Zoals de titel zegt, ik ga thuis bevallen maar zit een beetje met die tas.. Ik zal hem dan wel klaarzetten op mijn kamer ofzo zodat de kraam daar het eerste pakje uit kan halen en ik bij mijn pyama kan als alles verloopt zoals verwacht, zal ik dan gewoon alles wat ik zoiezo nodig heb erin doen? Hoe doen jullie dit?? Wat pakken jullie in? En gebruiken jullie de inhoud van de tas gewoon thuis als je niet alsnog naar het zkh hoeft of heb je alles dubbel? Vind het een beetje lastig. En moet het kraampakket mee naar het zkh als je daar toch nog heen moet?
Ik had de tas gewoon helemaal ingepakt. Mocht je alsnog naar het zkh moeten, heb je in ieder geval al je spullen al klaar staan. Wij hebben toen na de geboorte haar kleertjes gewoon uit de tas gehaald. Hoeven ze ook niet te zoeken naar het juiste pakje. Wat ik in de tas had gedaan, heb ik niet gebruikt vóór de bevalling. Toiletspullen had ik er gewoon inzitten, kleding, alles. Zodat we er niet in het zkh achter zouden komen dat we iets vergeten waren. Kraampakket hoeft niet mee naar het zkh. Succes met de laatste loodjes!
Kraampakket hoeft niet mee. Voor jezelf heb je er niet zo heel veel bijzonders in nodig, ik had gewoon wat oude shirts voor het geval ik zou moeten blijven, een joggingbroek, badslippers en een bijna lege fles shampoo en deo. Voor de baby kan je het pakje er inderdaad in leggen, hoeft ze niet te zoeken. Maar als je in principe gewoon thuis wilt bevallen en de tas echt voor "het geval dat" is zou ik hem wel gewoon inpakken maar niet met je beste goed voor jezelf. Veel heb je ip niet nodig en moet je een paar dagen blijven kan je man alsnog je favoriete pyama meenemen. 't Is maar net dat je een schoon shirt en broek aan kan na het douchen. Oh en je fototoestel kan je man ook in zn broekzak stoppen?
Ik heb van de week ook 'de ziekenhuistas' klaar gezet. Voor dingen die ik thuis nog verwacht nodig te hebben (en die ik er dus nog niet in heb gedaan) heb ik een briefje op de tas geplakt zodat manlief weet welke dingen ik op het laatste moment daar nog graag in wil hebben, mochten we onverhoopt naar het ziekenhuis moeten vertrekken.
Oke, dus ik ga een oude pyama, oude trui en sokken, paar schone onderbroeken, kraamverband?, fototoestel(das wel handig, ligt het ook maar vast waar het moet liggen straks, boven dus), bijna lege fles shampoo, tandenborstel, tandpasta en een euromuntje voor mezelf in een tas doen en voor de beeb twee pakjes, twee rompertjes, twee mutsjes, wikkeldoek(fleece babynomade, kan in de mc.) en klein dekentje. Dan heb ik toch alles? Zet de boel wel op de maxi cosi vergeet ik die ook niet. Compleet toch??
Kraamverband hoeft echtniet! En ik zou juist wel een fatsoenlijke pyjama of shirt/ sportbroek meenemen! Je kunt het maar beter bij je hebben toch? Juist dan wil je er een beetje fatsoenlijk bijliggen tussen vreemde En als je gewoon thuis kan blijven haal je het er lekker weer uit En tijdens de bevalling tegen het eind vraagt de vk of de kraamhulp toch aan je man waar de kleertjes liggen en de kruisjes enz! Zou ook nog een flesje water meenemen en iets van liga's ofzo? Hoop dat je heerlijk thuis mag bevallen en je tas niet nodig is! Maar zorg dat alles klaar staat!ik moest ineens halsoverkop de ambulance in en is mijn zoontje met een spoedkeizersnee gehaald, dus was erg blij met mijn goed gevulde tas( en de kleertjes hebben ze gauw weer voor mij in de tas gedaan)
kraamverband hebben ze idd wel in het ziekenhuis. Ik zou toch echt die tas inpakken. Ik ben in het ziekenhuis bevallen (wilde ik ook, maar moest ook ivm vroeggebroken vliezen). Nu zou ik veel meer kleren inpakken, meteen de eerste dag kon mn vriend naar huis met een waslijst met spullen. dingen die hij o.a. kon halen: een lekkere pyjama, voedingsshirts, warm vest, extra sokken en ondergoed, extra kleren voor de baby.
