Wij gingen vandaag de maxi cosi eens in de auto zetten, om ermee te oefenen. Wat een gehannes is dat zeg! Het zette ons toch wel aan het denken, om zo'n easyfix/familyfix aan te schaffen. Ik vind het echter wel een behoorlijke uitgave. Wie heeft er een en wat is jullie ervaring? Moet je perse een nieuwe, of kan een tweedehandse net zo veilig zijn? En hoe lang kun je zo'n ding gebruiken, past ie ook onder een autostoeltje?
wij hebben m ook en zijn er super blij mee! daarna hebben we t vervolgstoeltje gekocht voor erop. enige nadeel daarvan vindt ik dat je die niet in de gordels kan vastmaken als je m bij iemand anders in de auto zet. Nu hebben we een nieuwe stoel die wel in de gordels kan, zodat de nieuwe baby weer met maxicosi en isofix kan, want die maxicosi in de gordels vond ik toch echt een drama. t is een uitgave mijn man vond m t dubbel en dwars waard. toen wij m 2 jaar terug kochten waren ze nog niet echt 2de hands te vinden.je zou via internet ff kunnen kijken, denk dat ze nu wel te vinden zijn hoor.
Kan iemand me vertellen wat precies het verschil is tussen de easybase en de familyfix? Ik kan dat niet goed terugvinden op internet. En is het zo dat als je zo'n base aanschaft, je voor een evt. autostoeltje nadat je kindje uit de maxi cosi is gegroeid, vastzit aan het merk Maxi Cosi? Wij lenen de maxi cosi nl. van een vriendin en op zich zouden wij straks het autostoeltje van mijn zus over kunnen nemen, maar die is van een ander merk..
Ideaal! Ik had hem absoluut niet willen missen. De installatie is een stuk makkelijker, waardoor er nauwelijks kans is dat je het verkeerd doet. In veel gevallen dus ook veel veiliger. Zowel de EasyBase 2 (gordelbevestiging, passen de CabrioFix en Pebble op) als de EasyFix (Isofix- of gordelbevestiging, past de CabrioFix op) als de Familiyfix (Isofix bevestiging, passen de CabrioFix, Pebble en Pearl op) zijn van het merk Maxi-Cosi. Een ander merk stoeltje past daar dus niet op. Sommige andere fabrikanten hebben een eigen base bij hun stoeltjes. Ze staan best veel op Marktplaats.
Je hebt eigenlijk 4 verschillende soorten: . - -Easybase1 kan alleen met gordel en alleen voor MC cabriofix babystoel - Easyfix kan met gordel en met isofix vast en is alleen voor MC cabriofix babystoel -Easybase2 kan alleen met gordel vast en is voor MC pebble en cabriofix babystoel Familyfix kan alleen met isofix vast en is voor MC pebble en cabriofix babystoel EN voor de MC pearl vervolgstoel. MAAR, die vervolgStoel kan dus alleen op die base en niet apart met gordel of zo. Dus als je die stoel Over wilt zetten naar een andere auto dan moet je dus de hele installatie over Zetten OF in de andere auto ook zo'n base hebben.
Ik heb trouwens een easybase 1. De oudere versie via marktplaats a 40 euro. Je klikt de babystoel er zo in. Maar eerlijk, je went op zich wel aan het bevestigen met de gordel. Ik vond zo'n base ook maar onzin. Totdat ik hem bij mn zusje uit probeerde. Maar echt een gevalletje, wat je nooit gehad hebt, mis je ook niet. Ik vond het niet handig als een vervolgstoel alleen maar op een base zou kunnen. Nu kan ik hem zo verzetten in een andere auto. Mn vervolgstoel kan zowel met gordel als met isofix vast.
