor ons wel. Dat viel niet onder als je geen last hebt kun je alles doen.

    Ben nu nog steeds moe:(

    Ben overigens wel benieuwd of dat snel wegtrekt, duim, duim.
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Lastig he ! Overigens met dat gesnotter, hoesten, hoofdpijn, spugen. Vraag ik me elke keer af. Is het nu over, moeten we je zo halen. Van het weekend zaterdag spugen tot en met. Gisteren wat buikpijn maar kon wel buiten spelen maar snel moe.

    At gewoon vanmorgen en had energie
    Tja dan gaat hij toch vandaag naar school.

    Covid net gehad. Dus nu geen test gedaan.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  12. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Dat is wel zo, maar misschien moeten 'ze' (School? Werk? Instantie?) daar dan duidelijk over zijn als ze afwijken van het landelijke advies of je gaat zelf het gesprek even aan dat het voor je onduidelijk is.
    Ik snap de twijfel wel hoor, maar volgens mij is het ook voor veel mensen even weer een knop omzetten dat covid nu niet meer anders beschouwd wordt als welk willekeurig virus dan ook.
     
    owly vindt dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Maar het punt is dat je niet meer hoeft te testen. Dus er hoeft geen beleid meer te zijn met of zonder covid, want als iedereen de richtlijnen volgt weet je helemaal niet of je het hebt.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Niet testen dus. Dat is toch het advies, en maakt het dus niet uit wat hij heeft. Ziek is thuis en niet ziek (snot, hoesten, geen koorts) is gewoon gaan.
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Hhmmm dat is waar. Weet nog niet wat we gaan doen.
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Dat is waar en ik heb die knop nog niet omgezet.
     
  17. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Is ook niet raar hoor. OMT gaf advies om bij klachten thuis te blijven. Laatst dat ik checkte, was een verkoudheid een klacht. Het is de politiek die op werken met lichtere klachten aanstuurt. Op korte termijn absoluut begrijpelijk, maar een gevaarlijker gok met de Long Covid problemen en uitval, en de orgaanschade die nog steeds gezien wordt.

    En dat OMT advies wijkt al af van wat de Wereldgezonheidsorganisatie adviseert. Testen, traceren, isoleren en bij kwetsbaren mondneusmaskers (best FFP2/3). Hier niet eens maskers in ziekenhuizen.
    We zien wereldwijd al 3 jaar dat de levensverwachting daalt. Ook in 2022 met Omicron en opgedane afweer tegen Sars-Cov-2, en dat wordt ook in 2023 verwacht. Dat is sinds WOII niet meer gebeurd.

    Ik vind het wennen om voor mezelf, mijn kinderen en in het bijzonder kwetsbaren, meer sterfte en ziekte te moeten accepteren. En daarin vind ik het best moeilijk dat NL afwijkt van de wereldgezondheidsorganisatie.
     
  18. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Nou dat dus. We gingen naar mijn schoonouders maar heb nog steeds verkoudsheidsklachten (al 1 maand)
    Snotneus, rare hoofdpijn heel moe, waarschijnlijk nog resten van de corona van 1 maand geleden maar omdat ze vorig jaar een zeer zware hartoperatie heeft gehad blijf ik voor haar testen als ik uiers van klachten heb. Vond ze zelf onzin maar voor mij een kleine moeite.
     
  19. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.611
    3.859
    113
    Je neemt goed je verantwoordelijkheid en bent voorzichtig, maar waar het om gaat is dat het niet gaat om of het wel of niet covid is, maar dat je je gezonde verstand gebruikt en rekening houdt met kwetsbaren. Zou je een ander virusje onder de leden hebben, dan kan dat net zo goed een risico zijn. De naam van het beestje maakt dan niet uit, en daarom hoef je niet te testen maar moet je rekening houden ermee.
     
    Neuzeke, Zxcvb en owly vinden dit leuk.
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.368
    12.061
    113
    Vrouw
    Klopt, daarom test ik ook niet. Fit genoeg voor school, dus gaan!
    Maar ik snap best dat er nog mensen zijn die die stap lastig vinden.
    Je moet toch weer even een knop omzetten.
     

Deel Deze Pagina