Rapley kletstopic

Discussie in 'Voeding' gestart door pregnantje, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Is er een actueel Rapley kletstopic? Heb veel te delen en te vragen en als het er niet is (kon het even niet vinden), lijkt het me leuk deze te openen, mocht er meer interesse zijn! :D

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Volgens mij heb ik er eentje gezien bij "voeding".

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ahhh ik dacht al dat ik iets gezien had! Zat in d verkeerde categorie. Dank je!

Edit: o ja, dat was het: dat topic was alweer gesloten :(

4. kleinesara

Gesloten? Dat is ook snel, hij bestond nog niet eens zo lang.

Anders maken we hier toch een nieuw Rapley topic van? Hier ook Rapley dus ik praat wel mee ;)

5. Nog een beetje te vroeg, maar wij willen over zo'n 2 maanden ook beginnen met rapley.

Best lastig om zo lang te wachten vind ik. Ik hoor aan alle kanten andere moeders die beginnen met bijvoeden, maar wij proberen toch geduldig te wachten. ;) Overigens heeft tobias ook nog geen enkele keer interesse getoond in voeding, dus dat is wel fijn voor ons :)

6. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ook rapley maar wel flexibel. Dus af en toe wel een groentepotje.

7. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    #8 1983tineke, 19 feb 2014
    Laatst bewerkt: 19 feb 2014
    Hier ook rapley, ik had vorig topic geopend. Maar onze dame was niet zo geïnteresseerd in eten dus we hebben vlak daarna pauze ingelast. Maar sinds een maand ongeveer is ze wel geïnteresseerd en zijn we volop bezig. En sinds gister gaan er ineens ook wat grotere hoeveelheden in. Waar het grootste deel van het eten er eerst nog uit ging (omdat ze niet wist hoe ze het door moest slikken) begint ze nu echt bijna alles binnen te krijgen en te houden. We vonden 3 weken geleden al wel stukken in de luier hoor, maar ze eet nu echt wel een stuk meer. Dus hier gaat het de goede kant op.

8. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    @kleinesera: ja vond ik ook! Iig leuk om mee te kletsen :)

@bolkje: lastig he, dat wachten! Wij zijn iets voor de zes maanden begonnen, maar ons zoontje leek er al wel een tijd heel erg aan toe. Wilde hem alleen geen krampjes bezorgen, dus toch maar gewacht.

Hier dus ook begonnen. We hebben nu gehad: broccoli, wortel, pompoen, broodkorst en vandaag bloemkool.

@sgforce: groot gelijk dat je er flexibel mee omgaat. Zelf eten wij ook stamp en soep, enz. Waarom zou je baby dan alles in stukken moeten eten. Ik denk dat wanneer ik er niet ben, mijn man ook gewoon doet wat hem uitkomt en prakjes zal geven.

@1983tineke: leuk he om het eten weer terug te vinden, haha. Ons zoontje krijgt wel wat binnen, maar het meeste valt toch uit z'n mond. Ik ben zo benieuwd wanneer het merendeel binnen gaat blijven bij ons. Dan zou mijn man waarschijnlijk ook iets meer overtuigd zijn :D

9. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik was al zo apentrots dat ze überhaupt ging eten. :D We waren begonnen met stukken maar ze stopte alles in haar mond behalve de eetbare dingen... ;) Dus toen op een gegeven moment met lepel en geprakt/gepureerd geprobeerd maar dat was echt geen succes. Ze begon al te huilen als de lepel eraan kwam. :( Dus daar ook mee gestopt. En ongeveer een maandje geleden broodkorstje gegeven en sindsdien eet ze alles... Maar hier viel het eten grotendeels ook zo uit het mondje... Maar nu bijna helemaal niet meer, het is ineens zo hard gegaan. En ze vindt eten echt leuk nu dus wij ook! Echt genieten.

10. kleinesara

Ik vind dat genieten ook zo leuk om te zien! Aan tafel gaan is voor haar vanaf het begin al echt een feestje en dat is geweldig, nooit strijd om eten of gedoe maar gewoon altijd gezellig. En nu hopen dat dat zo blijft ;).

11. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik vind het ook superleuk. Ons zoontje doet net of het de gewoonste zaak van de wereld is, haha.

Had trouwens ook een stukje snijboon gegeven gisteren, maar na even sabbelen viel het uit de mond en was het klaar. Hebben jullie dat wel eens gegeven? Ik kan me niet voorstellen dat je daar iets mee kan als je nog geen tanden hebt, maar het staat wel in het voedselintroductieschema.

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Fijn dat er hier positief word gereageerd op mijn flexibiliteit.
    Ik moet wel zeggen dat mijn dochter prakjes een stuk minder lekker vindt. Ze is dol op (zelf) eten. En ik geniet er zo van. Ik maak elke keer wel een foto.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter kon alles eten zonder tanden, ook boontjes. Inmiddels heeft ze er 4.
    Ik heb laatst avocado gegeven, dat lustte ze echt niet. En daarna heeft ze een week haar fruit na even sabbelen uit haar mond gewerkt. Inmiddels vertrouwt ze me weer. ;)

14. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben tot nu toe heel bewust groente/fruit gegeven wat makkelijk voor haar te pakken en te kauwen was. Er staat een hoop op de lijst wat ik persoonlijk geen handige groentes voor een eerste maand vind. Ik zie mijn dochter voorlopig ook nog geen doperwten eten... Ze gaat motorisch hard vooruit maar niet zo hard hoor... ;)

Tot nu toe:

Groente: Wortels, brocolli, bloemkool, spruitjes (is al moeilijker maar eten we regelmatig zelf), aardappel, komkommer (glad)

Fruit: meloen, banaan, peer, mango (minder groot succes).

Qua fruit is een hoop glibberig en heeft ze graag dat ik het vasthoudt. Dan pakt ze mijn handen en stuurt mijn handen en dan duikt ze met haar mond op het fruit haha... Maar sinds gisteren gaat ook het glibberige fruit goed haar mondje in. Motorisch zijn de verschillen zo groot met vorige maand.

Ze krijgt ook broodkapje of broodkorst. Rijstwafel ook en vandaag heeft ze stukje soepstengel gehad. Ik wil binnenkort beginnen met wat meer naar het brood te kijken. Ik heb naast de korst wel eens gewone broodstukjes gelegd maar daar kijkt ze niet naar om. Hoe doen anderen dat? Wel gewoon in stukjes? Ze heeft het liefst zo'n groot mogelijk stuk en gaat dan als een neanderthaler er stukken van afbijten/scheuren. :D Dus misschien moet ik gewoon eens hele boterham proberen...

15. kleinesara

Dat schema is meer gebaseerd op wat de darmen aankunnen dan op wat de motoriek aankan. Er staan ook druiven in bij 6 maanden maar druiven eten lukt haar pas sinds een maandje.

16. kleinesara

1983tineke, wij geven inderdaad gewoon een hele boterham. Zo uit de zak, zonder beleg, en zo gaat het volledig naar binnen :D.

17. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Zo grappig om te lezen hoe de kindjes eten! Kan het me helemaal voorstellen.

18. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat ga ik van de week toch ook maar proberen. Het zal wel weer mooi gezicht worden hihi... Ben benieuwd!

19. kleinesara

Veel plezier :)

Sara is echt gek op brood. Als ze me de zak ziet pakken gaat ze al helemaal uit haar dak en als ze weet dat er brood in de boodschappentas zit graait ze het eruit. Van al het eten dat er is is brood toch haar grote favoriet :D

Deel Deze Pagina