Oké, als de tweede een ander geslacht is kan ik wel wat bedenken... maar bij hetzelfde geslacht? Wat nieuwe kleertjes, een extra kinderstoel... En verder? Tot nu toe zijn we alleen maar dingen aan het verkopen die we niet gebruikten. Buggy weg, wipstoel weg... Zat te twijfelen over het wegdoen van de box, maar is met een tweede misschien wel handiger....
Heb je die buggy en wipstoel niet gewoon nodig bij een 2de? De box lijkt me ook, handig om de baby even in te leggen als je wat moet doen, en de oudste is ook in de kamer.....
Wij hebben alles bewaard voor de 2e en derde. Scheelt dat je niks nieuw hoeft te kopen! We hebben nu voor de derde alleen het kamertje wel wat veranderd, ander ledikantje, vorige was kapot gegaan. En kubussen boven de commode i.p.v. een plank. Box, buggy en wipstoeltje zou ik dus zeker bewaren.
box zou ik ook wel opzetten hoor... en wat je verder nog nodig hebt... tsjaa wat heb je gemist bij nummer 1, zou ik dat aanschaffen.... misschien als je de stokke tripp trapp stoel hebt de new born set zodat nr 2 ook gezellig mee aan tafel kan onder t eten...
hier zit er 5 jaar tussen, dus geen extra kinderstoel. nieuwe spenen moeten we nog wel halen voor de flesjes, heb wel alvast wat nieuwe grote flessen gehaald (de ander zijn geloof ik maar 80ml) toch een paar nieuwe pakjes, hier wil ik dan ook inplaats van een plank van die kubussen ophangen. wipstoel hebben we niet meer, die was stuk, we nemen die van mijn ouders. box is juist denk ik met een 2de veel handiger, rust voor nr 1 of juist voor nr 2. ik wil dit keer graag een draagdoek en direct beginnen met inbakeren.
Oke, laat ik de box maar houden dan.... Nee buggy en wipstoel willen we niet houden, ondingen! Wil een nieuwe kleine zoveel mogelijk gaan dragen, en als we toch moeten gaan sjouwen, dan liever de kinderwagen mee. Kinderkamer kunnen we niet veel aan veranderen, ze gaan bij elkaar op de kamer, dus die kamer moet toch op de kop... Ik wil juist niet meer gaan inbakeren guus, heeft zóveel moeite gekost om er vanaf te komen! En net als jij wil ik direct gaan dragen, bij mn eerste kocht ik de doek pas na een maand, wát een uitkomst....
Ik heb bij onze 2e gekocht: ( 20 maanden leeftijdverschil ) Eigen draagdoek voor de baby. Kleertjes ( Jongentje ) Tegen de tijd dat de baby groter werd, een triptrap voor dochter zodat baby met 6mnd in de ikeakinderstoel kon. Extra autostoeltje. Buggy kocht ik tijdens mn zwangerschap omdat ik een periode mn dochter niet meer kon dragen wegens harde buiken. Na de bevalling verkocht ik de buggy weer, onding. De box vond mn dochter ook erg leuk, die bleef dus staan. Tegen de tijd dat de kleine uit de wieg of cosleeper groeit, een bedje voor de oudste of 2e ledikant. Kinderkamer delen ze hier...
Hoe bevalt dat tot nu toe, een kamer delen? Autostoeltje, misschien moeten we tegen die tijd alweer een volgende kopen voor de oudste, hopelijk pakt dat goed uit....
Ik heb de easywalker duo gehad van mijn moeder!! Ik ben d'r mega blij mee! Als deze baby er is kunnen we dus gewoon met z'n 3en of 4en op pad. Verder heb k extra commode en een wiegje aangeschaft voor de nieuwe babykamer. Als deze baby uit t wiegje is gegroeid wil ik onze dochter in een junior bedje doen. Zodat de baby het ledikant van onze dochter kan gebruiken. Voor de rest moet ik eerlijk zeggen dat ik ook nog niet echt veel extra's heb gekocht! Ze schelen strax 18mnd en dit is ook een meisje. Wel ga k alle kleertjes uitzoeken welke ik wil bewaren en welke niet. Dot zodat ik kan kijken wat de baby nieuw nodig heeft eventueel. (Zal nie veel zijn met 5 vuilniszakken vol kleertjes op zolder...
Het hangt er denk ik ook vanaf hoeveel tijd er tussen de 2 kindjes zit. Hier 19 maanden en we hebben het volgende aangeschaft: - Ledikantje+commode oudste dochter(die heeft een nieuwe kamer) - Fietskar met babyschaal (fiets veel dus ipv duowagen). - Wiegje (hadden we bij de eerste geleend, maar kon nu niet) Dat was het geloof ik wel. Met de kinderstoel gaan we het nog wel zien. Misschien kan de oudste tzt op een stoelverhoger en anders zetten we de Ikea kinderstoel wel tijdelijk aan tafel. Hier zit de oudste ook nog in de box, dus die staat nog in de kamer.
- extra familyfix, omdat degene die we hadden nu in gebruik is icm de maxi cosi pearl van mijn zoontje - Co sleeper: wilde ik al graag bij de 1e, maar toen moesten we al zoveel kopen dat we het wel even welletjes vonden - extra babyfoon - draagdoek: ik heb een bondolino en die is erg fijn, maar een pasgeboren baby lijkt me toch fijner in een doek - buggyboard/kidsit om de oudste ook nog met de kinderwagen te kunnen vervoeren op langere stukken
Pff ik kreeg een meisje na een jongen. Dus sowieso kleertjes als aanvulling op neutrale stukken. Verder had ik d basics neutraal gekocht bij zoontje. Ik heb zelf een draagdoek aangeschaft want een duo buggy was hier het geld niet waard aangezien zoontje erg goed mee loopt. En in huis ook handig. Spelen met de oudste terwijl de jongste bij je slaapt. Verder een wiegje voor in onze slaapkamer. En verder nieuwe flesjes en spuugdoekjes en slabbetjes. Want die had ik weggedaan. Tot nu toe niets gemist wat ik nog niet had. En anders heb je het zo gekocht. Box zou ik zeker niet wegdoen hoor.
hier leeftijdsverschil van 18 maanden. Heb andere kleertjes gekocht omdat het ander geslacht is. En een draagdoek. Voor de rest zou ik zo niet weten . Oja, nieuwe maxicosi omdat de andere niet meer goed was, schimmel in bekleding. Wagen en buggy hadden we. Kinderstoel niet bijgekocht, zoon ging op een stoelverhoger aan tafel, maar dat kan ook gekocht worden als de kleine gaat zitten.
Denk dat ik weinig hoef aan te schaffen hier. Dochter krijgt een 1 persoons bed tegen die tijd en houd de kledingkast. Nummer 2 het ledikant en de commode. Voor de rest hebben we badje lakentjes etc allemaal nog wel. Wel schaf ik dit nieuw aan: -hydrofiele doeken -nieuwe flesjes -speentjes -een stuk of wat nieuwe kleertjes (ook als t weer een meisje zou zijn) -een wiegje voor bij ons op de slaapkamer (bij de eerste gebruikten we de wandelwagen bak maar dat wil ik niet weer doen) -meerij plankje voor aan de bugaboo