Ow ja pantoffels! Of slippers, ook een goeie! Dat is wel fijn in het ziekenhuis Schoenen heb je over het algemeen wel aan maar ik ben dus in de Ambulance gelegd met blote voeten, Godzijdank kwam ik erachter de avond voor ik weer naar huis mocht dat ik geen schoenen bij me had ghihi! Anders had ik mooi gestaan
Ik had de 1e bevalling ook 2 pakjes voor baby en 2 shirts voor mij zeg maar. Kreeg toen een keizersnee en heb idd mn man en moeder met een waslijst aan spullen naar huis gestuurd, telefoonlader, meer ondergoed etc. Komen ze natuurlijk met presies de verkeerde onderbroeken terug ( En mn man vergat toen heel de tijd mn tandenborstel mee te nemen! ) De 2e keer had ik dus voor zowat een week aan kleding in de tas, maar toen ging 't zo soepel dat ik enkele uren na de bevalling weer thuis was. Pyamabroek heb ik zelf niet gedragen in bed, alleen als je even naar 't toilet loopt. En een gewoon tshirt zat me net zo goed als een sjieke pyama, maarja ik ben gelukkig niet zo moeilijk: je zweet en lekt nog zoveel na de bevalling dat ik toch 4x per dag een schoon shirt aan deed.
Ja idd wat Suusjeuh zegt, lekker genoeg inpakken (en lekker zelf je ondergoed uitkiezen...). Bij een eventuele volgende ga ik ook veel meer inpakken, dan hoef je niet meteen een hele waslijst mee naar huis mee te geven.
Hmsz ja daar zit ook weer wat in. Ga zo ff een nieuw lijstje maken(moet zo naar t cb, daarna).. Hoop wel echt thuis te bevallen, nu twee keer prima gegaan maargoed je weet t nooit! Zet zo mijn nieuwe lijstje even neer en dan graag weer op en aanmerkingen Jullie zijn fijn!!!!! Dank!
Haal voor de zekerheid wel even zo'n onderlegger uit je kraampakket en leg m vast in de auto... stel dat je ergens onderweg bent en je vliezen breken spontaan dan ben je ietwat voorbereid en is je autostoel niet direct zeiknat.
Inderdaad! En een badlaken naast je bed, zo kan je bed ook droog blijven als je vliezen in bed breken ( Is zo bij mij 2x schoon gebleven )
Ik had hem gewoon klaarstaan en na de bevalling haalden we alles er gewoon uit wat we nodig hadden (fototoestel, tel. nr kraamzorg, 1e pakje etc.). Ik ben nooit in het ziekenhuis beland, maar ik vond wel dat ik echt een enorme hutkoffer had voor een evt. ziekenhuisbevalling, klopt dat? En ik had er alleen maar voor de bevalling en direct daarna spullen inzitten, niet eens voor een langer verblijf of zo.
Eigenlijk kun je het beste gewoon inpakken wat je ook zou inpakken als je in het ziekenhuis wil bevallen. Uiteindelijk heb je toch hetzelfde nodig als je (direct of halverwege) naar het ziekenhuis gaat. Zo weet je zeker dat je alles bij je hebt mocht je onverhoopt toch halsoverkop naar het ziekenhuis moeten. En als je toch gewoon lekker thuis kunt bevallen, heb je ook alles bij elkaar liggen (dan vindt de kraamhulp/de verloskundige/je partner de spulletjes ook wel )