Wij hebben de famiyfix gekozen (de duurste in het rijtje dat hierboven al een paar keer genoemd wordt) omdat wij de vervolgstoel ook graag met isofix wilden bevestigen. We hebben 1 auto dus met overzetten in een andere auto hoeven we niet echt rekening te houden. Een heel enkele keer komt het voor, maar dan is die basis ook zo mee overgezet. Nu voor het vervolgstoeltje maakt het qua gemak niet meer uit. Misschien is die basis zelfs een nadeel: ik vind namelijk dat onze zoon vrij hoog zit (echt oppassen dat hij zijn hoofd niet stoot als we hem in de auto tillen.) En hij zit vrij ver naar voren, waardoor hij zijn voeten niet echt lekker meer kwijt kan en tegen onze rugleuning zit te schoppen. Maar ik weet niet hoe dat met een andere stoel van deze groep zou zijn, dus misschien is dat wel een nadeel waar je sowieso aan vast zit. Ik zal in ieder geval wat dat betreft blij zijn als hij over een paar maanden in de volgende stoel gaat. Met de babystoel (cabriofix) vond ik de basis echt geweldig. De bevestiging met de gordels zal vast wennen en ook steeds sneller gaan hoor. Maar nooit zo snel en makkelijk als met die basis. Ook het piepje & de lampjes die aangeven dat het stoeltje goed vast zitten, zijn wel handig. Het belangrijkste voordeel is natuurlijk de veiligheid. Maar daar merk je bij alledaags gebruik als het goed is niks van. Het makkelijke vastklikken is wel echt een pluspunt waar je elke keer voordeel van hebt.
Vind het ideaal en zou niet meer zonder willen. snel erop te plaatsen en af te halen en vind dat de maxi cosi er veel vaster mee staat dan dat ik deze vast zet met de gordel.
Wij hebben de familyfix voor in de auto van mijn man en de easybase. 2 voor in mijn auto i.c.m. Maxi cosi Pebble. We gaan ze nu voor het tweede kindje gebruiken en zodra die overgaat naar een vervolg autostoel, dan verkopen we de Familyfix en Easybase gewoon via Marktplaats. Ik zou m iedereen aanraden. Dus wel even goed kijken welk Maxi cosi je hebt. Alleen de Cabriofix past op allemaal, alleen niet iedere base kan in iedere auto. Je moet voor familyfix wel isofix aansluiting in je auto hebben.
Hier 2 bases via marktplaats....echt..uitvinding van de eeuw!!! Ikzelf ben niet kapot van de vervolgstoel, daar moet je even naar kijken.
Wij hebben een easybase2 in mijn auto (mijn auto id wat oude en heeft geen isofix aansluiting) en een familyfix in de gezinsauto. Ik vind het ontzettend makkelijk en zou echt niet meer zonder willen, zeker als het regent of koud is, geen gehannes met gordels!
Wij hebben de familyfix, nu dus met de vervolgstoel erop. In mijn moeders auto staat een stoel die met gordels vast kan, zodat we niet telkens de hele installatie moeten overzetten (kan dus wel als de andere auto ook isofix heeft). Voor deze baby komt er weer een familyfix, vind het echt ideaal.
Wij hebben de familyfix. We hebben er meteen 2 gekocht, voor beide auto's. Ik zal ons dochtertje namelijk 'smorgens naar het kdv brengen, mijn vriend gaat haar dan 'smiddags met zijn auto halen. Dus wel gemakkelijk dat we er 2 hebben. Ik vind het echt super gemakkelijk, je klikt de maxi cosi er zo op. Je hebt al genoeg werk als je met de baby even weg moet met de auto (luiertas in auto zetten, kinderwagen opplooien, in koffer zetten... als je dan ook nog de maxi cosi met de gordels moet gaan vastmaken...) Ik vind het echt zijn geld waard! Wij zullen trouwens de Pearl niet gaan gebruiken, we kunnen van familie een vervolgstoel overnemen.
Ik vond het ook echt ideaal!! Geen gedoe meer met de gordel, gewoon enkele klik en hij zit vast! Vooral als het regent Wij hebben een gewone autostoel als vervolg gekocht en niet de Pearl die er op past, zodat we de familyfix voor de 2e kunnen gebruiken (bovendien hebben we geen 2 auto's dus hoeven ook het stoeltje niet over te zetten oid)
Wij hebben een familyfix, en we willen niet meer zonder! Wat ideaal het is echt klik en gaan..... Ook is uit testen gebleken dat de autostoeltjes die erop kunnen ook veel beter vast staan waardoor het dus ook een stuk veiliger is. Dit geldt voor zowel de pebble of cabriofix als de vervolgstoel Pearl.
Wij hebben de familiefix en het is echt ideaal! Stoeltjes groep 0 & 1 zitten erop en voor groep 2 (vanaf 15 kg) komt er een met geintegreerde isofix aansluiting. Makkelijker en veiliger.
Onze familyfix was wat mij betreft de aankoop van het jaar, zo ontzettend handig om niet steeds met gordels te hoeven hannesen. Na de Maxi cosi kan ook de vervolgstoel MC Pearl er op.